Slutspelet 2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad

Re: Slutspelet 2011

Inlägg av isolerad »

true-blue skrev:Josefsson har Hammaren & Skäran som symbol för sig själv. Dessutom i svart och gult. Bortsett från färgerna så är fler oskyldiga människor mördade i det tecknet än nazistpackens hakkors. Står man för Hammaren & Skäran så är man Bajare enligt deras senaste reklamkampanj. Jag vill inte se det på vårat forum, oavsett om det är menat som ett hån mot ajk eller inte. >> Admin, vänligen åtgärda Josefssons visningsbild omgående.

Och imorgon blir det 2-3 till DIF :)
Seriöst, fattar du inte att han driver med KHL?

Och det här slutspelet är åt helvete. De försöker ju inte ens. Det märks att när vi drar upp tempot och passningsspelet så hänger luleå inte med, men inte fan försöker man med det.
i
Rufus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rufus »

Mirakelvändning here we come!!! Just nu är det ända vi kan hoppas på att Djurgården gör ett under och fixar årtiondens vändning!!!!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Rufus skrev:Mirakelvändning here we come!!! Just nu är det ända vi kan hoppas på att Djurgården gör ett under och fixar årtiondens vändning!!!!
Ehh, vad talar egentligen för det? Laget är helt under isen (dock bra kämpat idag, mindre bra spelat), publiken är liite under isen..

Men allt kan hända!

Edit: Dock kan det ju vara till vår fördel, att inget talar för oss.
Rufus

Inlägg av Rufus »

Kentta skrev:
Rufus skrev:Mirakelvändning here we come!!! Just nu är det ända vi kan hoppas på att Djurgården gör ett under och fixar årtiondens vändning!!!!
Ehh, vad talar egentligen för det? Laget är helt under isen (dock bra kämpat idag, mindre bra spelat), publiken är liite under isen..

Men allt kan hända!

Edit: Dock kan det ju vara till vår fördel, att inget talar för oss.
Det talar för det för att jag säger det :wink: Skämtosido, men just nu blundar jag för sanningen i några dagar till och sätter min tro till mitt eget hopp, så får vi hoppas att mitt hopp har rätt!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jaaa, vilken losermentalitet vi visar upp... Å andra sidan är inte det så konstigt. Jag har haft en lustig känsla över detta DIF från början, varje vinst kändes som flyt på något lustigt sätt. Jag har inte haft samma tillit och samhörighet med årets trupp - gemenskapen har liksom förtvinat i takt med spelarnas loja inställning.

Jämför detta med ifjol där jag inte var orolig nästan någon gång. Jag bara slappnade av och tänkte "Det är lugnt", i VARJE situation - till och med när final 6 gick till sudden. Känslan var bara så genomgående bra. Och ändå, när avgörandet kom, fylldes jag först med en enorm tomhet. Den tomheten försvann dock ganska snabbt, och ersattes med värme. Så när väl tystnaden lagt sig och hyllningarna så sakteliga började tonas upp och till slut fylla Hovet stod jag bara och log.

Men den känslan är borta nu. Jag har i ärlighetens namn aldrig känt så lite samhörighet med en Djurgårdens IF spelartrupp någonsin - de känns bara så... långt borta. Från spelare till ledare, och det gör mig ledsen.

Jag har sagt det förut och säger det igen - för varje säsong som passerat har jag, oavsett resultat, kunnat blicka tillbaka och varit stolt över Djurgårdens prestationer. Det går inte nu - jag hittar ingenting positivt, förutom Zibanejads framfart... Men det är ett så sagolikt litet plåster på det enorma såret.

Den här säsongen har bara varit mörk. Jag har aldrig känt mig så långt ifrån mitt kära DIF. Snälla, avliva den här säsongen så att samtliga kan ta nya krafttag mot nästa säsong, mot ett DIF jag känner och det DIF jag blev förälskad i.
Säg den glädje som varar
henka83

Inlägg av henka83 »

Word!

Dessutom så känns det som AJK blir sporrade av våran framfart medans det är en börda för oss när det går bra för dem. Känns mer som att våra spelare åker runt och tänker på deras match...

Typ, skitsamma om vi åker ut, bara AJK åker ut....Looser mentalitet och BomBom går i bräschen för den....Är han kvar nästa år är det skandal.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Känner igen mig i det Soldaten skriver och det smärtar mig.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Samma här, DIF_Soldier säger det bra. Dock ser jag gärna att spelarna nu knyter nävarna och försöker göra rätt för sig genom att avsluta på ett sätt som är värdigt oss fans.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

"Pappa är inte arg på dig, lille vän. Pappa är bara väldigt besviken." Så är det. Ytterst besviken. Nu vill jag se lite flyt komma vår väg i nästa match. Samtidigt vill mitt DIF-hjärta vila lite.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jo, så är det ju. Man är grymt, grymt, grymt besviken på de flesta och det mesta. Skulle dock gärna se spelarna försöka avsluta med lite värdighet och iaf vinna nästa match t.ex. (Sen rensar vi i truppen! Sillytråden kommer nog gå varm, haha..)
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Fram med de blåa tröjorna nu!!
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev:Jaaa, vilken losermentalitet vi visar upp... Å andra sidan är inte det så konstigt. Jag har haft en lustig känsla över detta DIF från början, varje vinst kändes som flyt på något lustigt sätt. Jag har inte haft samma tillit och samhörighet med årets trupp - gemenskapen har liksom förtvinat i takt med spelarnas loja inställning.

Jämför detta med ifjol där jag inte var orolig nästan någon gång. Jag bara slappnade av och tänkte "Det är lugnt", i VARJE situation - till och med när final 6 gick till sudden. Känslan var bara så genomgående bra. Och ändå, när avgörandet kom, fylldes jag först med en enorm tomhet. Den tomheten försvann dock ganska snabbt, och ersattes med värme. Så när väl tystnaden lagt sig och hyllningarna så sakteliga började tonas upp och till slut fylla Hovet stod jag bara och log.

Men den känslan är borta nu. Jag har i ärlighetens namn aldrig känt så lite samhörighet med en Djurgårdens IF spelartrupp någonsin - de känns bara så... långt borta. Från spelare till ledare, och det gör mig ledsen.

Jag har sagt det förut och säger det igen - för varje säsong som passerat har jag, oavsett resultat, kunnat blicka tillbaka och varit stolt över Djurgårdens prestationer. Det går inte nu - jag hittar ingenting positivt, förutom Zibanejads framfart... Men det är ett så sagolikt litet plåster på det enorma såret.

Den här säsongen har bara varit mörk. Jag har aldrig känt mig så långt ifrån mitt kära DIF. Snälla, avliva den här säsongen så att samtliga kan ta nya krafttag mot nästa säsong, mot ett DIF jag känner och det DIF jag blev förälskad i.
Låter som att du inte varit med så länge. Säger Frölunda och slutspelsmöten dig något?
Men har du bara varit med senaste säsongerna förstår jag dig. Så här långt är säsongen en besvikelse.

Själv har jag följt laget sedan mitten på 80-talet så man har varit med i både med och motgång. Inte alltid det går som det är tänkt om man uttrycker sig milt. Säsongen 87/88 är den största besvikelsen och tomheten jag känt. Enda motsvarigheten är när G----- avgjorde i 5:e finalen 98.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Visst var jag med under 8-1, 8-1. Skiten förvärrades ju på grund av att farsgubben är just frölundait. Men i ärlighetens namn följde jag inte DIF lika tätt då - jag såg inte alla matcher och bedömde inte spelet lika ingående. Då var text-tv och radion mina närmsta vänner. Även om min kärlek var lika stark då som nu så hade jag inte det visuella på den tiden. Nu ser jag ju varje match och hänger här, då blir trycket mer markant.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

DIF_Soldier skrev:Jaaa, vilken losermentalitet vi visar upp... Å andra sidan är inte det så konstigt. Jag har haft en lustig känsla över detta DIF från början, varje vinst kändes som flyt på något lustigt sätt. Jag har inte haft samma tillit och samhörighet med årets trupp - gemenskapen har liksom förtvinat i takt med spelarnas loja inställning.

Håller med helt och hållet, jag var stolt efter finalförlusten i fjol även om jag kände en enorm tomhet när HV avgjorde, jag stod stolt kvar och sjöng efter avgörandet, för den säsong vi publik och spelarna hade upplevt tillsammans var verkligen något magiskt.

Till och med när vi åkte ut mot LHC med 4-1 i matcher 07/08 kände jag mig stolt efter att ha följt laget under de tidigare skitåren där vi dansat runt strecken.

I år känner jag mig bara jävligt besviken och förbannad på allt, vill nästan skita i matchen imorgon för min magkänsla säger att laget har redan mentalt åkt ur slutspelet och bara kommer låta matchen rinna ut i sanden. Vill inte se ännu en smärtande förlust på Hovet som innebär att vi åkt ut med 4-0 i matcher, något som får anses vara ett stort jävla misslyckande.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Problemet i grund och botten är att DIF hockey satte ribban jäkligt högt förra säsongen. Kraven och pressen på spelarna har stundvis varit blytung den här säsongen, och jag tror faktiskt just den yttre pressen har skapat en disharmoni i spelartruppen som gjort att laget periodvis underpresterat så enormt. När sen vi gick in i derbyväggen och vart våldtagna i Globen så späddes det på ytterligare. Uttalande innan säsongen om en viss Madonna vs Eddie Meduza gjorde ju inte läget lättare.

Men vi fans har också ibland haft orimligt höga krav, inte minst har det märkts bland publiken på Hovet där man stundtals hört spridda burop vid exempelvis powerplay då spelet gått i baklås.

Man skall ha krav, publiken har framförallt sin fulla rätt att kunna kräva 110% inställning av spelarna och jag tror personligen att det framförallt är just inställningsfrågan man ibland har fått den här uppfattningen om att laget är ett gäng överbetalda divor som glider runt och småfiser på isen. Tror också den här inställningen kom lite av att det gick så bra förra året, spelarna tyckte kanske inte de behöver ge allt i varje byte i 55 omgångar i grundserien för "det är ju sen i slutspelet det verkligen gäller!" och här tycker jag tränarna har en viktig roll att elda på. Det har inte skett en enda gång under serien känns det som. Lojt och tamt på isen ibland, och precis lika apatiskt i båset. Varför aldrig vakna och försöka förändra något? Är det Hardys norrländskt tjuriga envishet som genomsyrat hela tränartrojkans arbetssätt? Jag tror det.

Sammanfattningsvis så kan man säga att den här säsongen utvecklade sig till en riktig skitsäsong. Började med Ragges "vara-eller-icke-vara" som slutade med ett föradande "icke". Fortsatte med utskåpandet i Globen, vände för att se OK ut i 5 matcher och sen uselt i 5 matcher i rad igen. Vidare så kom Nisses stroke som en fet jävla smäll på käften för allt och alla.

Totalt sett så har det inte varit någon kontinuitet den här säsongen, otroligt fladdrig på alla håll och oroligt har känslan varit. Ingen kontinuitet bland kedjorna, jag tror faktiskt inte jag någonsin under de 20 år jag följt DIF kan minnas att vi växlat så enormt bland uppställningen (och då säger väl nån att "Men du gnällde ju på att Hardy inte förändrar!" jo men finns annat som bör kunna förändras än att kasta om i kedjorna). Vi har inte haft en förstakedja som konstant levererat och det är det största problemet. Inga man kan lita på när det blåser snålt. Bredd är naturligtvis bra men ett lag som skall vara lyckosamt måste ha ett gäng spelare som levererar när det krävs som mest.

Egentligen är det helt sjukt att ett lag som innehåller så kanonspelare (på pappret) kan underprestera något så kopiöst. Ju mer jag tänker på det desto mer irriterad och besviken blir man. Ja, det finns frågetecken på center & backsidan men med de forwards vi har så skall laget inte komma på en 6:e plats i serien och bli utskåpade av Luleå i en kvartsfinal. Speciellt inte när vi har en målvakt som spelar på toppen av sin förmåga. Det är extremt uselt faktiskt. Vi kommer troligtvis inte ha en lika vass forwardsuppsättning de närmaste 5 åren, vi hade chansen i år men tog den verkligen inte.

Det gör naturligtvis jävligt ont när man tänker på det.... Nu vart den här posten extremt spretig och ofokuserad, ledsen för det.
Skriv svar