Andy skrev:När folk sitter och hoppas på spelare som Oscar Mölller, Timmy P och Andreas Enqvist som vore de frälsarna som ska rädda DIF och de sista supervärvningarna med spets som skall krydda truppen har det gått tämligen långt...
Inget ont om dessa gossar - men några superstjärnor som på egen hand kan bära laget alternativt producera 50 pinnar var är de ju inte direkt...
+1
Många här stirrar sig blinda på namn. Det är ett förvirrat tillstånd att vara i när man tror att en eller två spetsspelare kommer "frälsa" oss. Det DIF så innerligt behöver nu är stabilitet och ett gäng spelare som kommer att stanna längre än 1 år. Stabilitet. Långsiktighet. Tålamod.
Vi kanske inte har matchvinnarna i år. Fine. Vi kanske inte har världens bästa keeper. Fine igen. Däremot verkar det finnas en tanke på långsiktig planering. Kanske vill DIF ha båda Tjärnorna kvar några år? Kanske vill vi ha Mattias Carlsson och Jonas Almtorp kvar (om de funkar bra) ... Om vi har en bred, stabil trupp inför nästa säsong kanske vi kommer satsa på spets då.
Jag hoppas DIF har en plan som räcker 3-5 år framåt.
Jag hoppas DIF har bra koll på ekonomin.
Jag hoppas vi snart har Mats Sundin.
Edit: Och till de av er som verkar tro att lagbyggen är enkelt... Det är det inte. Det är i stort omöjligt att veta om ett lag du sätter samman kommer att funka som ett lag. Därför är stabilitet oerhört viktigt. Ett skönt gäng som utgör en bred bas i gruppen sprider detta i resten av gruppen och det är nog alla tränares våta dröm.
Det jag vill säga: Stötta DIF nu och sluta tjura och stampa med fötterna. Det är ovärdigt.