Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Salas »

AMMC skrev:
Salas skrev: - Två mediokra och kraftigt överbetalda SSK-spelare ansluter till Djurgården.
.
Kan inte du dela med dig av kopiorna på deras avtal för jag vill fan också veta exakt hur KRAFTIGT ÖVERBETALDA de här mediokra SSK-spelarna är.

Kom igen nu, låt oss andra se också. Låt inte även det här rinna ut i sanden som löst skitsnack. Dela med dig!
Med tanke på att till exempel Carlsson sägs tjäna över 200k/månaden så förstår man hur fel ute Djurgården är.
En junior hade kunnat göra hans arbete nästan lika bra.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:
AMMC skrev:
Salas skrev: - Två mediokra och kraftigt överbetalda SSK-spelare ansluter till Djurgården.
.
Kan inte du dela med dig av kopiorna på deras avtal för jag vill fan också veta exakt hur KRAFTIGT ÖVERBETALDA de här mediokra SSK-spelarna är.

Kom igen nu, låt oss andra se också. Låt inte även det här rinna ut i sanden som löst skitsnack. Dela med dig!
Med tanke på att till exempel Carlsson sägs tjäna över 200k/månaden så förstår man hur fel ute Djurgården är.
Finn ett fel.

Allt det du hävdar vilar på en premiss som är falsk. Eftersom du inte vet vad han tjänar. Alltså förstår du inte om Djurgårn är fel ute.

Vilken junior kan göra hans arbete nästan lika bra förresten? Någon som inte är i a-truppen idag alltså.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

AMMC skrev:
Salas skrev:
AMMC skrev:
.

Finn ett fel.

Allt det du hävdar vilar på en premiss som är falsk. Eftersom du inte vet vad han tjänar. Alltså förstår du inte om Djurgårn är fel ute.

Vilken junior kan göra hans arbete nästan lika bra förresten? Någon som inte är i a-truppen idag alltså.
Det många hänvisar till är "Dom" - vem sa det? Jo , det var dom."

"Dom" vet alltid allt. De är en universiell källa till all kunskap. En Mimers Brunn if you will.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt är det ju inte upp till Kyle helt heller. Han sägs ju ha trivts jävligt bra här sist och det är ju inte helt upp till honom ifall han får stanna. Montreal är nog inte så sugna på att förlänga med en back som inte ens var nära NHL?

Vi har väl egentligen vetat hela tiden att NHL/AHL är prio ett för honom så inget har ju förändrats.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

AMMC skrev:Finn ett fel.

Hade Almtorp och Carlsson haft vettiga löner så hade vi haft råd med ytterligare värvningar. Sedan så hade antingen Tim eller Kempe kunnat ta Carlssons plats, för att låta en kille som Weigel ta Kempes/Tims plats som extraforward.
Allt blir vad man gör det till helt enkelt, och vi hade kunnat fördela ut våra resurser på ett betydligt bättre sätt. Almtorp är en värvning som jag köper eftersom han är en helt ok center, men värvningen av Carlsson är helt åt helvette. Inget ont om Carlsson som spelare, men det var inte honom som vi behövde.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:
AMMC skrev:Finn ett fel.

Hade Almtorp och Carlsson haft vettiga löner så hade vi haft råd med ytterligare värvningar. Sedan så hade antingen Tim eller Kempe kunnat ta Carlssons plats, för att låta en kille som Weigel ta Kempes/Tims plats som extraforward.
Allt blir vad man gör det till helt enkelt, och vi hade kunnat fördela ut våra resurser på ett betydligt bättre sätt. Almtorp är en värvning som jag köper eftersom han är en helt ok center, men värvningen av Carlsson är helt åt helvette. Inget ont om Carlsson som spelare, men det var inte honom som vi behövde.
Återigen. Du vet inte vad Almtorp och Carlsson tjänar. Alltså kan du omöjligen dra slutsatser kring vad vi annars hade haft råd med. Du baserar hela din argumentation på en OKÄND faktor.

Det är väl okej att spekulera, men du använder ett antagande till grund för dina argument, argument som du sen använder för att dra slutsatser som du presenterar som om de vore verkliga och fakta.

Om du tycker att Carlsson är en värvning som är åt helvete för att Tim eller Kempe kan göra hans jobb, bra så. Men det börjar bli tröttsamt med de här hittepålönerna för att försöka övertyga folk om att du har rätt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mmm, Andreas Engqvist vore ju en värvning som tänder hoppet ordentligt igen. För hans egen skull hoppas jag dock att han kör ett år till där borta och verkligen försöker så han inte känner senare i livet att han har någonting ogjort. Så tänker han nog själv också, men visst vill han hem så... 8)

Nämen allt som allt så ser truppen okej ut ändå. Har en känsla av att det är en jäkla bra stämning i den här truppen och det kan man komma långt med. Vidare får man hoppas att många spelare lyfter sig ett eller två snäpp från förra säsongen.

Känslan är väl ändå att alla rykten och fakta vi diskuterat här i Silly har fått ett worst case scenario, från egna juniorer som sviker till återvändare som inte vänder åter till etablerade stjärncentrar som egentligen knappt tittat åt DIF. Eller? Vi har inte fått in en enda grym spelare trots att 5-10 st varit på tapeten. Men - har vi inte pengar så har vi inte. Jag gillar både målvakts- och backsidan. En riktig ledare och stjärncenter är det enda jag önskat (läs: Niklas Persson eller liknande).
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Salas skrev:
AMMC skrev:
.

Att påstå att en junior "hade kunnat göra lika bra arbete" som Mattias Carlsson säger verkligen ALLT om dina ishockeykunskaper. Killen var ju en av elitseriens mest jämna och pålitliga spelare förra säsongen - i ett bottenlag dessutom - och har därför rimligen gjort sig förtjänt av en marknadsmässig lön i sin nya klubb (200k/månaden är alltså INTE i överkant). Men jag antar att du aldrig någonsin har sett honom spela... Tragiskt.
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-05-23 15:15:02, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Fick inga svar förut: Hur mycket har Hardy med värvningarna att göra? Är det inte så att Hardy hellre ser en trupp utan superstjärnor, och istället hårt arbetande och lojala spelare!?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

När folk sitter och hoppas på spelare som Oscar Mölller, Timmy P och Andreas Enqvist som vore de frälsarna som ska rädda DIF och de sista supervärvningarna med spets som skall krydda truppen har det gått tämligen långt...

Inget ont om dessa gossar - men några superstjärnor som på egen hand kan bära laget alternativt producera 50 pinnar var är de ju inte direkt...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sunne skrev:Fick inga svar förut: Hur mycket har Hardy med värvningarna att göra? Är det inte så att Hardy hellre ser en trupp utan superstjärnor, och istället hårt arbetande och lojala spelare!?
Vem vet? Men vem säger att Niklas Persson inte jobbar lika hårt som Mattias Carlsson? Bara för att man är en duktig hockeyspelare, eller en superstjärna som du säger, så behöver man väl inte jobba mindre hårt för det?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Andy skrev:När folk sitter och hoppas på spelare som Oscar Mölller, Timmy P och Andreas Enqvist som vore de frälsarna som ska rädda DIF och de sista supervärvningarna med spets som skall krydda truppen har det gått tämligen långt...

Inget ont om dessa gossar - men några superstjärnor som på egen hand kan bära laget alternativt producera 50 pinnar var är de ju inte direkt...
+1

Många här stirrar sig blinda på namn. Det är ett förvirrat tillstånd att vara i när man tror att en eller två spetsspelare kommer "frälsa" oss. Det DIF så innerligt behöver nu är stabilitet och ett gäng spelare som kommer att stanna längre än 1 år. Stabilitet. Långsiktighet. Tålamod.

Vi kanske inte har matchvinnarna i år. Fine. Vi kanske inte har världens bästa keeper. Fine igen. Däremot verkar det finnas en tanke på långsiktig planering. Kanske vill DIF ha båda Tjärnorna kvar några år? Kanske vill vi ha Mattias Carlsson och Jonas Almtorp kvar (om de funkar bra) ... Om vi har en bred, stabil trupp inför nästa säsong kanske vi kommer satsa på spets då.

Jag hoppas DIF har en plan som räcker 3-5 år framåt.
Jag hoppas DIF har bra koll på ekonomin.
Jag hoppas vi snart har Mats Sundin.

Edit: Och till de av er som verkar tro att lagbyggen är enkelt... Det är det inte. Det är i stort omöjligt att veta om ett lag du sätter samman kommer att funka som ett lag. Därför är stabilitet oerhört viktigt. Ett skönt gäng som utgör en bred bas i gruppen sprider detta i resten av gruppen och det är nog alla tränares våta dröm.

Det jag vill säga: Stötta DIF nu och sluta tjura och stampa med fötterna. Det är ovärdigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

In med Daniel Rafner så är jag nöjd.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
cragnotti

Inlägg av cragnotti »

Marie har tagit ett snack med Tommy Engström.

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Andy skrev:När folk sitter och hoppas på spelare som Oscar Mölller, Timmy P och Andreas Enqvist som vore de frälsarna som ska rädda DIF och de sista supervärvningarna med spets som skall krydda truppen har det gått tämligen långt...

Färjestad vann SM-guld förra säsongen, deras poängbäste gjorde 36 poäng. Deras bäste målskytt gjorde lika många mål som Tjärnqvist (och Carlsson), 17 mål. Varför måste vi ha en superstjärna som gör 50 poäng?

Mackan kan ju förövrigt mycket väl komma upp i något sådant om han hittar tillbaka till hälsa, form och rätt ställe mentalt.

Andreas Engqvist är en toppspelare i Elitserien förövrigt, han är bra offensivt och grym defensivt. Han lyfter sin omgivning samt har riktigt bra karaktär. Han skulle vara en ruskigt bra värvning för vilket Elitserielag som helst.
Låst