Å andra sidan har knappast Luleås offensiv varit vårat största problem...Kagen skrev:Olausson betyder väldigt mycket för Per Ahrlbrandt med, utan honom försvinner ofta Arla ur matcherna med.BOMBOM BOUCHARD skrev:Äntligen något positivt som händer. Om än att det ska vara en sjukdom för bumbibjörnarna.
Olausson sjuk, blir en försvagning i deras pp. Btw, hoppas vi tar mindre idiotutvisningar ikväll.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... usson-sjuk
DIF är ganska klara favoriter ikväll enligt spelbolagen, 2.10 på seger för DIF medan Luleåseger ger 2.90 ggr pengarna tillbaka.
K4: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/3 2011
Re: K4: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/3 2011
i
Helvete att dom fortfarande är sjuka. Sen vill jag verkligen inte se Kempe med Fimpen och Tim, flytta upp Widing och låt han köra med dom två och Kempe med Falk och Brodin. Tror dom sammansättningarna hade funkat mycket bättre. Får dock beakta att Ölve säkert går in i den kedjan några gånger också.
Edit. En jäkla massa snack om Luläs PP men väldigt lite om vårat BP. Det om något har ju varit ypperligt...anser jag iaf
Edit. En jäkla massa snack om Luläs PP men väldigt lite om vårat BP. Det om något har ju varit ypperligt...anser jag iaf

Inte en enda av våra femmor ser direkt bra ut idag, tyvärr.
Får hoppas Ölve får spela mycket och att han gör det bra.
Dags för Mark o hålla nollan, vi gör ju bara ett mål max.
Får hoppas Ölve får spela mycket och att han gör det bra.
Dags för Mark o hålla nollan, vi gör ju bara ett mål max.
PNY skrev:Domare:
Sören Persson
Mikael Nord
Ja och dom två blinda mössen har presenterat sig direkt.
vadå måste dom fokusera på fler ställen än där pucken befinner sig? Verkar ju onödigt.warrant skrev:PNY skrev:Domare:
Sören Persson
Mikael Nord
Ja och dom två blinda mössen har presenterat sig direkt.
Btw, jag hann för fan skrika JA när Tjärna fick sitt läge.
Billig utvisning på Kronwall..
Vi gör inte äns mål på straff, herregud ! Kom igen nu Djurgårn !
tungt Norman, riktigt tungt. Ingen bra straff men man får säga att det är ändå tufft att gå fram och slå den.
Ja herregud. Snacka om mardrömsöppning. Sällan man känner att det är HELT KÖRT vid 0-1 med 50 minuter kvar att spela. Men så känns det verkligen. Luleå är så fruktansvärt mycket bättre än oss att det är äckligt. Vi kommer ingenstans och har absolut ingen medicin för att ändra på det. Och det är absolut inget fel på inställningen hos spelarna. Det allsvenska laget från norr är bara såååå mycket bättre. Helt sinnessjukt...
Och en missad straff nu på det, knappast oväntat.
Vilken jävla skitsäsong. Toppad med ett slutspel där antal målchanser skapade under kvartsfinalspelet går att räkna på en hand.
Så, nu har jag iaf gjort mitt bästa för att det ska bli en total scenförändring i denna matchserien...
Och en missad straff nu på det, knappast oväntat.
Vilken jävla skitsäsong. Toppad med ett slutspel där antal målchanser skapade under kvartsfinalspelet går att räkna på en hand.
Så, nu har jag iaf gjort mitt bästa för att det ska bli en total scenförändring i denna matchserien...
det kan ju bara bli bättre
nu ligger man själv på ett hotellrum i fiskland så jag kanske inte kan säga för mycket men klacken känns lika närvarande som domarna var vid målet. Känns som en jäkligt trist avslutning på en säsong som varit duktigt misslyckad sett till spel och underhållning.

nu ligger man själv på ett hotellrum i fiskland så jag kanske inte kan säga för mycket men klacken känns lika närvarande som domarna var vid målet. Känns som en jäkligt trist avslutning på en säsong som varit duktigt misslyckad sett till spel och underhållning.
Bedrövlig hockey. Alla spelare jobbar ju för sig själva utom zibbe, sillen och norman-kedjan. Vårat spel saknar kreativitet, speciellt anfallen.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Luleå är fan inte bättre i dagens match. De har en grymt bra defensiv. Men tråkigare lag får man leta efter. Offensivt är vi minst lika bra, synd bara att domaren var blind vid målet.
Hoppas alla tar sig en ordentlig titt på dagens spel och tänk er Lules spel på mindre rink?!
Hur mycket skulle vi då kunna skapa? Inte ett enda piss.
Fy fan vad destruktivt skickliga de är. Men ett bra hockeylag? I helvete heller.....
Fan, de spelare t.o.m tråkigare än Brynäs.
Vänd nu på detta. Tål fan inte se de hånflinande Abbotts avgå med ännu en seger på Hovet.
Hoppas alla tar sig en ordentlig titt på dagens spel och tänk er Lules spel på mindre rink?!
Fy fan vad destruktivt skickliga de är. Men ett bra hockeylag? I helvete heller.....
Vänd nu på detta. Tål fan inte se de hånflinande Abbotts avgå med ännu en seger på Hovet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tyvärr är det ju så att en destruktiv hockey tydligen räcker mer än väl för att totalt utmanövrera våran "fartfyllda hockey".BOMBOM BOUCHARD skrev:Luleå är fan inte bättre i dagens match. De har en grymt bra defensiv. Men tråkigare lag får man leta efter. Offensivt är vi minst lika bra, synd bara att domaren var blind vid målet.
Att det sedan varit de tråkigaste slutspelsmatcherna att titta på gör ju inte saken bättre. FAAAN att inte SAIK vågade välja oss. Hade varit så grymt mycket roligare då de iaf försöker SPELA ishockey (Dvs att prioritera att göra mål istället för att undvika att släppa in mål). Menmen, Luleå kör över oss rent taktiskt och det kan man aldrig säga någonting om.
ÄTNLIGEN ! KOM IGEN NU ! !!!!!!!!!!!!
Gammelgubben har påbörjat sin återuppståndelse!
Årets understatement-Thomas Johansson skrev: Luleå har blivit lite deffensiva