1. Ishockey.
Det började med hockeybilder i skolan i mitten på 90-talet. Jag minns doften av korten. Man samlade och bytte. Jag minns min första Djurgårdsmatch i Globen. 2-4 mot Luleå, någon gång där i mitten/slutet av 90-talet. På senare år har man börjat följa Djurgården och NHL. OS-hockeyn är bara så sjukt kul så att man sitter och skakar i två veckor. Det är fantastiskt att vi kan se hockey i världsklass här hemma i Sverige. Vissa av våra spelare är färdiga att åka över till världens bästa liga. Annat kan man säga om Sveriges mest populära sport - fotboll. :S
2. Tennis.
Det är ju underbart att se denna eleganta sport. Paris och Wimbledon är något alldeles speciellt. Tennis är verkligen en genialisk sport - mycket tack vare det snillrika poängsystemet. Det är sällan en match inte är spännande. Stockholm Open och Davis Cup är riktiga behållningar det med.
3. Friidrott.
OS i Friidrott, mmmmm. Att ligga hemma hela dagarna och gotta ner sig i soffan framför TV:n. En underbar känsla. Friidrott är verkligen en sport där historiska ögonblick verkligen känns stora. Usain Bolt springer 100m på 9:58 och man tror inte sina ögon. Det är så sjukt stort.
4. Fotboll.
När Fotbolls-VM eller Fotbolls-EM går in i ett avgörande skede så bör man sitta bänkad. Det är också väldigt speciellt när en hel svensk nation samlas och kollar när Sverige spelar. Några legendariska ögonblick de senaste åren har varit underbara. Anders Svenssons frispark mot Argentina. Fredrik Ljungbergs nick mot Paraguay. Zlatan Ibrahimovics skott i krysset mot Grekland. Härliga minnen. Bland många andra. Det är också skönt att se när DIF sänker gnaget.
5. Längdskidåkning.
Sverige vs Norge. Visst är det kul?

Hur ser er lista ut?