Att vara divig handlar ju inte bara om att skjuta själv hela tiden. Det handlar framförallt om att vara väldigt puckkär och dribbla hela tiden. Har aldrig gillat sådana spelare.SirDIFalot skrev:Har funderat över en eventuell förstakedja. Det närmaste jag kommer en med stor potential är...
Nilson - Norman - Zibanejad
Ingen av centrarna gör nog mer poäng än Norman nästa säsong. Han kan nog göra 10 mål och 15 ass. Det är förmodligen bäst av våra centrar. Och Zibanejad är bättre som forward och det kanske ger Nilson en nytändning att få spela med lite nya spelare.
De spelarna som gör mest poäng i NHL är de som skjuter allra mest, därför förstår jag inte varför vissa gnäller på att Möller är divig. Skulle varit perfekt att ha bredvid Nilson som kan lägga fram mackor bara. Det är inte som i fotboll direkt. Skjuter du i hockey kan vad som helst hända. Studs i sargen bakom buren och rakt in framför mål, farliga returer, allt möjligt. Nilson som lägger mackorna, Möller som skjuter på allt som rör sig med en jävligt bra bössa och en tredje spelare som sticker på returer och stångas framför mål.. Ölvestad? Vad kan gå fel? Synd att vi aldrig får veta.
Han får gärna skjuta mycket.
Vad det gäller din förstafemma så gillar jag den om Mackan gör en bra säsong. Gör han en dålig säsong ska han inte få förstöra för dessa två speediga juniorer och jag ser hellre att han då spelar i sin "vanliga" omgivning.