Välkommen Gustaf Wesslau!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
diffanss
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Wesslau

Inlägg av diffanss »

Välkommen Wesslau, känns som det blir en bra värvning :D

Men!! dem senaste årens uttalade första målvakter har inte presterat särskilt bra, det har hela tiden varit andra målvakten som varit bättre, så det kanske blir Sandberg som kliver fram i år:D
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFDIF »

Cred till både Wesslau och Tellan, MEN, fyfan va bra Lassila har blivit, det är helt sjukt, vem hade trott det liksom?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Välkommen tillbaka Wesslau!

Hoppas du fortsätter där du slutade.
i
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

DIFDIF skrev:Cred till både Wesslau och Tellan, MEN, fyfan va bra Lassila har blivit, det är helt sjukt, vem hade trott det liksom?
Lassila är dessutom klar för KHL ;)
clowns to the left of me, jokers to the right
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Jag gillade Lassila mycket när han var i DIF och tyckte att han fick alldeles för mycke skit.. Kommer håg någon match när "klacken" om man kunde kalla den det då, sjöng in med Larsson. Respektlöst tycker jag. Killen hade klart potential men fick inte riktigt chansen. Men visst svårt att inte släppa fram Larsson som var riktigt het.
DIF <3
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

sportfåne skrev:Jag gillade Lassila mycket när han var i DIF och tyckte att han fick alldeles för mycke skit.. Kommer håg någon match när "klacken" om man kunde kalla den det då, sjöng in med Larsson. Respektlöst tycker jag. Killen hade klart potential men fick inte riktigt chansen. Men visst svårt att inte släppa fram Larsson som var riktigt het.
Chansen fick han. Men han tog den inte. Inte fullt ut i vilket fall. Problemet med Lassila var egentligen ojämnhet, något som syntes väldigt tydligt under hans första år i DIF. Andra året var jag faktiskt riktigt nöjd med honom, men förstår ju att DIF satsade på Daniel Larsson.

Hur som helst. Får väl välkomna Wesslau tillbaka. Ska, trots att jag mycket hellre sett Tellqvist, bli intressant att följa dig Gustaf. Du har mycket att bevisa, jag hoppas att du klarar av den pressen.
Avgå Jocke.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

OT: Håller med om att Lassila fick ganska för mycket skit.
Jag gillade han starkt hans uttalande efter DIF - Saik (storsatsningen) 06/07 - "Snälla, kom fortsätt kom och stötta oss!"

Gillar denna bilden när Jiri Marusak avgör, när man ser hur helt överlycklig Lassila är. Kom dit först av alla spelarna!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e406860.ab
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Chansen fick han. Men han tog den inte. Inte fullt ut i vilket fall. Problemet med Lassila var egentligen ojämnhet, något som syntes väldigt tydligt under hans första år i DIF. Andra året var jag faktiskt riktigt nöjd med honom, men förstår ju att DIF satsade på Daniel Larsson.

Hur som helst. Får väl välkomna Wesslau tillbaka. Ska, trots att jag mycket hellre sett Tellqvist, bli intressant att följa dig Gustaf. Du har mycket att bevisa, jag hoppas att du klarar av den pressen.[/quote]

Ja han fick chansen men inte tillräckligt för att komma ut i sin fulla potential. Pluss att han hade högre krav på sig eftersom det var någon utifrån och dessutom från ett annat land. Hade inte Larsson varit andra målvakt kanske han hade fått chansen lite längre och utvecklats, men vi satsar ju på målvakter som fantomutvecklas under en säsong, Owuya, Wesslau, Larsson och även när Tellan tog över spaden från Tommy.
DIF <3
Användarvisningsbild
android

Re: Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av android »

Hej då Gustaf och tack för den här tiden, du kommer med största sannolikhet inte spela med i DIF-tröjan.

Tror att HV kommer passa dig ganska illa, men hoppas att du visar upp din darrande sida när vi möts i framtiden, i övrigt lycka till.

Jag hoppas inte att du förhandlade under kvalserien.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

android skrev:Hej då Gustaf och tack för den här tiden, du kommer med största sannolikhet inte spela med i DIF-tröjan.

Tror att HV kommer passa dig ganska illa, men hoppas att du visar upp din darrande sida när vi möts i framtiden, i övrigt lycka till.

Jag hoppas inte att du förhandlade under kvalserien.
Får också en känsla av att Wesslau kommer vara riktigt dålig i hv, vet ej varför men känns bara så.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Gick inte så bra för senaste Djurgårdsmålvakten i bibellandet. Hoppas du är religös. Ha så kul!
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

den spontana reaktionen är din lilla fitta

jag tror att det kommer vara min spontana reaktion till alla spelare som anser sig för fina för allsvenskan när de själva varit med och bidragit till att vi hamnat i just allsvenskan.
HomeOfSvenTumba

Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Hejdå Wesslan, hoppas du aldrig kommer tillbaka och går samma öde till mötes som Larsson, ses i ******!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senast redigerad av HomeOfSvenTumba den 2012-04-12 16:19:45, redigerad totalt 1 gånger.
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Fattar inte att jag köpte Wesslau-T-shirten i vintras. Dags att bränna.

Hej då, hoppas du tokfloppar.

Edit: Ser det som självklart att utmärkelsen "Årets Järnkamin 2011/2012" ges till Ottosson istället.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Hej då Wesslan. Tackar Dig för allt du gjort, speciellt i slutspelsserien 2010 som var magisk. Önskar Dig och Din famil verkligen all lycka i livet men att jag alltid kommer hoppas att det jävla köpgänget HIV floppar det kan du aldrig få ur mig. Ej heller att du lite smått hyllar det lösket till pack som kallar sig HIV-supportrar. Hur många guld nån än vinner med HIV så kommer den känslan alltid ha en liten odör, alltid kännas lite sämre, lite tattigare....och det vet du.
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2012-04-13 22:57:18, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skriv svar