I skatteparadiset sverige betalar du knappast 30% skatt. Utan har du en inkomst som överstiger typ 34k / månad så betalar du i praktiken 50% skatt på överstigande. Får han ut 120k i handen varie månad så tjänar han nog uppåt 230k i månaden innan skatt. Vill du räkna själv så finns det exempel här:SirDIFalot skrev:Ett par frågor Daniel...-daniel- skrev:Jaha, och du tror då att pengarna vi betalar för Bartley motsvarar Oscar Eklunds lön? Dream on.diftobbe89 skrev:Välkommen till Sveriges finaste förening ''Vic'', och detta är ingen ersättare för Boumedienne, snarare Oscar.
Varför skulle han skrivit kontrakt på 9 månader? Anledningen till att Widing gjorde det var väl att han kom in extremt sent.
Och 120 000 kr netto är väl verkligen inte 240 000 kr brutto? Ekonomi och siffror är verkligen inte min grej men inte fan är väl en bruttolön dubbelt så hög som nettolönen? Snarare typ 30%?
Så om han skrivit kontrakt på 12 månader, får ut 120.000 euro, netto. Det blir ju 100 000 kr i månaden, och då borde väl bruttolönen ligga kring 130-140?
http://rakna.net/netto-lon.html
Sen att jag räknade på 9 månader var nog rätt dumt, jag trodde man kunde ta på något slags artistkontrakt med transatlanter men det fungerar ju inte riktigt så.