Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Don66-2 skrev:Var du med för tio år sen när vi tog dubbelgulden? Om så är fallet- vad tycker DU var receptet till att vi gjorde det?
Svar ja. Receptet var att vi hade ett fruktansvärt välbalanserat lag, där allting klickade. Tellqvist hade naturligtvis en stor del i det, har jag någonsin påstått att han inte var en jävligt bra målvakt för tio år sedan? Läs om, läs rätt.

Folk verkar ju dock inte kunna se nyktert för fem öre på den här frågan, det finns uppenbarligen anledningar till att DIF inte väljer honom. Eller tror DU att Järlan sitter och singlar slant i sin stillhet om vilka man skall plocka in? Vakna för fan.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

-daniel- skrev:
Don66-2 skrev:Var du med för tio år sen när vi tog dubbelgulden? Om så är fallet- vad tycker DU var receptet till att vi gjorde det?
Svar ja. Receptet var att vi hade ett fruktansvärt välbalanserat lag, där allting klickade. Tellqvist hade naturligtvis en stor del i det, har jag någonsin påstått att han inte var en jävligt bra målvakt för tio år sedan? Läs om, läs rätt.

Folk verkar ju dock inte kunna se nyktert för fem öre på den här frågan, det finns uppenbarligen anledningar till att DIF inte väljer honom. Eller tror DU att Järlan sitter och singlar slant i sin stillhet om vilka man skall plocka in? Vakna för fan.
Förlåt, men ibland undrar man faktiskt :wink:
DIF <3
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

-daniel- skrev:

Var och ÄR - fortfarande! Bättre imo eftersom han har skaffat sig mer rutin! Märkligt att "folk" här verkar tro att Tellan satte sig ner och dog efter att han lämnade Sverige, han har självklart utvecklats ytterligare liksom alla andra som brinner för sporten.

Och jag är vaken, tack.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Ni som diskuterar sida efter sida om Tellqvist vs. Wesslau, tycker ni själva att ni kommer någonstans genom att upprepa allt 317ggr?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Don66-2 skrev:
-daniel- skrev:

Var och ÄR - fortfarande! Bättre imo eftersom han har skaffat sig mer rutin! Märkligt att "folk" här verkar tro att Tellan satte sig ner och dog efter att han lämnade Sverige, han har självklart utvecklats ytterligare liksom alla andra som brinner för sporten.

Och jag är vaken, tack.
Jag har inte sett Tellqvist en enda match i KHL så kan inte bedöma honom alls därifrån, har aldrig påstått heller, men det jag sett från landslaget har varit rent ut sagt bedrövligt. Nu tror jag inte han är så dålig som han varit de matcher han fått chansen men där har han har sannerligen inte imponerat. Jag tror nog han är en kompetent målvakt men hur bra vet jag inte.

Sen undrar jag fortfarande vad du och alla andra tror är anledningen till att inte DIF väljer honom? För vi kan väl vara överens om att det finns rationella tankar bakom beslutet.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Det ligger ju ändå lite humor i att det sitter ett 10-tal st härinne och skriver om Tellan och Wesslan och tror sig veta exakt hur dom kommer prestera och hur mycket dom vill ha i lön och hur stort hjärta dom har mm.. sluta snacka så mycket skit nu, man blir bara less.

Ni är inga målvaktstränare på elitnivå nån av er vågar jag gissa så försök lita på den värvning det blir på målvaktsidan och såga först efter ni sett vederbörandes prestation.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stadion skrev:Ni som diskuterar sida efter sida om Tellqvist vs. Wesslau, tycker ni själva att ni kommer någonstans genom att upprepa allt 317ggr?
Tycker faktiskt det inte är så mkt "vs" alls. Åtminstone inte från mitt håll. Jag har aldrig någonsin, och många andra här inne för den delen också, sagt att Wesslau garanterat är rätt att satsa på. Vissa är dock så löjligt inrutade på att Tellqvist är guds gåva till mänskligheten och att vi sannolikt skulle vinna guld bara han kom hem.
kenny

Inlägg av kenny »

Bomben är Tellan,tjärnkvist,.Kommer mer men inte klart.
Tycker personligen inte GW är nån bomb.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

kenny skrev:Bomben är Tellan,tjärnkvist,.Kommer mer men inte klart.

bomben är tellan? är det din gissning ? eller har du hört nåt?
kenny

Inlägg av kenny »

Billx skrev:

Både hört och tror!.
Man snackar bomb det är väål inte så stort att GW kommer hem eller?.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

kenny skrev:
Billx skrev:

Både hört och tror!.
Man snackar bomb det är väål inte så stort att GW kommer hem eller?.

Ska jag vara ärligt låter det mest som att du sitter och yrar och går efter ditt önsketänkande att Tellan är bomben.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Billx skrev:
Jitenu skrev:
DIF_Soldier skrev:Det spel han visade upp här senast borde ingjuta respekt i oss alla. Allt annat är naivt tills motsatsen bevisats.
Åh fyfan, låt mig asgarva.
Det enda han ingjöt var frustration.

Men lev gärna med dina minnen därute på landet.

En seriös fråga... det räckte inte med att dom körde barnvagnen över dej utan dom backade/drog den tillbaka över dej åtskilliga gånger som barn?

Du menar att hans spel senast i slutspelet ingjöt frustration och inte respekt? låt mig asgarva åt din otroligt ogenomtänkta kommentar.
Man måste se helheten och inte enbart stirra sig blind på slutspelet där han var briljant. Skulle nästan vara komiskt att gå tillbaka till matchtrådarna under grundserien och återigen läsa alla totalsågningar om hans spel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Likväl som många verkar tänka på Tellan i hans storhetstid verkar många tänka på Wesslau's spel i slutspelet. Att han var kraftigt ifrågasatt och hånad innan slutspelet verkar många redan glömt. Efter sin lilla peak i slutspelet har han varit rakt igenom dålig i AHL, och inget pekar direkt på att hans formkurva ska stiga bara för att han återvänder till ES.

Klart man är lite orolig om Wesslau är klar, när han aldrig bevisat att hans peak i slutspelet var något annat än en ren slump. Skulle han dock visa upp samma spel om han kommer tillbaka är ingen gladare än vad jag är.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Billx skrev:Det ligger ju ändå lite humor i att det sitter ett 10-tal st härinne och skriver om Tellan och Wesslan och tror sig veta exakt hur dom kommer prestera och hur mycket dom vill ha i lön och hur stort hjärta dom har mm.. sluta snacka så mycket skit nu, man blir bara less.

Ni är inga målvaktstränare på elitnivå nån av er vågar jag gissa så försök lita på den värvning det blir på målvaktsidan och såga först efter ni sett vederbörandes prestation.
Är det bara jag som tycker det är en av poängerna med en silly season tråd?
Att få ventilera sina åsikter kring eventuella nyförvärv? Tycker det nästan är lite småkul att se alla upprörda personer här inne som spårar ur och kommer med löjliga påhopp på vad andra skrivit. :)

Vore tråkigt om alla vore för Wesslau eller att alla hoppades mest på Tellan.
Personligen är jag dock mest oroad för backsidan men eftersom mest fokus just nu ligger på målvakterna blir det ju naturligt att man diskuterar det. När den biten är löst kommer vi väl börja kivas kring eventuella backar och forwards.

Men när det gäller försvaret ser jag gärna att vi signar Tjärna och att vi förhoppningsvis kan stärka upp med ytterligare en bra back, eventuellt Kyle senare i höst.
Claesson har spelat lovande och kan säkert agera 6:e back. Men det som oroar mig är en eventuell skada på någon back nu när Falken lagt av. Vet inte om Deilert, Lassen eller Lennhammer kan utvecklas tillräckligt mycket över en sommar för att kunna täcka upp.

Drömmen vore att få in Tjärna och Fernholm. Anledningen till att jag nog hellre tar Fernholm än Kyle är att jag ser fördelar i slutspelet med en större och tyngre back som gör sig bättre i ett primitivare spel. Och Fernholm har gjort riktigt bra ifrån sig i den tuffa och tempostarka landslagshockeyn.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

En seriös fråga... det räckte inte med att dom körde barnvagnen över dej utan dom backade/drog den tillbaka över dej åtskilliga gånger som barn?

Du menar att hans spel senast i slutspelet ingjöt frustration och inte respekt? låt mig asgarva åt din otroligt ogenomtänkta kommentar.[/quote]

Man måste se helheten och inte enbart stirra sig blind på slutspelet där han var briljant. Skulle nästan vara komiskt att gå tillbaka till matchtrådarna under grundserien och återigen läsa alla totalsågningar om hans spel.[/quote]
Men wesslau var bäst när det gällde, det är väl det man vill ha?.....
Låst