Billx skrev:Det ligger ju ändå lite humor i att det sitter ett 10-tal st härinne och skriver om Tellan och Wesslan och tror sig veta exakt hur dom kommer prestera och hur mycket dom vill ha i lön och hur stort hjärta dom har mm.. sluta snacka så mycket skit nu, man blir bara less.
Ni är inga målvaktstränare på elitnivå nån av er vågar jag gissa så försök lita på den värvning det blir på målvaktsidan och såga först efter ni sett vederbörandes prestation.
Är det bara jag som tycker det är en av poängerna med en silly season tråd?
Att få ventilera sina åsikter kring eventuella nyförvärv? Tycker det nästan är lite småkul att se alla upprörda personer här inne som spårar ur och kommer med löjliga påhopp på vad andra skrivit.
Vore tråkigt om alla vore för Wesslau eller att alla hoppades mest på Tellan.
Personligen är jag dock mest oroad för backsidan men eftersom mest fokus just nu ligger på målvakterna blir det ju naturligt att man diskuterar det. När den biten är löst kommer vi väl börja kivas kring eventuella backar och forwards.
Men när det gäller försvaret ser jag gärna att vi signar Tjärna och att vi förhoppningsvis kan stärka upp med ytterligare en bra back, eventuellt Kyle senare i höst.
Claesson har spelat lovande och kan säkert agera 6:e back. Men det som oroar mig är en eventuell skada på någon back nu när Falken lagt av. Vet inte om Deilert, Lassen eller Lennhammer kan utvecklas tillräckligt mycket över en sommar för att kunna täcka upp.
Drömmen vore att få in Tjärna och Fernholm. Anledningen till att jag nog hellre tar Fernholm än Kyle är att jag ser fördelar i slutspelet med en större och tyngre back som gör sig bättre i ett primitivare spel. Och Fernholm har gjort riktigt bra ifrån sig i den tuffa och tempostarka landslagshockeyn.