Favoritsporter?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Favoritsporter?

Inlägg av pulverapa »

Min top 5-lista på favoritsporter:

1. Ishockey.

Det började med hockeybilder i skolan i mitten på 90-talet. Jag minns doften av korten. Man samlade och bytte. Jag minns min första Djurgårdsmatch i Globen. 2-4 mot Luleå, någon gång där i mitten/slutet av 90-talet. På senare år har man börjat följa Djurgården och NHL. OS-hockeyn är bara så sjukt kul så att man sitter och skakar i två veckor. Det är fantastiskt att vi kan se hockey i världsklass här hemma i Sverige. Vissa av våra spelare är färdiga att åka över till världens bästa liga. Annat kan man säga om Sveriges mest populära sport - fotboll. :S

2. Tennis.

Det är ju underbart att se denna eleganta sport. Paris och Wimbledon är något alldeles speciellt. Tennis är verkligen en genialisk sport - mycket tack vare det snillrika poängsystemet. Det är sällan en match inte är spännande. Stockholm Open och Davis Cup är riktiga behållningar det med.

3. Friidrott.

OS i Friidrott, mmmmm. Att ligga hemma hela dagarna och gotta ner sig i soffan framför TV:n. En underbar känsla. Friidrott är verkligen en sport där historiska ögonblick verkligen känns stora. Usain Bolt springer 100m på 9:58 och man tror inte sina ögon. Det är så sjukt stort.

4. Fotboll.

När Fotbolls-VM eller Fotbolls-EM går in i ett avgörande skede så bör man sitta bänkad. Det är också väldigt speciellt när en hel svensk nation samlas och kollar när Sverige spelar. Några legendariska ögonblick de senaste åren har varit underbara. Anders Svenssons frispark mot Argentina. Fredrik Ljungbergs nick mot Paraguay. Zlatan Ibrahimovics skott i krysset mot Grekland. Härliga minnen. Bland många andra. Det är också skönt att se när DIF sänker gnaget.

5. Längdskidåkning.

Sverige vs Norge. Visst är det kul? :)

Hur ser er lista ut?
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Favoritsporter?

Inlägg av Jepe »

Kan väl köra en lite snabbt också:

1. Hockey.
Behöver väl knappast motiveras varför, har även haft förmånen att få spela i den finaste tröjan under 7 år av min tid som hockeyspelare.

2. Fotboll
Efter hockeyn den roligaste sporten att kolla på, intresset för internationella ligor har dock gått ner rejält efter att ha följt Man Utd, Juventus rätt intensivt för några år sen.

3. Golf aka moderatbandy
Sport och sport vet jag inte, men det är kul och avkopplande att utöva själv. Att titta på är inte alls lika roligt om inte Zacke kommentarer. På plats tre för nöjet att utöva och inte titta på.

4. Amerikansk fotboll
Spelat lite själv och när man väl kan regler och varianter är det faktiskt (till skillnad från baseball) roligt att följa och titta på.

5. Tennis
Fartfylld och rolig sport, rolig att titta på men sjukt svår att bemästra själv. Jäkla vad enkelt de får det att se ut på tv men så sjukt irriterande att ge sig på det själv. Att kasta iväg ett Tennisracket är nästan roligare än att kasta iväg puttern efter en treputt på ett par 3-hål.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

1. Ishockey
2. Alkohol
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

1. Ishockey
Helt klart favoritsporten. Har aldrig spelat det själv tyvärr. Tillhör ingen hockeyfamilj, farsan "håller" på Leksand. Verkligen inte uppväxt med hockeyn och såg nog inte en enda Djurgårdsmatch under hela min uppväxt. Kommer ihåg hur man alltid satt och tittade på slutspelet i morföräldrarnas stuga i fjällen, så det är väll därifrån det stora intresset har kommit fram, inte minst på senare år.

2. Innebandy
Spelat sedan jag var 5-6 år och håller på än idag. Är varken vänsterhänt eller sängvätare. ;)

3. Fotboll
Uppväxt med sporten. Spelade själv i ~10 år. Genom fotbollen som jag blev Djurgårdare. Bryr mig inte om något annat lag förutom Djurgårn. Champions Leauge, VM/EM är väll det man bänkar sig framför annars.

4. Tennis
Fascinerande sport, vilka jävla idrottsmän dom där killarna är. Satan vilket psyke dom har. Har även spelat en del själv.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Fotboll är ingen sport. Inte värd namnet iallafall.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

1. Hockey med NHL-regler

Överlägset nummer 1. Den ultimata sporten med de största stjärnorna, logiska regler och ödmjukhet inför fansen. Helt enkelt otroligt bra underhållning under hela säsongen där sporten inte skäms för sig själv för 5 öre som i svensk hockey och formel 1.

2. Hockey med Euro-regler
3. Formel 1 (Bättre förr även om årets VM har startat bra.)
4. Tennis under McEnroes era (tyvärr lite för ung för Borg)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

• #1 Styrkelyft. Har varvat ner de senaste åren men har ibland det synnerligen usla omdömet att ställa upp i klubbmästerskap ändå.

#2 Hockey. Min absoluta favoritsport under yngre år, spelade dock blott några få säsonger själv. Hellre än bra.

#3 Kampsport, specifikt Boxning/Thaiboxning/Mma. Motionstränat boxning med varierande intensitet och ambition i snart 20 års tid.

#4 Motorsport, specifikt F1 och MotoGP. Galna jävlar utan normal farträdsla fascinerar mig. Schumi och Rossi FTW.

#5 Cykel. Följde tidigare Tour de France slaviskt och blev snabbt en riktig cykelnörd inspirerad av Eurosports helt fantastiska sändningar med Roberto Vacchi och Anders Adamsson som kommentatorer. Det var ren idrottsporr, galet underhållande. Tyvärr har jag tappat det intresset lite då jag dels inte har kanalen längre och dels fått se alla mina gamla favoritcyklister lägga skorna (och EPO-ampullerna) på hyllan.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

1. Hockey - det mesta men DIF fram för allt.
2. Golf - ja det ÄR en sport.
3. Em/VM-fotboll
4. Löpning - för egen del. Inget att titta på direkt. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Undrar om inte det här är ett ganska bra personlighetstest? "Säg mig vilka dina favoritsporter är och jag skall säga vem du är!"

Själv får jag iaf konkreta bilder i huvudet av vad ni är för typer, och hur ni ser ut, era kotlettfrissor där. :D

Nån som exempelvis plitar ner "vakant" måste ju vara duktigt fantasilös och tråkig..hoho.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:Undrar om inte det här är ett ganska bra personlighetstest? "Säg mig vilka dina favoritsporter är och jag skall säga vem du är!"

Själv får jag iaf konkreta bilder i huvudet av vad ni är för typer, och hur ni ser ut, era kotlettfrissor där. :D

Nån som exempelvis plitar ner "vakant" måste ju vara duktigt fantasilös och tråkig..hoho.
Haha, orkade inte skriva ner en 4e. Skulle kunnat vara fickpingis.. ;) men jag gillar löpning, långdistans fast jag väger dryga 100 pannor.. ;) terapisport.

Kotlettfrissan är inte så kotlettartad, mest rakat här. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

1. Ishockey - Grymt underhållande att se på! Bäst i alla kategorier!
2. Premier League (fotboll) - Fotboll är sjukt kul att spela, och Premier League är riktigt kul att se!
3. Tennis - Tennis är galet kul att spela, och är sevärt om Söderling spelar viktiga matcher.
4. Handboll - Kul att se EM/VM, annars suger det.

Efter dessa sporter är jag helt ointresserad, men den sporten som är mest ointressant är ju i alla fall cykling. Herrejävlar vilken meningslös sport det är.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

1.Ishockey
2.Fotboll (Allsvenskan....not so much)
Punkterna 3-5 faller under kategorin Asså Jaag Skiiiter Iiiih

Men jag såg en lagsport på PARALYMPICS (Handikapp-OS) för många år sedan som jag inte riktigt vet namnet på nu, men det såg intressant ut.

Kanske PlingBoll eller nåt

2-3 synskadade i varje lag ligger på golvet på en plan stor som en halv handbollsplan.
Ena laget rullar iväg en stor boll med små klockar på (pling-bjällror typ)
Det andra laget föröker då höra var bollen är på väg & stoppa den med sina kroppar innan den passerat blå linje, typ mållinjen.
Jag såg Rummänien-Ungern i en tajt drabbning, tror det blev suddenvinst för Ungern med 4-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
Men jag såg en lagsport på PARALYMPICS (Handikapp-OS) för många år sedan som jag inte riktigt vet namnet på nu, men det såg intressant ut.

2-3 synskadade i varje lag ligger på golvet på en plan stor som en halv handbollsplan.
Det andra laget föröker då höra var bollen är på väg & stoppa den med sina kroppar innan den passerat blå linje, typ mållinjen.
Jag såg Rummänien-Ungern i en tajt drabbning, tror det blev suddenvinst för Ungern med 4-3
Vänta nu... Är du ironisk nu eller är det en sport på riktigt? Jag är förvirrad.
Säg den glädje som varar
Biaas

Inlägg av Biaas »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Vänta nu... Är du ironisk nu eller är det en sport på riktigt? Jag är förvirrad.
Hehe, det är en riktig sport. Jag har själv spelat det på gympan i skolan (med ögonbindel), riktigt roligt faktiskt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:
Ironisk, jag..?

Jo då, den finns.
Dock kanske inte som OS-gren längre...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar