Djurgårdens drömfemma genom tiderna!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En fråga!
Varför tar man med Mats Sundin i drömfemman! Mats Sundin har inte gjort mycket för DIF HOCKEY! Året när Mats Sundin lämnade DIF Var han enbart med i slutspelet! Han Gjorde knappt några matcher under grundserien! Han spelade i 4:e linen! Har ni glömt eller fanns ni inte med under den här tiden?
- Ritterwand
Sundin spelade väl pojkhockey för DIF innan han lånades ut till farmarlaget Nacka.. så han har nog gjort lite mer för DIF än att spela 50-talet matcher i elitserien. Men jag håller med dig, det finns definitivt andra som har offrat mer och gjort mer för klubben. Kommer han hem och gör en säsong eller två i DIF innan han lägger av så stiger dock hans aktier avsevärt i mina ögon. Men det kommer nog aldrig hända, Sudden gör nog en albelinare. Tyvärr.JärnJocke skrev:Jag håller, till viss del, med Mörthen. Jag anser inte att Sudden gjort så stort jobb för DIF på isen, så att han ska ha en plats i drömfemman. Om man däremot kollar meriter på f.d Gårdare så ska han ju självklart vara med. Han är väl den bästa Djurgårdare(kan man kalla honom det?) någonsin.
Tror inte att någon som skriver här har sett dem lira live, så att ingen av ovan nämnden är med i en drömfemma förvånar mig inte.Andy skrev:Att ingen skrivit Tumba, Stoltz och Björn förvånar mig...
Och nu till en helt annan sak. Vi kallar oss inte för gårdare utan för DJURGÅRDARE. Gårdare är något som bajare och gnagare kallar oss, inte vi själva.
Jermuk skrev "Och nu till en helt annan sak. Vi kallar oss inte för gårdare utan för DJURGÅRDARE. Gårdare är något som bajare och gnagare kallar oss, inte vi själva."
Ojdå! Det var ju beklagligt Jermuk. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Till saken hör att jag diskuterar sport med både Djurgårdare, vrak och galgar. Så då har det följt med utan att jag tänkt på det. Ursäkta mig, jag hoppas att ingen vill stöta ut mig från detta forum nu...
ALLTID OAVSETT!!!![/quote]
Ojdå! Det var ju beklagligt Jermuk. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Till saken hör att jag diskuterar sport med både Djurgårdare, vrak och galgar. Så då har det följt med utan att jag tänkt på det. Ursäkta mig, jag hoppas att ingen vill stöta ut mig från detta forum nu...
ALLTID OAVSETT!!!![/quote]
Mats Sundin
Jag påstår att 2 Charles Berglund 11 Jens Ögling 16 Tommy Mörth 22 Håkan Södergren 25 Micke Johansson 27 Thomas Eriksson har gjort så mycket mer än Mats Sundin! Mats Sundin har nästan spelat i Toronto under hela sitt vuxna hockey liv! Jag undrar ifall folk kommer ihåg att Sundin bara stack från DIF! DET VAR ETT JÄKLA LIV OM HANS ÖVERGÅNG TILL NHL!
- Järnkaminen90
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Denna;)
Mikael Tellqvist målvakt
Björn Nord back
Niklas Kronwall back
Espen Knutsen forward
Patrik Kjellberg center
Jimmie Ölvestad forward
Detta när alla var som bäst!!!

En grym målvakt, två offensivt inriktade backar,två lirare och en grovjobbare i Ölvestad.
Björn Nord back
Niklas Kronwall back
Espen Knutsen forward
Patrik Kjellberg center
Jimmie Ölvestad forward
Detta när alla var som bäst!!!

En grym målvakt, två offensivt inriktade backar,två lirare och en grovjobbare i Ölvestad.
Här är mitt andra drömlag!
GK Mats Ytter
DEF André Matsson
DEF Stefan Jansson
F Andrei Ignatovich
F Jerry Friman
F Tony Scopac
Reserver
D Eric Ryman
F Henrik Nordfeldt
Förmodligen det bästa DIF LAGET SOM HAR EXISTERAT![/b]