Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

jarnkamin skrev:
HA förknippa mig aldrig med Jojje.
+
Tror inte han menade dig utan mer mig, för ja skrev ju att han inte skrivit nåt seriöst i sitt sååå himla speciella inlägg. Men ja vill inte heller bli förknippad me Jojje så...vi e helt överens!
Saknar Kung Wikegård!
Björne Nord
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Björne Nord »

From-Björk utlånad till Almtuna enligt deras Svenska Fans sida. Lånet sträcker sig till 31 januari.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bara bra att Björcken får speltid i Almtuna första halvan av serien. Tror ändå inte han hade fått lira så mycket direkt. Ett smart beslut av DIF helt enkelt.

Vi akut behov har vi säkert en eller annan junisback som kan kliva in från j20 i alla fall.
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Har jag missat nått??? Tidigare här på silly season tråden var det snack om två nya backar. En "världsklass back" och en medel Es back. DEn vi värvade var medel backen, vid namn Martin Lidman. Jag undrar bara vem värdsklass backen var??? Han som vi aldrig fick. Om jag inte mins fel så var det Don-T eller nån som informera om värvningaran....
+
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Nån som vet hur det går för Fernholm?
går han in i nån trupp lr?
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don_T »

jarnkamin skrev:Har jag missat nått??? Tidigare här på silly season tråden var det snack om två nya backar. En "världsklass back" och en medel Es back. DEn vi värvade var medel backen, vid namn Martin Lidman. Jag undrar bara vem värdsklass backen var??? Han som vi aldrig fick. Om jag inte mins fel så var det Don-T eller nån som informera om värvningaran....
+
Jag har aldrig pratat om någon back i världsklass.

Sa däremot klassback och det var Martin Lindman. Sen kan man alltid diskutera om Martin Lindman är en klassback eller inte. Stabil tror jag att han kommer bli i vilket fall.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Lindman verkar ha ett bra skott ialf? Eller kollade jag på fel kille i matchen DIF-VF? :)
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Skrivet: 2006-05-31 07:37:33

"Som jag fattad det finns nu två namn man jobbar på. Det är därför det inte blivit något med Ales Krajnc. Skulle det inte bli något med de två huvudalternativen föreställer jag mig att Krajnc är plan B.

Ett av de namn jag hört är MYCKET intressant. Om Don T och jag har samma källa vet jag inte, men jag tror att jag också hört samma namn och som Don skriver är det en intressant spelare som går in i första eller andra backparet. Det första namnet är dock sådant att man får rysningar av välbehag när man hör det...

Tänk om man väljer att signa båda?"

Det var detta inlägg jag syftade på, Andy skrev det. Antar att namnet som man får rysningar av inte är Lidman... VEM VAR DET?????
+
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har för mig att det stora namnet var Hävelid, mendet var nog mest bara en dröm.

Lindman kan förhoppningsvis bli en stabil elitback, men att det skulle vara en klassback är nog att hoppas på för mycket. Killen gjorde en bra säsong i Timrå sedan har han egentligen inte visat någonting alls. Annat än att åkt ur elitserien med MIF.

Don-T hade för övrigt inget med det inlägget att göra.....
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Enligt hockeycentralen har ferholm blivit nerskickad till farmalaget redan innan campen!borde betyda att dem ej har allt för stort förtroende för han!

FERNHOLM KOM HEM!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Finns ju redan 8 backar i truppen.. Visst vore det kul om Fernholm kom hem men vem av Ribbenstrand och Persson får sitta på läktaren i så fall?
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Tror inte att en extra back innebär att någon åker upp på läktaren, ger oss ju en större okänslighet för skador. Och skador blir det ju alltid.

Hyll till mig för mitt 100:e inlägg!!!
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Fernholm är välkommen när som helst. Det verkar ju som att han hamnat i helt fel omgivning borta i staterna.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Hovet skrev:Fernholm är välkommen när som helst. Det verkar ju som att han hamnat i helt fel omgivning borta i staterna.
Bra skrivet, om han kommer så hoppas jag att man försöker skriva ett långt kontrakt på kanske 3 år, annars så sticker han kanske över igen om han spelar bra den här säsongen.
Peter

Inlägg av Peter »

Pepp91 skrev:Bra skrivet, om han kommer så hoppas jag att man försöker skriva ett långt kontrakt på kanske 3 år, annars så sticker han kanske över igen om han spelar bra den här säsongen.
I det avseendet spelar det ingen roll om man knyter upp honom på ett längre kontrakt. NHL får ju plocka även kontrakterade spelare om de vill. Det man kan göra är att förhindra att han går till någon annan europeisk klubb.
Skriv svar