Välkommen Wesslau, känns som det blir en bra värvning
Men!! dem senaste årens uttalade första målvakter har inte presterat särskilt bra, det har hela tiden varit andra målvakten som varit bättre, så det kanske blir Sandberg som kliver fram i år:D
Jag gillade Lassila mycket när han var i DIF och tyckte att han fick alldeles för mycke skit.. Kommer håg någon match när "klacken" om man kunde kalla den det då, sjöng in med Larsson. Respektlöst tycker jag. Killen hade klart potential men fick inte riktigt chansen. Men visst svårt att inte släppa fram Larsson som var riktigt het.
sportfåne skrev:Jag gillade Lassila mycket när han var i DIF och tyckte att han fick alldeles för mycke skit.. Kommer håg någon match när "klacken" om man kunde kalla den det då, sjöng in med Larsson. Respektlöst tycker jag. Killen hade klart potential men fick inte riktigt chansen. Men visst svårt att inte släppa fram Larsson som var riktigt het.
Chansen fick han. Men han tog den inte. Inte fullt ut i vilket fall. Problemet med Lassila var egentligen ojämnhet, något som syntes väldigt tydligt under hans första år i DIF. Andra året var jag faktiskt riktigt nöjd med honom, men förstår ju att DIF satsade på Daniel Larsson.
Hur som helst. Får väl välkomna Wesslau tillbaka. Ska, trots att jag mycket hellre sett Tellqvist, bli intressant att följa dig Gustaf. Du har mycket att bevisa, jag hoppas att du klarar av den pressen.
OT: Håller med om att Lassila fick ganska för mycket skit.
Jag gillade han starkt hans uttalande efter DIF - Saik (storsatsningen) 06/07 - "Snälla, kom fortsätt kom och stötta oss!"
Gillar denna bilden när Jiri Marusak avgör, när man ser hur helt överlycklig Lassila är. Kom dit först av alla spelarna!
Chansen fick han. Men han tog den inte. Inte fullt ut i vilket fall. Problemet med Lassila var egentligen ojämnhet, något som syntes väldigt tydligt under hans första år i DIF. Andra året var jag faktiskt riktigt nöjd med honom, men förstår ju att DIF satsade på Daniel Larsson.
Hur som helst. Får väl välkomna Wesslau tillbaka. Ska, trots att jag mycket hellre sett Tellqvist, bli intressant att följa dig Gustaf. Du har mycket att bevisa, jag hoppas att du klarar av den pressen.[/quote]
Ja han fick chansen men inte tillräckligt för att komma ut i sin fulla potential. Pluss att han hade högre krav på sig eftersom det var någon utifrån och dessutom från ett annat land. Hade inte Larsson varit andra målvakt kanske han hade fått chansen lite längre och utvecklats, men vi satsar ju på målvakter som fantomutvecklas under en säsong, Owuya, Wesslau, Larsson och även när Tellan tog över spaden från Tommy.
jag tror att det kommer vara min spontana reaktion till alla spelare som anser sig för fina för allsvenskan när de själva varit med och bidragit till att vi hamnat i just allsvenskan.
Hej då Wesslan. Tackar Dig för allt du gjort, speciellt i slutspelsserien 2010 som var magisk. Önskar Dig och Din famil verkligen all lycka i livet men att jag alltid kommer hoppas att det jävla köpgänget HIV floppar det kan du aldrig få ur mig. Ej heller att du lite smått hyllar det lösket till pack som kallar sig HIV-supportrar. Hur många guld nån än vinner med HIV så kommer den känslan alltid ha en liten odör, alltid kännas lite sämre, lite tattigare....och det vet du.
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2012-04-13 22:57:18, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16