K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011

Inlägg av Crashmash »

TV
Kanal okänd ännu 19.00
C Sports

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Hoppas sjukligt hårt att framförallt Hannula är tillbaka den här matchen...

Kan vi dessutom få se en Turbo-Widing i några matcher till nu så vore det också trevligt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Är slut som människa efter kvällens urladdning. Jag återkommer med surr senare.... DIF.. För evigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Såja, ännu en match där Luleå antagligen kommer backa ner och ställa sig på sin egen blå, och vänta in Djurgårdens dumpningar. Eller är det slut med det nu? Tror faktiskt att Lules backar börjar bli rejält slitna, det verkade som det i slutet på dagens match, Niinimaa åkte runt och småskällde på sina egna spelare och såg allmänt trött ut. Bra!

Vi ska fortsätta med den forechecking vi hade idag, och köra slut på Luleå. Dom kan fan omöjligtvis orka vara så disciplinerade när det börjar bli så många matcher! Men, Brodin mfl, var inte så jävla övertända och ta dessa onödiga utvisningar! Tänk om vi kunde få spela en match utan att vi tar några sådana dumma utvisningar? Håll er på banan tack.

Kul att se att alla backar spelar fysiskt! Som flera har nämnt så gick Honken mycket på kropp idag, och Kronwall hade sina duster med någon av Abbottarna. På tal om dem så är det otroligt viktigt att få dem att tänka på fel saker redan från början, och kanske får dem att dra på sig utvisningar. Och backarna får se upp med dessa förbannade kanadicker, verkar som att de har en plan som går ut på att lite smidigt trippa våra spelare och sedan sticka på attacker. Idioter..

Jävligt oviss match, vågar inte säga något slutresultat, men visst vore det förbannat roligt att gå på slutspelsmatch i ett fullsatt Globen? Kämpa Djurgården!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Förra året skickade vi hem hockeymördar-Brynäs i kvarten. Luleå är ta mig fan snäppet värre. Jävla defensiva skithockey. Jävla importer.

Skit i att dumpa ner pucken. Klistra fast den på bladet och åk rätt genom deras taniga backjävlar.
Äckliga luleå.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Enbom skrev:Förra året skickade vi hem hockeymördar-Brynäs i kvarten. Luleå är ta mig fan snäppet värre. Jävla defensiva skithockey. Jävla importer.

Skit i att dumpa ner pucken. Klistra fast den på bladet och åk rätt genom deras taniga backjävlar.
Äckliga luleå.
Ja fyfan vad förbannad och frustrerad man blir av att spela mot dessa jävla hockeymördare. Detta Luleå är tamejfan det värsta jag sett och det smärtar mig något olidligt att vi är på väg att åka ut mot dem. Snälla vänd matchserien nu DIF...
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

- Spela explosivt på onsdag som vi gjorde idag. Mycket fysiskt och gör gärna abbott bröderna och ninimma (eller vad han heter) sura.
- Inga onödiga utvisningar. Vi behöver alla på planen.
- Sluta dumpa ned pucken. Spela som idag! Gå på mål! Våga utmana och trampa in centralt i offensiv zon. Tror nog deras backar är rätt så trötta och de är nog rätt så sega.

Hoppet lever men vi måste spela som vi gjorde mestadels idag.
Djurgår'n tills jag dör!
ruffsarn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av ruffsarn »

Undrar om galler-mika får snutta lite på champangen när vi tar guld?
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

ruffsarn skrev:Undrar om galler-mika får snutta lite på champangen när vi tar guld?
Får var alkoholfritt i så fall :wink:
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

ruffsarn skrev:Undrar om galler-mika får snutta lite på champangen när vi tar guld?
När DIF vinner SM-guld är det 20års gräns på att dricka alkohol.

Källa: Håkan Södergren.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SkönaDjurgårn skrev:
Enbom skrev:Förra året skickade vi hem hockeymördar-Brynäs i kvarten. Luleå är ta mig fan snäppet värre. Jävla defensiva skithockey. Jävla importer.

Äckliga luleå.
Ja fyfan vad förbannad och frustrerad man blir av att spela mot dessa jävla hockeymördare. Detta Luleå är tamejfan det värsta jag sett och det smärtar mig något olidligt att vi är på väg att åka ut mot dem. Snälla vänd matchserien nu DIF...
Instämmer till fullo. Det som gör mig extra förbannad är allt gullande från experter och journalister som höjer dem till skyarna för deras spel.

Visst, de gör det bra utifrån deras förutsättningar. Men att ge dem cred för att deras spel är roligt att se på gör mig spyfärdig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

We can beat them, forever and ever.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Förstår inte heller vad det är som hyllas i luleås tråkspel. 16 skott på mål, typ 1 tackling på hela matchen, nej de känns som en ruskigt tråkig och disciplinerad seg massa. Det passar utmärkt om nu DIF blir historiska med att slå ut dem från 0-3 i underläge!

Vågar man börja hoppas?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Mår fysiskt illa redan nu pga nervositet, är det bra?... detta med slutspel är fan inte bra för kroppen! :/

Hoppas vi tänder till som senast, det var inget snack om saken då och även om Luleå hade spelat sin bästa hockey så hade vi kört över dem i alla fall! Enda vi saknar är lite mer skärpa i PP samt avsluten generellt, börjar detta klicka så kommer vi fan lyckas vända denna match-serie!

Vinner vi imorgon så tar vi fredags-matchen av bara farten och så sitter vi med en 7:e och avgörande och då kan man lika gärna boka in sig på sjukhuset redan nu, för man lär vara ett nervvrak lagom tills dess! :?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hawk skrev:
Får var alkoholfritt i så fall :wink:
Som Håkan Södergren säger efter att vi vunnit guld nån gång på 80-talet: "Han där är inte 18" eller nått liknande.. Klassiker!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar