Inställning, aktiv ledning (active coaching), det har - som jag raljerade över i en analys för ett tag sedan - saknats ledare i vårt DIF. Hur det ser ut när kamerorna är OFF vet jag inte med den bild som getts har visat en enda sak: En falnad eld, en utsläckt låga.-daniel- skrev:Sjukt mycket text![]()
Ingen har - vad det verkat - tagit tag i laget och lyft det. Någon-annan-ismen slog sina klor i spelare/ledare känns det som. Någon annan skulle lösa det (Widing, 78an, Nilson, Kronwall m fl) som var problematiskt. Det har känts som att vi saknat den där som ger alla i laget riktning. Nilson har tjurat sig igenom matcher, slagit efter motståndare med nävarna och gjort .. många dåliga matcher. Varför? Sjukdom osv men också för att han helt plötsligt blev den som laget/supportrarna såg till för en frälsning. Marcus Nilson skulle komma och göra det som behövdes. Personligen tror jag att Nilson inte är en ledare. Han är - tror jag - en spelartyp som stortrivs när det finns någon som styr strax ovanför honom. Någon han respekterar. Det blir väl som när Ölvestad fick för mycket ansvar häromsistens och "choked on it" - Inför den här säsongen tappade vi alldeles för många bra ledartyper i laget. Jag tror att Klubertanz var överjävlig på team building för sån "skit" håller Nordamerikanerna på med - a lot! Edit: AFK...