Nog för att allt känns realistiskt när det gäller Djurgården, men varför skulle vi sänka spelarbudgeten markant nu när vi för första gången på länge verkar ha fått i ordning på ekonomin?-daniel- skrev:Jag tror i värsta fall laget på ett ungefär kommer se ut såhär:
Jimmie - Otto - Nilson
Tjärnqvist - Almtorp - Ny
Cehlin - Zibanejad - Brodin
Tim - Norman - Kempe/Fimpen
D.Tjärnqvist (ev.Kronwall) - Honken
Bartley - Printz
Claesson - Lassen/Holm
Owuya / Sandberg.
Ut: Widing, Falk, Krüger, Ridderwall, Ekman, Boumedienne, Eklund
In: Almtorp, Sandberg, Bartley, Holm, Zibbe
Ridderwall är dyrare än Sandberg.
Boumedienne är dyrare än Bartley.
Krüger och Almtorp lär gå jämnt ut.
Zibbe och Holms löner lär gå jämnt ut med Eklunds.
Då återstår Widings lön på kanske 150k (jag utgår ifrån att den andra halvan går till Nilson)
Falks lön på ca 100k
Ekmans lön på ca 250k
Möjligt att vi kanske nöjer oss med Almtorp, Otto, Norman, Fimpen och Zibbe då... Men då finns det ju en stor summa pengar till annat, om vi nu dessutom ger Tellqvist nobben.-daniel- skrev:Jag tror helt enkelt N.Persson (eller nån annan) hade fått ett kontraktsförslag och att man trodde han kanske var lite närmare att signa med oss än vad nu var fallet.
Tror faktiskt inte DIF tar in 2st centrar när lagledningen tyckte vi hade fullgott med sådana förra säsongen. Nu har vi Otto (antagligen), Norman (stora kliv förra säsongen), Zibanejad (än större kliv) och Fimpen. Varför skulle vi ta in fler...?
EDIT: och naturligtvis Almtorp då...
Ditt lagbygge är väl värsta tänkbara scenario, men det kommer inte att inträffa. Men om det nu mot all förmodan blir så, då skänker jag mitt säsongskort till någon som inte har råd att gå på hockey.