Djurgårdens drömfemma genom tiderna!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Huddinge

Inlägg av Huddinge »

Tellqvist

Francois Bouchard Björn Nord

Mikael Johansson
Vladimir Orszagh Kyösti Karjalainen
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Har Ni glömt Mats Waltin, Tommy Mörth, Håkan Eriksson, Tord Nänzén, Kenta Johansson, Anders Johnsson, Bosse Berglund...

Oj, det finns många gamla hjältar!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Målvakt:
Rolf Ridderwall

Backar:
Thomas Eriksson
Daniel Tjärnqvist

Forwards:
Mats Sundin
Espen Knutsen
Håkan Södergren

Men visst, Challe, Micke J, Orzagh, B Nord, Boyle,Tellqvist, Bremberg, Kronwall, Falk skulle inte göra bort sig heller :D
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Jordans Dröm Femma! :twisted:

Målvakt:
Mikael Tellqvist

Backar:
Björn Nord
Dan Boyle

Forwards:
Mats Sundin
Challe Berglund
Håkan Södergren
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Jordan skrev:Jordans Super Kedja! :twisted:

Målvakt:
Mikael Tellqvist

Backar:
Björn Nord
Dan Boyle

Forwards:
Mats Sundin
Challe Berglund
Håkan Södergren
Två centrar och en vänsterforward!
TomyMörth

En fråga!

Inlägg av TomyMörth »

Varför tar man med Mats Sundin i drömfemman! Mats Sundin har inte gjort mycket för DIF HOCKEY! Året när Mats Sundin lämnade DIF Var han enbart med i slutspelet! Han Gjorde knappt några matcher under grundserien! Han spelade i 4:e linen! Har ni glömt eller fanns ni inte med under den här tiden?
JärnJocke

Inlägg av JärnJocke »

Jag håller, till viss del, med Mörthen. Jag anser inte att Sudden gjort så stort jobb för DIF på isen, så att han ska ha en plats i drömfemman. Om man däremot kollar meriter på f.d Gårdare så ska han ju självklart vara med. Han är väl den bästa Djurgårdare(kan man kalla honom det?) någonsin.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Att ingen skrivit Tumba, Stoltz och Björn förvånar mig...
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

JärnJocke skrev:Jag håller, till viss del, med Mörthen. Jag anser inte att Sudden gjort så stort jobb för DIF på isen, så att han ska ha en plats i drömfemman. Om man däremot kollar meriter på f.d Gårdare så ska han ju självklart vara med. Han är väl den bästa Djurgårdare(kan man kalla honom det?) någonsin.
Sundin spelade väl pojkhockey för DIF innan han lånades ut till farmarlaget Nacka.. så han har nog gjort lite mer för DIF än att spela 50-talet matcher i elitserien. Men jag håller med dig, det finns definitivt andra som har offrat mer och gjort mer för klubben. Kommer han hem och gör en säsong eller två i DIF innan han lägger av så stiger dock hans aktier avsevärt i mina ögon. Men det kommer nog aldrig hända, Sudden gör nog en albelinare. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Andy skrev:Att ingen skrivit Tumba, Stoltz och Björn förvånar mig...
Tror inte att någon som skriver här har sett dem lira live, så att ingen av ovan nämnden är med i en drömfemma förvånar mig inte.

Och nu till en helt annan sak. Vi kallar oss inte för gårdare utan för DJURGÅRDARE. Gårdare är något som bajare och gnagare kallar oss, inte vi själva.
JärnJocke

Inlägg av JärnJocke »

Jermuk skrev "Och nu till en helt annan sak. Vi kallar oss inte för gårdare utan för DJURGÅRDARE. Gårdare är något som bajare och gnagare kallar oss, inte vi själva."

Ojdå! Det var ju beklagligt Jermuk. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Till saken hör att jag diskuterar sport med både Djurgårdare, vrak och galgar. Så då har det följt med utan att jag tänkt på det. Ursäkta mig, jag hoppas att ingen vill stöta ut mig från detta forum nu...

ALLTID OAVSETT!!!![/quote]
TomyMörth

Mats Sundin

Inlägg av TomyMörth »

Jag påstår att 2 Charles Berglund 11 Jens Ögling 16 Tommy Mörth 22 Håkan Södergren 25 Micke Johansson 27 Thomas Eriksson har gjort så mycket mer än Mats Sundin! Mats Sundin har nästan spelat i Toronto under hela sitt vuxna hockey liv! Jag undrar ifall folk kommer ihåg att Sundin bara stack från DIF! DET VAR ETT JÄKLA LIV OM HANS ÖVERGÅNG TILL NHL!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Instämmer till fullo. För att överhuvudtaget komma med i diskussionen anser jag att spelaren i fråga bör ha representerat DIF i minst 5 säsonger...
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Denna;)

Inlägg av Järnkaminen90 »

Mikael Tellqvist målvakt

Björn Nord back
Niklas Kronwall back

Espen Knutsen forward
Patrik Kjellberg center
Jimmie Ölvestad forward

Detta när alla var som bäst!!! :D :D
En grym målvakt, två offensivt inriktade backar,två lirare och en grovjobbare i Ölvestad.
TomyMörth

Här är mitt andra drömlag!

Inlägg av TomyMörth »

GK Mats Ytter
DEF André Matsson
DEF Stefan Jansson

F Andrei Ignatovich
F Jerry Friman
F Tony Scopac

Reserver
D Eric Ryman
F Henrik Nordfeldt