Summan 340k kommer ifrån en kommentar på Grönvitasumos blogg, så förmodligen ligger det noll substans i det. Det kan ju vem som helst ha valsat ihop.Buford skrev:Nu är ju inte jag den mest insatte i detta men, om det är så att Tjärna Sr nobbade ett bud på 340k, vet vi att det var just summan han avböjde i så fall? Det kan ju vara något annat i kontraktsförslaget som inte han var nöjd med.
Annars är jag helt inne på Mäklarens spår gällande DT. Varför ska vi nobba honom? Jag tycker att det blir lite motsägelsefullt när man annars raljerar om hur viktigt det är att värna om hemvändare och tidigare spelare men att vi ska nobba DT för att han varit för bra för Elitserien de senaste åren. Visst, han har fått sommarträna med oss, so what? Han har förmodligen varit tydlig med att spel i Elitserien inte blir aktuellt, men har ändå fått sommarträna med oss just på grund av att vi värnar om spelare som honom. Jag tror inte att han kört en fuling år efter år och hintat om att Elitserien blir aktuell bara för att få sommarträna med DIF för att sedan skriva på för ett annat lag.
Ska vi tacka nej till honom av prestige? Ett "in-your-face" för att han inte haft lust att spela i en sämre liga som betalar mindre? Det här är en ishockeyförening, vi ska ha så bra ishockeyspelare som möjligt, och om DT nu signar så blir han en av Elitseriens bästa backar. Att tacka nej vore obegripligt.