DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Alltså.. Det gynnar inte någon att hävda att DIF fotboll är plast och att påstå att DIF hockey har mer hjärta. Fine, gillar du en sport mer än en annan, förståeligt. Finns ingen som helst anledning att leta anledningar till att inte gå, och säga det utåt och sitta och negga. Det skadar bara Djurgårdens IF. Håll bara käften ifall du tycker det är extremt tråkigt med fotbollen då. Lägg den fokusen på att promota hockeyn istället i så fall, UTAN att negga på fotbollen.

Inlägget är inte riktat till någon specifik person.

Godnatt.
:roll:

OnT: Bra inlägg!
DIF!
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Jag måste bara få bemöta det som de som ogillar DIF Fotboll framför beträffande "underhållningsvärdet" av DIF Fotboll och de som säger att man har en passion avseende Djurgår´n.

Det säger väl allt egentligen?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Men vad är det för jävla snack om uppdelning i Hockeysupportrar och Fotbollssupportrar?
Vi är DIF - Vi är en familj.
Tro och tyck vad du vill, men det finns ju uppenbarligen enorma uppdelningar. Vi är alla Djurgårdare, men det är ju inget fel med att det finns grupperingar. Folk vill tillhöra grupper där man känner gemenskap, en gemenskap som jag känner på Hovet, men inte på Stockholms Stadion.
Jag ser ca 95% av alla hockeymatcher, och 1, eller max 2 fotbollsmatcher per säsong. Jag ser mig som en Djurgårdare, men även som en hockeysupporter. För att förklara det i ett annat sammanhang så kan man säga att jag ser mig som en svensk, men dock mer som en Stockholmare. Sverige i helhet är stort precis som Djurgårdens IF, och även om jag tillhör det stora hela så begränsar jag mig till något mindre där jag känner en total glädje och kärlek så fort Djurgården Hockey nämns.
Millwall skrev:Jag måste bara få bemöta det som de som ogillar DIF Fotboll framför beträffande "underhållningsvärdet" av DIF Fotboll och de som säger att man har en passion avseende Djurgår´n.

Det säger väl allt egentligen?
Ingen har sagt att de ogillar DIF Fotboll, utan det som sägs är att det inte finns några rejäla skäl att engagera sig i DIF Fotboll. Jag jublar högt i tv-soffan när någon av våra spelare gör mål, men jag lägger inte ner den summan pengar som jag gör kring DIF Hockey.

Sedan så kan man väl ha passion för Djurgårdens IF i dess helhet utan att följa varje sektion? DIF Fotboll brister i underhållningsvärde ur mitt tycke precis som DIF Hanboll, DIF Boule och DIF Golf gör, och därav följer jag inte dessa sektioner på nära håll.
Jag tvivlar på att du följer Djurgården när dess seniorer spelar bordtennis... Men jag spekulerar bara, för vem vet, du kanske är DIF Bordtennis mest lojala supporter?

Don't Judge Too Quickly - We Won't
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev: Mitt huvudarguement här är ju att JAG tycker att man ska skita i underhållningsvärdet och följa DIF istället.
Det jag tyckte var fel är att LHO inte tycker om fotboll för att det är dålig underhållning och därför vill han inte gå på matchen. Han väljer alltså underhållning före DIF, det var allt.
Njaa, det jag sa var att jag måste iväg & handla & att handla på ICA är ungefär samma underhållningsvärde som en match i fotbollsallsvenskan.
Så jag valde inte underhållning före DIF, jag valde en likvärdig aktivitet.

Givetvis var det för att retas som jag skrev detta & det resulterade vips i 3-4 sidors debatt.
Föga förvånande var då den llillemannen & Ligist-Millwall de 2 ledande debattörerna, dock inte de 2 vinnande.

daniel var inne på rätt spår, jag skiter inte alls helt i DIF fotboll.
(eftersom jag bevisligen följde början av matchen från mobilen)
Är bara väldigt ljumt intresserad :wink: & Allsvenskan är fortfarande det största skämtet i sportsammanhang i modern tid.

Snacka om Kejsarens nya kläder...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Allsvenskan är fortfarande det största skämtet i sportsammanhang i modern tid.
Helt rätt!!! Lägg ner hela skiten. Om man inte klarar av att slå en pass eller ta emot en pass med ett halvårs försäsongsträning i ryggen så måste man betraktas som ett hopplöst fall, även om man spelar i den högsta serien.
Avgå DJ Yes!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mindrocker skrev:
Allsvenskan är fortfarande det största skämtet i sportsammanhang i modern tid.
Helt rätt!!! Lägg ner hela skiten. Om man inte klarar av att slå en pass eller ta emot en pass med ett halvårs försäsongsträning i ryggen så måste man betraktas som ett hopplöst fall, även om man spelar i den högsta serien.
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Mycket skriv om att lägga ner fotbollen i en tråd om DIF Fotboll på ett DIF-forum. Helt obegripligt. Jag tror att ni bara är ute efter att provocera. Tragiskt.

ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Millwall skrev:Mycket skriv om att lägga ner fotbollen i en tråd om DIF Fotboll på ett DIF-forum. Helt obegripligt. Jag tror att ni bara är ute efter att provocera. Tragiskt.

ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
Hehe, jo lite är det så. Sen får du lov att hålla med om att Allsvenskan är jävligt risig. Djurgår'n är GULD men Allsvenskan är otäckt dålig.

Jag tänker ta med grabben på nån "lågriskmatch" - tror jag - men fan vet om det är värt risken. Han har precis börjat älska Djurgår'n likt sin far (det är jag det då) och jag vill inte att han ska bli rädd för DIF... vilken mtach är minst hat-fylld?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Okej, jag är upprörd. Vissa s.k. Djurgårdare borde f-n inte få gå lösa ute på gatorna. Beter sig som sorkar av den värsta sorten. Förmodligen pissar de på både Dif och alla vad sport heter också. Tre av dessa lågliv förstörde hela derbyt för mig i går. Hoppas de låses in på livstid. J-vla as...

Dessutom var klacken ett skämt i går. Pinsammaste (eller heter det mest pinsamma? strunt samma, you get the point) jag varit med om.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Okej, jag är upprörd. Vissa s.k. Djurgårdare borde f-n inte få gå lösa ute på gatorna. Beter sig som sorkar av den värsta sorten. Förmodligen pissar de på både Dif och alla vad sport heter också. Tre av dessa lågliv förstörde hela derbyt för mig i går. Hoppas de låses in på livstid. J-vla as...

Dessutom var klacken ett skämt i går. Pinsammaste (eller heter det mest pinsamma? strunt samma, you get the point) jag varit med om.
Hur bar dessa "fans" sig åt för att sabba din dag?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
Tyvärr är det så här... Det finns inget intelligens/empati-krav på supporters. Dessa tre skulle, om de inte råkade tycka Djurgår'n va flott, med största säkerhet hitta andra orsaker/tillfällen att puckla på folk i sin omgivning. Några håller till på klubbar och barer där de delar ut väl valda knogmackor till för dem helt okända och förmodligen fundamentalt ointressanta medmänniskor.. och om mottagaren av nyss nämnda knogmacka ramlar till marken, ja då får denne en bonus: Spark med Bögig Tygsko i Ansiktet [SBTA].

Jag hävdar att dessa INTE är Djurgårdare. De är kriminella som tycker det är finemang med lite fotboll och lite misshandel.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
Känns knappast troligt att denna 17-åring skulle bli påhoppad helt utan anledning? Vet du vad han gjorde för något för att framkalla scenariot?
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Känns knappast troligt att denna 17-åring skulle bli påhoppad helt utan anledning? Vet du vad han gjorde för något för att framkalla scenariot?
Daniel, min käre vän. Oavsett vad du gör bör "straffet" utdelas av en person, inte tre. Sen har vi ju vandrat bort från "Den starkes lag" och "lagen är vad den starkaste gör med den" vilket ogiltigförklarar misshandel på ruta 1. hade två snubbar pucklat på varandra lite hade det väl inte varit så illa om de blivit särade på i tid. 3 on 1 är bara ok i ett enda scenario: Snubbe + tre brudar and I ain't talkin about fist fighting neither... ;)
Användarvisningsbild
David1891

DIF Fotboll

Inlägg av David1891 »

Daniel942 skrev:
Var det han som blödde från näsan på pendeln med vit jacka? Ifall så tror jag att jag har någorlunda koll på vad som hände.. Vill inte skriva något eftersom jag är osäker men visst fanns det en anledning.. Dock vet jag inte om en misshandel var det rätta..
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Skriv svar