Ottosson t.ex tog ju omvägen runt Huddinge, men blev ändå draftad och uppvaktad av Islanders. Vad jag minns/hört så hade han anbud men var lyckligtvis för vår del rätt hemkär och hade ett stadgat familjeliv relativt tidigt. Poängen är väl att jag inte tror att man kan identifiera en sån kille redan när han är 19 och kommer upp ifrån J20. Det är ju svårt att motivera att man plockar upp den tredje mest lovande forwarden t.ex också. Som om vi hade spelat Söder och Lennhammer istället för Zibanejad och Claesson den här säsongen.Magnutz skrev:Hey! Hey Apple!
Nu ska vi inte vara osams på Internet.![]()
Jag ber om en satsning på de egna spelarna.. satsning på grym stomme. Se till att hitta de som inte ryker direkt till nhl utan som visar en normal talang. Att få ha 18-20åringar en eller två säonger är skitdåligt för laget som helhet. Jag håller på spelare som t ex ottosson och liknande. De är inte über-top-notch men ovärderliga för ett satsande ES-lag.
Död åt medelmåttan leve den!

Vi får nog helt enkelt lita på att vi får en del killar som blommar lite senare och flyger under radarn och att vi får tillbaka en del från misslyckade transatlantäventyr. Så kan vi ju hoppas att Svenska Hockeyförbundet får lite cojones och står emot NHL lite bättre och ger oss ett bättre avtal. Om vi skulle få en lite mer rimlig ersättning skulle NHL-klubbarna inte plocka över vem som helst som de gör idag.