Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Jag tror i värsta fall laget på ett ungefär kommer se ut såhär:

Jimmie - Otto - Nilson
Tjärnqvist - Almtorp - Ny
Cehlin - Zibanejad - Brodin
Tim - Norman - Kempe/Fimpen

D.Tjärnqvist (ev.Kronwall) - Honken
Bartley - Printz
Claesson - Lassen/Holm

Owuya / Sandberg.
Nog för att allt känns realistiskt när det gäller Djurgården, men varför skulle vi sänka spelarbudgeten markant nu när vi för första gången på länge verkar ha fått i ordning på ekonomin?

Ut: Widing, Falk, Krüger, Ridderwall, Ekman, Boumedienne, Eklund
In: Almtorp, Sandberg, Bartley, Holm, Zibbe

Ridderwall är dyrare än Sandberg.
Boumedienne är dyrare än Bartley.
Krüger och Almtorp lär gå jämnt ut.
Zibbe och Holms löner lär gå jämnt ut med Eklunds.

Då återstår Widings lön på kanske 150k (jag utgår ifrån att den andra halvan går till Nilson)
Falks lön på ca 100k
Ekmans lön på ca 250k
-daniel- skrev:Jag tror helt enkelt N.Persson (eller nån annan) hade fått ett kontraktsförslag och att man trodde han kanske var lite närmare att signa med oss än vad nu var fallet.

Tror faktiskt inte DIF tar in 2st centrar när lagledningen tyckte vi hade fullgott med sådana förra säsongen. Nu har vi Otto (antagligen), Norman (stora kliv förra säsongen), Zibanejad (än större kliv) och Fimpen. Varför skulle vi ta in fler...?

EDIT: och naturligtvis Almtorp då...
Möjligt att vi kanske nöjer oss med Almtorp, Otto, Norman, Fimpen och Zibbe då... Men då finns det ju en stor summa pengar till annat, om vi nu dessutom ger Tellqvist nobben.
Ditt lagbygge är väl värsta tänkbara scenario, men det kommer inte att inträffa. Men om det nu mot all förmodan blir så, då skänker jag mitt säsongskort till någon som inte har råd att gå på hockey.
Senast redigerad av Salas den 2011-04-08 15:05:20, redigerad totalt 2 gång.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag vet ärligt talat inte om jag ens vill följa Dif nästa säsong om det blir så. Usch...
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Metal Machine skrev:Men det är ju helt sant. Våra backar är för tillfället:

Alexander Deilert - Håller inte ES-klass på långa vägar. Sämre än Runblad - i defensiven. Nuff said...

Philip Holm - Inte sett en match med grabben, men det känns ju lagom korkat att RÄKNA med honom. Visst, ge honom chansen och var glad för det lilla, men RÄKNA inte med något.

Fredrik Claesson - Kan bli bra på sikt. Måste fortfarande jobba på att minimera misstagen. Tycker nog han håller som sjätte/sjundeback i ES.

Stefan Lassen - Helt ärligt. Är det någon som ser potential i den här killen? Någon som förväntar sig ett genombrott nästa säsong? Någon???

Victor Bartley - Knappast den säkraste värvningen man gjort. Chansning av episka mått. Är dock positiv till det lilla jag har sett.

Andreas Holmqvist - Kommentar överflödig. Högklassig ES-back om man räknar ihop plus och minus. Behöver dock matchas rätt och spela ihop med en defensivt duktig back för att inte vara en säkerhetsrisk bakåt.

David Printz - Bra defensiv back. Nuff said.

Kim Lennhammer - Inte ES-mässig. Bör lånas ut för att få känna på seniorspel.

För att summera... vi har alltså 3 backar som vi VET håller för ES-spel. Känns det tryggt?
Så slänger vi på en målvakt som släpper ganska mycket returer och också är relativt ny på de.
Julafton i Djurgårns zon nästa år!
KapZ

Inlägg av KapZ »

Metal Machine skrev:Jag vet ärligt talat inte om jag ens vill följa Dif nästa säsong om det blir så. Usch...
vet ärligt talat inte om du kan kalla dig Djurgårdare!
Metal Machine

Seriöst... jag ser hellre J20-laget åka ur ES efter årtusendets sämsta poängskörd, än att se oss komma 8 och torska kvarten med killar som Almtorp, A.Falk, Bartley, Kempe, T.Eriksson, etc. samt de trötta gamlingarna i Ottosson och framförallt Mackan Nilson... Usch och fy, säger jag bara. Inget hjärta, ingen klass, ingen fart, ingen underhållning, och absolut ingen framgång. Fyfan...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Metal Machine skrev:Jag vet ärligt talat inte om jag ens vill följa Dif nästa säsong om det blir så. Usch...
Vadå vill inte? Det är ju ingenting man väljer.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror att det resoneras så här angående nyförvärv etc; trots övertrassering av spelarbudgeten förra året (men fortfarande med det enligt uppgift något positiva ekonomiska resultatet) drar man åt bromsen en aning på värvningsfronten. Det resoneras kanske som så att trots (med DIF-ögon) ett stjärnlag tog vi oss ändå bara till kvarten.

EDIT: Vill poängtera att det här är rena spekulationer, jag har ingen som helst aning. Det kanske blir ett mellanting mellan mitt något B-betonade lag Salas (i sammanhanget) drömlag.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-04-08 15:24:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Jag tror att det resoneras så här angående nyförvärv etc; trots övertrassering av spelarbudgeten förra året (men fortfarande med det enligt uppgift något positiva ekonomiska resultatet) drar man åt bromsen en aning på värvningsfronten. Det resoneras kanske som så att trots (med DIF-ögon) ett stjärnlag tog vi oss ändå bara till kvarten.
Jo, men att spara runt 400-500k i månaden? Det känns aningen överdrivet :wink:
Metal Machine

Man var inte ansvarsfull nog förra säsongen och därför får man betala priset kommande säsong. Vad sägs om att börja leta efter mer långsiktigt hållbara lösningar framöver istället?
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Metal Machine skrev:Man var inte ansvarsfull nog förra säsongen och därför får man betala priset kommande säsong. Vad sägs om att börja leta efter mer långsiktigt hållbara lösningar framöver istället?
Ja tack..!
Känns som man vill vara ett top 4 lag år efter år.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Man var inte ansvarsfull nog förra säsongen och därför får man betala priset kommande säsong. Vad sägs om att börja leta efter mer långsiktigt hållbara lösningar framöver istället?
Jo precis, men hur gör man det? Vi satsar redan på egna produkter. Tanken är kanske att dessa skall få ta än större plats.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Nog om allt spekulerande nu (för min del åtminstone). Jag blir bara tokig av det, och jag får tacka dig -daniel- för alla de mardrömmar som jag kommer att få fram tills september tack vare dig och dina spekulationer :wink:

Den som lever får se är ett bra uttryck, och det får vi helt enkelt göra. Allt kan nog hända, och det är bara att hoppas på det bästa.

"Nothing is impossible..." På både gott och ont.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Jo precis, men hur gör man det? Vi satsar redan på egna produkter. Tanken är kanske att dessa skall få ta än större plats.
Tycker det är givet att satsa på våra J20-spelare som gjort succé. Men då känns det fel att ta in halvbra mediokra spelare som Almtorp, borde snarare satsat på 2-3 toppnamn och sedan gett platserna i tredje och fjärdelinan till våra J20-killar. Vet inte alls hur Almtorp ska passa in i vårt lagbygge.
Expert.
Metal Machine

Ja, det är ju bara att försöka se och lära, om man inte kan hitta på någon egen hållbar plan för att komma dit. Varför kan FBK, LHC (på senare år), Hv, etc. vara med och slåss i toppen år efter år? Vad gör man rätt? Om allting handlar om pengar, fundera då på hur vi ska kunna hamna i samma gynnsamma ekonomiska situation som dem. Vi måste ju ha ett mål och det målet måste ju vara att vinna, annars kan vi ju lika gärna lägga ner verksamheten och börja titta på fotbollsallsvenskan där allt fungerar så himla bra...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Tycker det är givet att satsa på våra J20-spelare som gjort succé. Men då känns det fel att ta in halvbra mediokra spelare som Almtorp, borde snarare satsat på 2-3 toppnamn och sedan gett platserna i tredje och fjärdelinan till våra J20-killar. Vet inte alls hur Almtorp ska passa in i vårt lagbygge.
Håller med fullt ut.
Låst