K4: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/3 2011

Inlägg av tomten »

Dusinator skrev:
zOscaR skrev:WIDING :o

Ja de var väl på tiden kan man tycka :P Idag åkte han lite snabbare än sina motståndare...

Varför är inte holmqvist inne i första PP-uppställningen som skytt?
Frågan är bara varför han inte spelar med vilja varje match? Satta hans flickvän på läktaren idag eller vad?
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Nisse utskriven!

ville bara dela med mig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Jepe skrev:
-daniel- skrev:Personligen så tänkte jag inte på det, tyckte han var lika lam i närkamperna som vanligt. Men vart lite mer synlig ju längre matchen led, spelade han verkligen så mycket de första 2 perioderna? :?
Ja han gav bla en random luleå spelare en rätt ok open ice-tackling i första tror jag det var. Blev lite chockad själv :o
Haha ja, själv trodde jag det var Printz men blev ju tämligen förvånad när jag fick se att det var Honken! :P
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Måste bara få tokdissa hela jävla luuulee BK.. De spelade så sjukt tråkigt att vilket lag som helst kan bli tokgalna på dem och få stryk... en kille på topp, de andra stannade kvar i defensiv zon eller på sin höjd ute i neutral zon.. Riktigt fult spel.

Sen vill jag dissa domarna vid skotermålet. Solklar tripping/interference på 78an leder till friläge och mål...
tomten

Inlägg av tomten »

Känns inte som Owuya kommit i slutspelsform även om han tar en hel del puckar. Viktigt att han inte släpper in lätta mål i början av matchen så luleå sedan kan spela sin tråkiga defensiva hockey.

Widing får + för dagens match, men --- för matcherna innan.

Kämpa sönder bönderna nu. Jag ser gärna varsin spearing i skreven på abottarna efter att ha sett deras fega lir i dagens match.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Antagligen trippade en av systrarna Abbot Bombom, det får vi väl aldrig veta. Den andra gjorde det solklart på Kronwall.

Claesson var verkligen kung idag. Tycker för övrigt han kommit i skymundan pga Zibbe och Sajks unga backar. Vi som såg ET matcherna på försäsongen såg en rätt skapligt duktig nummer 14 utan att veta vem det är. Nu vet vi. Falken behövs inte på backen längre.

Om Honken. Tror han fick in 3 bra tacklingar idag, en riktigt fin open-ice. Och det är 3 tacklingar mer än under hela säsongen, vet ej om alla räknades in i statistiken (hur den nu räknas, för under sändning stod det 2 på tjärnan men inte alla Brodin smällt in).

För övrigt skön match. Det var topp-depp-topp-bajsnödig och sen vrål. Är det en uppåtgående trend vi ser här? Spelar vi mer inne i slottet och boxen i helhet har lule inte en janne. Snurrar vi sarg ala 2010 har vi inte en janne mot deras disciplin. Hoppas tränarna såg detta. En riktig kanadensisk crash the net är det som behövs nu, då går vi upp till 3-3 i matcher utan snack.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Antagligen trippade en av systrarna Abbot Bombom, det får vi väl aldrig veta. Den andra gjorde det solklart på Kronwall.

Claesson var verkligen kung idag. Tycker för övrigt han kommit i skymundan pga Zibbe och Sajks unga backar. Vi som såg ET matcherna på försäsongen såg en rätt skapligt duktig nummer 14 utan att veta vem det är. Nu vet vi. Falken behövs inte på backen längre.

Om Honken. Tror han fick in 3 bra tacklingar idag, en riktigt fin open-ice. Och det är 3 tacklingar mer än under hela säsongen, vet ej om alla räknades in i statistiken (hur den nu räknas, för under sändning stod det 2 på tjärnan men inte alla Brodin smällt in).

För övrigt skön match. Det var topp-depp-topp-bajsnödig och sen vrål. Är det en uppåtgående trend vi ser här? Spelar vi mer inne i slottet och boxen i helhet har lule inte en janne. Snurrar vi sarg ala 2010 har vi inte en janne mot deras disciplin. Hoppas tränarna såg detta. En riktig kanadensisk crash the net är det som behövs nu, då går vi upp till 3-3 i matcher utan snack.
Bra post!

Med tanke på den absoluta skithockey luleee spelar så.. riktigt illa att se på.
Mash

Inlägg av Mash »

Åh en sådan härlig dag!

Efter ett uppehåll på tre veckor från Hovet klev jag nu in genom dörrarna, och det kunde inte blivit bättre. Jag är så jäkla nöjd ikväll!
Sophia

Inlägg av Sophia »

Mash skrev:Åh en sådan härlig dag!

Efter ett uppehåll på tre veckor från Hovet klev jag nu in genom dörrarna, och det kunde inte blivit bättre. Jag är så jäkla nöjd ikväll!
Har du redan glömt Zibbes ord: En djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt :wink:
Användarvisningsbild
antti-pekka

Inlägg av antti-pekka »

Kul att några fler spelare ville vara med och spela slutspelshockey i dag. Widing och Ottosson bland annat. Det behövs för att det skall kunna bli vinst på onsdag.
Den som vill se många bilder från matchen kan klicka på länken http://bit.ly/fUE2a5.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Magnutz skrev:Nisse utskriven!

ville bara dela med mig.
På tal om det! Fick du ge honom tavlan personligen? Tänkte om han nu var på hovet ikväll. Om inte, hur gick det i alla fall? :D
EDIT: Läste din post i "Nissegåvan"-tråden.
Mash

Inlägg av Mash »

Sophia skrev:
Mash skrev:Åh en sådan härlig dag!

Har du redan glömt Zibbes ord: En djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt :wink:
Öhm.. :oops: Ja, dom hade jag glömt. Just denna kväll är jag både nöjd och stolt, herrejävlar vilken skön vinst!
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Fan vilken match! Var helt slut när man kom hem, såg abbots interference på bombom rätt tydligt och sedan gjorde en abbott samma sak igen med en annan back men såg inte vem det var.

+ till att ha ölve tillbaka och att widing fick producera!
- till killen som skickade en luleå kille ner för trappen mellan globen området och gullmarstunneln, kan sluta illa det där :/
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Acke83 skrev:Fan vilken match! Var helt slut när man kom hem, såg abbots interference på bombom rätt tydligt och sedan gjorde en abbott samma sak igen med en annan back men såg inte vem det var.
Kronwall blev solklart trippad av ett Abbotäckel innan brodern fick en farlig målchans, de två borde fan bli portade från svensk ishockey.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

JIIR skrev:
Acke83 skrev:Fan vilken match! Var helt slut när man kom hem, såg abbots interference på bombom rätt tydligt och sedan gjorde en abbott samma sak igen med en annan back men såg inte vem det var.
Kronwall blev solklart trippad av ett Abbotäckel innan brodern fick en farlig målchans, de två borde fan bli portade från svensk ishockey.
Domarna måste, när de är fyra, kunna se de där sjuka bonnjävel-tricken.. Krüger blev ju trippad i F6 ifjol... av aset Petrasek. Sånt måste de ha koll på. Men, det har de ju tydligen inte och varje tveksam utvisning de tar kallar de för "Holding" hahahaha...

Underbart att krossa skoterraggare!!!!
Skriv svar