Intressant att läsa allas tankar om lagbygget, om jag fick leka sportchef och bestämma hur laget skulle formeras under nästa säsong skulle jag sikta på följande:
Mv: Mikael Tellqvist
Mv: Tim Sandberg
Kommentar: Tror tyvärr inte att vi lyckas behålla Mark Owuya, då jag tror det blir AHL/NHL för honom nästa säsong och där önskar vi så klart honom all lycka. Då känns ovanstående målvaktspar mest troligt. Har för mig att jag läst att Tellan har hus på Värmdö elller liknande som han säkert vill flytta in i.
Backar:
Josef Boumedienne
Andreas Holmqvist
Staffan Kronwall
David Printz
Victor Bartley
Daniel Tjärnqvist
Fredrik Claesson
Philip Holm
Kommentar: En sån här backuppsättning är nästan för bra för att vara sann, känns det som rent spontant.
Forwards:
Marcus Nilson
Mathias Tjärnqvist
Kristoffer Ottosson
Mika Zibanejad
Patrik Cehlin
Daniel Brodin
Mika Hannula
John Norman
Mario Kempe
Christian Eklund
Jimmie Ölvestad
Stefan Söder
Patrik Zackrisson - NY
Kommentar: 13 forwards, vid skador fylls det så klart på med juniorer underifrån. jag tror tyvärr inte att Nisse kommer att återvända till hockeyn

därför kan hans lönepost gå till Hannula som jag tror spelat mer eller mindre gratis denna säsong. Jag gillar Widing men om han ska vara kvar i klubben är jag av åsikten att han bör minst halvera sin lön, vilket jag inte tror han är beredd att göra han kan fortfarande spela i Schweiz och tjäna mycket pengar. Så en del av hans 300 000 går till Zackrisson och det som blir över (om det blir något) går till back och målvaktsidan.
Skulle min trupp stå sig skulle det betyda att spelare som: Tim Eriksson, Nichlas Falk lämnar/slutar. Jag kan tycka även om jag gillar båda att de spelar lite för lite och därmed kan ersättas att någon yngre spelare.