V-sign skrev:Wikegård har helt rätt! Förra året coachade Hardy, i år har han det inte hänt ett skit.
Gjorde han verkligen det...?
Förra säsongen från Januari & framåt var ju DIF ett självspelande piano, då kan man stå där & mysa med blocket i näven & se lagom viktig ut.
Denna säsong när aktiv coachning verkligen hade behövts & i vissa matcher kanske räddad en & annan poäng) då har Hardy gjort......precis ingenting. -För spelarna vet vad som egentligen krävs
Wikegård har rätt då & då, även om han själv som coach inte var så framgångsrik.
(men det är ju alltid en fråga om spelarmaterial också)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tycker synd om alla som lyssnar på Wikegård, vilket skämt han är.
Hardy vet väl för fan hur man coachar i ett slutspel..... (det är något som Wikegård inte har en susning om)
Bara djurgårdare som gäster denna vecka. Precis som det ska vara!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Hoppas Janne är kvar i organisationen länge, fan vad han verkar styra upp grejer. Det var kul hur han beskrev hur satsningen på publiken gick/går till!
Har inte sett nånting med Jan Ednertz tidigare och blev positivt överraskad måste jag säga. Han verkar skarp och är nog bra på att få saker utförda. Dessutom förklarade han känslan kring "AIK i slutspelet och serien kontra DIF" på ett sätt som överensstämmer med min i stora delar.
Keep up the good work Janne!
Sen tyckte jag Wille var lite för snäll mot Boumidienne, jag tycker han skulle sagt att det fan inte är acceptabelt med såna utvisningar en enda gång till.
08-hockey var mycket bra idag, bästa på länge vågar jag nog smälla till med.
Främst kanske för att man förberett sig på att få stå ut med en massa gliringar osv men istället
möts av noll AIK:are med undantag för Fjäll.
Mycket intressant att få höra om organisationen, vad som ligger till grund för problemen med on-ice projection och annan kuriosa.
Janne var extremt sympatisk och det känns bra att en person med sunt förnuft sitter i ledning/styrelse med en besökares åsikter och tankar i bakhuvudet
Stod på sportbladet.se idag att ''det var sanslöst tryck på Hovet'' när AIK vann mot HV med 3-0. Vad jag kunde höra var det inte särskilt mycket bättre än vad SAIKs supportrar kom med igår. Varför skriver de aldrig så om DIFs matcher när det HELA serien varigt minst lika bra tryck?
MdifSkillmo skrev:Stod på sportbladet.se idag att ''det var sanslöst tryck på Hovet'' när AIK vann mot HV med 3-0. Vad jag kunde höra var det inte särskilt mycket bättre än vad SAIKs supportrar kom med igår. Varför skriver de aldrig så om DIFs matcher när det HELA serien varigt minst lika bra tryck?
MdifSkillmo skrev:Stod på sportbladet.se idag att ''det var sanslöst tryck på Hovet'' när AIK vann mot HV med 3-0. Vad jag kunde höra var det inte särskilt mycket bättre än vad SAIKs supportrar kom med igår. Varför skriver de aldrig så om DIFs matcher när det HELA serien varigt minst lika bra tryck?
Wennerholm skrev nu ''att han inte varigt med om sådant tryck sedan sm-finalen 1986 när AIK spelade SM-final senast'' hoppas han menar AIK matcher specifikt då?