Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Shitkicker

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Shitkicker »

-daniel- skrev:
Shitkicker skrev:Så här skriver Linus Klasens brud på sin blogg:

Jag är så glad och tacksam över att ha min fasta punkt, mina rötter, mina underbara vänner och min fantastiska familj i lilla men ack så hemtrevliga Huddinge. Dit kommer vi alltid att komma tillbaka, varje sommar, där har Linci sina minnen! ? Jag har ju alltid haft en längtan bort från Sverige, bort från Huddinge men nu när jag varit här så uppskattar jag verkligen mitt fosterland och min lilla hemort så otroligt mycket!
Vi ses snart alla nära och kära, längtar efter er!!!!!

http://kluttarnas.blogg.se/

Förmodar att hon skulle uppskatta att bo nära sina föräldrar så hon kan få hjälp med barnpassning o.dyl. framöver eller? Tänk nu på din familjs bästa och signa för DIF, Linus.
Vidare skriver hon en dag senare (för drygt 2 veckor sedan):
"Nu är jag ju hemma så jag ser ingen anledning att skriva längre! Jag drar igång till hösten igen på nästa ort vi kommer att vara på, spännande att se vad det blir!!!"

Märks att man är desperat när man läser hysteriskt ointressanta bloggar från tänkbara spelares familjemedlemmar... :wink:

Det där är ju bara en fint. Maskirovka. Linus är skraj för att hon skall prata bredvid mun likt en hoper andra snackesaliga, bloggande spelarfruar redan har gjort inför övergångar. Han har slagit näven i bordet och förklarat att: "Kärring, nu råder silenzio stampa!" Snart startar hon en ny spännande, högkvalitativ blogg, "Huddingemorsan", om livet som spelarfru i Elitserien. Där kommer du bl.a. kunna läsa om Linus eskapader i Djurgårdströjan. Promise.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Shitkicker skrev:
-daniel- skrev:
Shitkicker skrev:Så här skriver Linus Klasens brud på sin blogg:

Jag är så glad och tacksam över att ha min fasta punkt, mina rötter, mina underbara vänner och min fantastiska familj i lilla men ack så hemtrevliga Huddinge. Dit kommer vi alltid att komma tillbaka, varje sommar, där har Linci sina minnen! ? Jag har ju alltid haft en längtan bort från Sverige, bort från Huddinge men nu när jag varit här så uppskattar jag verkligen mitt fosterland och min lilla hemort så otroligt mycket!
Vi ses snart alla nära och kära, längtar efter er!!!!!

http://kluttarnas.blogg.se/

Förmodar att hon skulle uppskatta att bo nära sina föräldrar så hon kan få hjälp med barnpassning o.dyl. framöver eller? Tänk nu på din familjs bästa och signa för DIF, Linus.
Vidare skriver hon en dag senare (för drygt 2 veckor sedan):
"Nu är jag ju hemma så jag ser ingen anledning att skriva längre! Jag drar igång till hösten igen på nästa ort vi kommer att vara på, spännande att se vad det blir!!!"

Märks att man är desperat när man läser hysteriskt ointressanta bloggar från tänkbara spelares familjemedlemmar... :wink:

Det där är ju bara en fint. Maskirovka. Linus är skraj för att hon skall prata bredvid mun likt en hoper andra snackesaliga, bloggande spelarfruar redan har gjort inför övergångar. Han har slagit näven i bordet och förklarat att: "Kärring, nu råder silenzio stampa!" Snart startar hon en ny spännande, högkvalitativ blogg, "Huddingemorsan", om livet som spelarfru i Elitserien. Där kommer du bl.a. kunna läsa om Linus eskapader i Djurgårdströjan. Promise.
Haha, naturligtvis är det så. Fast tror du Linus / tanten verkligen vet vad silenzio stampa är? ;)
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Tror nog att den sista forwardsvärvningen snart kommer att presenteras.. hoppas den blir riktigt bra.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Många här inne vill se Oscar Möller som den SISTA forwards in i laget. Detta som ska vara en poängstark forward för förstakedjan.
Helt allvarligt, vad kommer hypen kring Möller ifrån? Varför skulle en kille som spelat 87 NHL-matcher på tre säsonger och snitt mindre än 0,3p/match plötsligt komma hem till Elitserie och dominera? Känns som en sjukt överdriven tro på Möller om att han skulle vara någon stjärna om han kommer "hem".

Med stor sannolikhet är det för att han har Djurgårdsanknytning som hans namn ens diskuteras.

EDIT: Vet att jag själv också varit nyfiken på honom, men som sista spetsspelare in så känns han efter lite eftertanke helt fel där.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

jensa85 skrev:Många här inne vill se Oscar Möller som den SISTA forwards in i laget. Detta som ska vara en poängstark forward för förstakedjan.
Helt allvarligt, vad kommer hypen kring Möller ifrån? Varför skulle en kille som spelat 87 NHL-matcher på tre säsonger och snitt mindre än 0,3p/match plötsligt komma hem till Elitserie och dominera? Känns som en sjukt överdriven tro på Möller om att han skulle vara någon stjärna om han kommer "hem".

Med stor sannolikhet är det för att han har Djurgårdsanknytning som hans namn ens diskuteras.

EDIT: Vet att jag själv också varit nyfiken på honom, men som sista spetsspelare in så känns han efter lite eftertanke helt fel där.
Nej men han är bara 21 och har producerat bra i AHL och även fått chansen i t.ex. förstakedjan i NHL när Simmonds blev skadad och därmed lär han nog vara en producerande spelare i Elitserien med..
Såklart att det inte finns garantier men det finns det väl inte med någon värvninga alls?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

jensa85 skrev:Helt allvarligt, vad kommer hypen kring Möller ifrån? Varför skulle en kille som spelat 87 NHL-matcher på tre säsonger och snitt mindre än 0,3p/match plötsligt komma hem till Elitserie och dominera? Känns som en sjukt överdriven tro på Möller om att han skulle vara någon stjärna om han kommer "hem".
Spelare som producerar strax under 1 poäng/match i AHL brukar oftast gå in och dominera i elitserien.
Jag har ingen större koll på Oscar som spelare, men kollar man på tidigare värvningar från AHL så har de flesta varit lyckade.
Lehtonen producerade ungefär i samma mängd som Oscar gör, och han var riktigt vass i Skellefteå. Ett annat exempel är Brad Moran som producerade mycket poäng under två säsonger i Skellefteå.
Jag tror att Oscar hade producerat runt 45 poäng under en säsong tillsammans med Mackan och en till winger, och mer än så begär jag inte. Oscar är dessutom Djurgårdare, och inte minst center, vilket gör honom hyperintressant enligt mig.
Linus vore en drömvärvning han med, och jag är mer än nöjd om vi lyckas knyta upp någon av dom.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Salas skrev:
jensa85 skrev:Helt allvarligt, vad kommer hypen kring Möller ifrån? Varför skulle en kille som spelat 87 NHL-matcher på tre säsonger och snitt mindre än 0,3p/match plötsligt komma hem till Elitserie och dominera? Känns som en sjukt överdriven tro på Möller om att han skulle vara någon stjärna om han kommer "hem".
Spelare som producerar strax under 1 poäng/match i AHL brukar oftast gå in och dominera i elitserien.
Jag har ingen större koll på Oscar som spelare, men kollar man på tidigare värvningar från AHL så har de flesta varit lyckade.
Lehtonen producerade ungefär i samma mängd som Oscar gör, och han var riktigt vass i Skellefteå. Ett annat exempel är Brad Moran som producerade mycket poäng under två säsonger i Skellefteå.
Jag tror att Oscar hade producerat runt 45 poäng under en säsong tillsammans med Mackan och en till winger, och mer än så begär jag inte. Oscar är dessutom Djurgårdare, och inte minst center, vilket gör honom hyperintressant enligt mig.
Linus vore en drömvärvning han med, och jag är mer än nöjd om vi lyckas knyta upp någon av dom.
Ja, OM Oscar skulle ansluta och göra 45 poäng så är nog alla nöjda med det. Tänker mer på om någon faktiskt sett han spela där borta? Jag har sett nån enstaka match när han fick chansen förra säsongen. Det är det enda jag har att gå på.
Missförstå mig inte, jag skulle mer än gärna se Möller i Djurgården, men känns som en lite väl stor chansning om han värvas in som den sista forward som då ska vara en poängplockare. Känns som lite väl höga krav på en kille född 1989 som dessutom aldrig spelat i Elitserien.
diffanss

Inlägg av diffanss »

Men Möller är Djurgårdare och klasen troligtvis inte är det, så är det solklart att vi ska ha en äkta Djurgårdare som skriver på! In med MÖLLER!!!
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diffanss skrev:Men Möller är Djurgårdare och klasen troligtvis inte är det, så är det solklart att vi ska ha en äkta Djurgårdare som skriver på! In med MÖLLER!!!
Ingenting går före kompetens. Tycker man att Klasen är den bättre spelaren och tror på honom mer så ska han in.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

diffanss skrev:Men Möller är Djurgårdare och klasen troligtvis inte är det, så är det solklart att vi ska ha en äkta Djurgårdare som skriver på! In med MÖLLER!!!
Nej, vi ska ha en spelare som presterar så bra som möjligt. Om det är Klasen eller Möller har jag ingen aning om. Känns dock som att vi saknar en Klasen-typ. Tim är ju en light-version med sina kroppsfinter.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Om det då är så att tre elitserieklubbar är jagar Linus, varav två av dom är Frölunda och Modo (enligt allehanda: http://allehanda.se/sport/1.3124290-mod ... nus-klasen), så tycker jag att vi borde vara den sista. Om då Linus vill tänka på familjens bästa, så vore ju vi det bästa valet..

Orkar dock inte börja hoppas..
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Klasen eller Möller spelar inte någon egentlig roll. Möller är center, och det är den enda anledningen till varför jag hellre tar honom. Men äh, jag skulle inte klaga om vi signade Klasen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Om det då är så att tre elitserieklubbar är jagar Linus, varav två av dom är Frölunda och Modo (enligt allehanda: http://allehanda.se/sport/1.3124290-mod ... nus-klasen), så tycker jag att vi borde vara den sista. Om då Linus vill tänka på familjens bästa, så vore ju vi det bästa valet..

Skulle förvåna mig oerhört om inte FBK jagar honom som en ersättare för Dick (fast han kanske kommer stanna?).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Kentta skrev:Om det då är så att tre elitserieklubbar är jagar Linus, varav två av dom är Frölunda och Modo (enligt allehanda: http://allehanda.se/sport/1.3124290-mod ... nus-klasen), så tycker jag att vi borde vara den sista. Om då Linus vill tänka på familjens bästa, så vore ju vi det bästa valet..

Skulle förvåna mig oerhört om inte FBK jagar honom som en ersättare för Dick (fast han kanske kommer stanna?).
Jag tror nog minst 10 elitserieklubbar jagar honom. Frågan är bara vilka han valt ut själv...
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Jag tror nog minst 10 elitserieklubbar jagar honom. Frågan är bara vilka han valt ut själv...
Justfan, så var det, han hade plockat ut 2-3 som han valde mellan. Fel av mig.
Låst