K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011
Re: K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011
Kommentatorn på TV4 sport (ej Boork) verkar som han vill para sig med Luleå! Allt dom gjorde va så jävla fantastiskt spela ingenroll att dom inte kom ur zon i 10 minuter det va ju fantastiskt vilken försvar dom hade bla bla bla, hade det blivigt övertid så hade han nog inte kunnat prata mer för han hade kört ner något jävligt äckligt i sin egen hals. Vilken jävla hora!
Skön seger förresten! Nu ska vi skapa galen stämmning på fredag.
Skön seger förresten! Nu ska vi skapa galen stämmning på fredag.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker våra backar visar precis det man ska visa i ett slutspel. Boumedienne spelar en helt fantastisk slutspelshockey, ibland lite överilad men annars grymt rutinerat i alla moment på banan. Samma med Kronwall och Printz. Printz har varit kung hela säsongen men både Kronwall & Josef har höjt sig betydligt senaste tiden.Josefsson skrev:Boumedienne är bara för skön i den här matchen. Största höjdpunkten är i sista sekunden av andra perioden när han lyfter undan klubban där på Abbott som hade öppet mål. När periodvisslan går åker Josef direkt till tvillingen och ställer sig ansikte mot ansikte och hånar honom för det missade läget! Helt rätt, kryp under skinnet på dem...
Synd att vi har försatt oss i det här prekära läget bara, annars hade vi haft slagläge i Globen på fredag. Nu är det fortfarande en vidöppen historia men där vi trots allt har en reell chans att knipa en semifinalplats.
Har hört att björnjakten börjar tidigt i år; fredag smäller bössan första gången.
Jag blev snabbt impopulär på ena långsidan när jag bara ställde mig upp och gallskrek när Tim drog in den där underbara backhanden. Inte blev det bättre när Brodin kämpade in tvåan.
Men det bjuder jag bonnjävlarna på.
Fyfan vilken underbar kämparseger, precis som i förra matchen så ger vi 110% ifrån första nedsläpp och det ger utdelning. Jag satt rätt nära spelarbåsen och det var tydligt vilken skillnad det var på attityden. Gingern Rönnqvist slog näven i plexiglaset och spelarna gnällde på varandra efter varje byte, medans det var lugnt och stilla i vårat bås och fokus på uppgiften.
Har även lite inside om att Rönnqvists fru hade champagne på kylning, så vi tackar för den jinxen.
Men det bjuder jag bonnjävlarna på.
Fyfan vilken underbar kämparseger, precis som i förra matchen så ger vi 110% ifrån första nedsläpp och det ger utdelning. Jag satt rätt nära spelarbåsen och det var tydligt vilken skillnad det var på attityden. Gingern Rönnqvist slog näven i plexiglaset och spelarna gnällde på varandra efter varje byte, medans det var lugnt och stilla i vårat bås och fokus på uppgiften.
Har även lite inside om att Rönnqvists fru hade champagne på kylning, så vi tackar för den jinxen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bor du uppe i helvetet eller åkte du dit upp?Edin skrev:Text
- SkönaDjurgårn
-daniel- och Magnutz>> Ja, den där låten känns faktiskt riktigt skön att spela efter vinst. Kommer nog bli ett återkommande tema här hemma. Trodde jag jinxat hela skiten med att lyssna på den redan under dagen men det funkade ändå! Sorry!
Edin>> Haha... Bra insiderapport där, sånt gillar vi!
Edin>> Haha... Bra insiderapport där, sånt gillar vi!
jinx är bara råttor som tror på. Vi é DIF, vi fortsätter mot alla odds trots att oturen de senaste matcherna har grinat oss i ansiktet
- Jack Daniel
Så jävla sköööööööööönt.
Globen på fredag - så självklart så det finns inte. Kommer bli GRYMT!
Globen på fredag - så självklart så det finns inte. Kommer bli GRYMT!
Josefson: BomBom bjöd även På kvällens roligaste när han i andra perioden efter att Luleå bytt spelare trots en icing vänder sig mot en huvuddomare och skriker "VAKNA FÖRIHELVETE!" så att lungorna nästan sprack. Extra kul blev det eftersom att killen med trumman i Luleåklacken bytte prilla just då så att hans vrål ekade i hela hallen.
Stocky: Jag bor i stan, flög upp hit i eftermiddags!

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Hahaha.. skönt att 78an återupprättar sin status nu!Edin skrev:Josefson: BomBom bjöd även På kvällens roligaste när han i andra perioden efter att Luleå bytt spelare trots en icing vänder sig mot en huvuddomare och skriker "VAKNA FÖRIHELVETE!" så att lungorna nästan sprack. Extra kul blev det eftersom att killen med trumman i Luleåklacken bytte prilla just då så att hans vrål ekade i hela hallen.
Så,nån som ska till shoppen och köpa klack-biljett imorgon? PMa mig, jag kan inte åka in och köpa. behöver hjälp!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Fy fan det var hardcore, jag tyckte man var ball som bila upp i helgen men det där tog ju priset! Full migrän, sockerfall och illamående på fredag vi ska sjunga sönder oss!Edin skrev:Josefson: BomBom bjöd även På kvällens roligaste när han i andra perioden efter att Luleå bytt spelare trots en icing vänder sig mot en huvuddomare och skriker "VAKNA FÖRIHELVETE!" så att lungorna nästan sprack. Extra kul blev det eftersom att killen med trumman i Luleåklacken bytte prilla just då så att hans vrål ekade i hela hallen.
Underbar seger
måste erkänna att ja bangade på slutet då nerverna svek mig, blev även bestraffad för det då jag missade Brodins mål. Hoppas fan man får tag på biljetter till fredag då jag varit försent ute de andra matcherna..
OT, hur lik är inte bumbibjörnarnas tränare Rönnqvist, Mitchell i Modern Family?
http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... x=94&ty=76

OT, hur lik är inte bumbibjörnarnas tränare Rönnqvist, Mitchell i Modern Family?
http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... x=94&ty=76
- Silverminken
Jag vill så gärna ha en klackbiljett till fredagens match men eftersom jag bor i Uppsala så blir det lite svårt... Vill verkligen ha en klackplats...
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
-
- Säsongskort: Ja
Tro det eller ej, men Max Grinndal är djurgårdare. Kommer ihåg att han sa det när han var med i fångarna på fortet förut..
FYLL GLOBEN!
FYLL GLOBEN!
Nu är du fel ute, Jimpa ÄR kung! Dock så förtjänar hans namn att förstoras ENDAST när han gjort en Jimmie tackling samt ett mål. Jimmie avgör på FredagMagnutz skrev:För litet. Jimpa ÄR bäst.Mash skrev:Och Luleå gör mål!!! I egen kasse.... Tack för den pucken!
Underbar vinst, Globen på Fredag och då jävlar ska det bli stämning och hockey som heter duga.
Bästa bortamatchen på länge, kanske för säsongen till och med. I vilket fall som helst så blir det Globen på Fredag och det är så jävla underbart!
Jimmie Ölvestad!

Underbar vinst! Längtar redan till fredag då hela jävla Stockholm ska mullra!
Förövrigt:
Jag tar för givet att det kommer att korrigeras, men just nu har Oscar Eklund andraassist på Brodins mål och INTE på Erikssons.
Det ska självklart vara tvärtom.
Vid 1-0-målet passade Eklund Boumedienne som passade Eriksson. Klockren assist som alltså inte har registrerats.
Vid 2-0-målet får Tjärnqvist pucken av en Luleå-spelare och passar sedan Brodin som gör mål. Här har alltså Eklund fått andraassist, helt felaktigt.
Haha, inte för att det här spelar någon som helst jävla roll en dag som denna men ville väl bara typ tydliggöra att sådan här statistik inte alltid stämmer. Men en sådan här tydlig grej kommer nog att korrigeras som sagt. Allt annat vore faktiskt ruskigt oprofessionellt.
Hur som helst: HÄRLIGA DJURGÅR´N!
Förövrigt:
Jag tar för givet att det kommer att korrigeras, men just nu har Oscar Eklund andraassist på Brodins mål och INTE på Erikssons.
Det ska självklart vara tvärtom.
Vid 1-0-målet passade Eklund Boumedienne som passade Eriksson. Klockren assist som alltså inte har registrerats.
Vid 2-0-målet får Tjärnqvist pucken av en Luleå-spelare och passar sedan Brodin som gör mål. Här har alltså Eklund fått andraassist, helt felaktigt.
Haha, inte för att det här spelar någon som helst jävla roll en dag som denna men ville väl bara typ tydliggöra att sådan här statistik inte alltid stämmer. Men en sådan här tydlig grej kommer nog att korrigeras som sagt. Allt annat vore faktiskt ruskigt oprofessionellt.
Hur som helst: HÄRLIGA DJURGÅR´N!