Daniel942 skrev:Men vad är det för jävla snack om uppdelning i Hockeysupportrar och Fotbollssupportrar?
Vi är DIF - Vi är en familj.
Tro och tyck vad du vill, men det finns ju uppenbarligen enorma uppdelningar. Vi är alla Djurgårdare, men det är ju inget fel med att det finns grupperingar. Folk vill tillhöra grupper där man känner gemenskap, en gemenskap som jag känner på Hovet, men inte på Stockholms Stadion.
Jag ser ca 95% av alla hockeymatcher, och 1, eller max 2 fotbollsmatcher per säsong. Jag ser mig som en Djurgårdare, men även som en hockeysupporter. För att förklara det i ett annat sammanhang så kan man säga att jag ser mig som en svensk, men dock mer som en Stockholmare. Sverige i helhet är stort precis som Djurgårdens IF, och även om jag tillhör det stora hela så begränsar jag mig till något mindre där jag känner en total glädje och kärlek så fort Djurgården Hockey nämns.
Millwall skrev:Jag måste bara få bemöta det som de som ogillar DIF Fotboll framför beträffande "underhållningsvärdet" av DIF Fotboll och de som säger att man har en passion avseende Djurgår´n.
Det säger väl allt egentligen?
Ingen har sagt att de ogillar DIF Fotboll, utan det som sägs är att det inte finns några rejäla skäl att engagera sig i DIF Fotboll. Jag jublar högt i tv-soffan när någon av våra spelare gör mål, men jag lägger inte ner den summan pengar som jag gör kring DIF Hockey.
Sedan så kan man väl ha passion för Djurgårdens IF i dess helhet utan att följa varje sektion? DIF Fotboll brister i underhållningsvärde ur mitt tycke precis som DIF Hanboll, DIF Boule och DIF Golf gör, och därav följer jag inte dessa sektioner på nära håll.
Jag tvivlar på att du följer Djurgården när dess seniorer spelar bordtennis... Men jag spekulerar bara, för vem vet, du kanske är DIF Bordtennis mest lojala supporter?
Don't Judge Too Quickly - We Won't