Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av lilleman »

Lee Harvey,-daniel- och Mäklaren, vart är ni?

LHO är nog på uselt humör idag då DIF vann och Gnaget torska :wink:

Åh en sådan härlig dag!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Kul att Riddarn fick vinna nu när han stått över ett tag. Bra insats av samtliga spelare idag...iaf merparten av matchen.
Användarvisningsbild
Leijon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Leijon »

Bra match, bättre än förväntat. Men varför håller vi aldrig nollan? Jävligt viktigt.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Som jag såg att vissa andra skrev, varför kan inte Cehlin göra mål? Tycker själv att han är bra, han tillför saker på isen och är bra på grillerna men varför kan killen aldrig få in pucken i mål? Har ställt mig den frågan länge nu. Dock är han jävligt bra på att träffa stolpen/ribban :) .
Sen kom han till småkronorna och gjorde ett par mål såklart.

Annars en jävligt bra match av alla förutom Claesson som slarvade lite för mycket.
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Leijon skrev:Bra match, bättre än förväntat. Men varför håller vi aldrig nollan? Jävligt viktigt.

För att Riddarn aldrig har hållt nollan under sina 6 år i difs elitseriedress
Mot17
Användarvisningsbild
JohanPez

Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av JohanPez »

JohanPez skrev:Ingen fara på torpet, jag (tror mig) ha isolerat förlusterna till 2 par kalsonger som ikväll inte bärs.
Bered er på en härlig match :)
Vad var det jag sa? ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

addeman1 skrev:
Leijon skrev:Bra match, bättre än förväntat. Men varför håller vi aldrig nollan? Jävligt viktigt.

För att Riddarn aldrig har hållt nollan under sina 6 år i difs elitseriedress
Stämmer inte någonstans, så varför hittar du på det?
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Boumedienne gör sin bästa match och visar vilken sjuk högstanivå karln har. Synd bara att hans lägstanivå är lika låg som nivån på Boorks analyser. Övriga bra spelare är Hannula(som är bäst på isen), Brodin(som för en gångs skull såg lite finurlig ut i spelet), Honken(Djurgårdens bästa back anno 10-11), Nilson(såja, två riktiga Linkan-pass jue?) och Tim Eriksson(kommentarer överflödiga, synd bara att Kempe återigen sabbade hans show i sista bytet kedjan gjorde :P)

Sämst på isen var Claesson som var dagens Lassen. Helt bedrövlig i allt han gjorde! Dock inte sagt att den backen inte kommer gå långt. Gör helt väntat knattemisstag då och då bara! Tänkte såga Widing också men han visade jävlaranamma var skåpet ska stå. Gör inte domarna sitt jobb är det bara att ta saken i egna händer och markera mot det där fettot. Nu får han ett stort +.

Skön seger och bygga form inför slutspel...

KÄMPA
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bra bortamatch, DIF! Blir än mer leds bara att man inte kunde knipit poäng i Tälje & hemma på Hovet i lördags.

+ i dag: Mackan, Norman, Widing (HÄRLIGT ATT STÅ UPP MOT RÅTT-JÄNTAN JÄMTIN), Boumedienne (FORTSÄTT SPELA SÅ FÖRFAN), Tim, Hannula.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Grymt irriterande att BomBom kaaaaaan vara så jävla stabil och RESOLUT, men bara visar det ibland. Hoppas det är motivationen som tryter? Då lär vi ha en fantastisk BomBom i slutspelet.
Booom Booom!
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Grymt irriterande att BomBom kaaaaaan vara så jävla stabil och RESOLUT, men bara visar det ibland. Hoppas det är motivationen som tryter? Då lär vi ha en fantastisk BomBom i slutspelet.
Booom Booom!
Det är precis det jag menar....motivationsspelare gör mig egentligen galen. Men se till att håll den nivån nu säsongen ut! Då är allt (nästan) förlåtet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Så jäkla skön match i två perioder, där nästan alla var bra. Roligast var det att se Norman, Riddarn, Mackan, Hannula och faktiskt Lassen som spelade bra bredvid Kronwall.

Sen måste man ju nämna Widing, fyfan vad härligt att han stod upp för sig själv och tog fighten mot den där retarden. Där växte du väldigt mycket, Widing! <3

Tyvärr är det två grova misstag som gör att inte Riddarn får spika igen totalt. Claessons indianare är bedrövlig och Zibbes hemjobb och markering på det andra målet är usel. Å andra sidan känns det nästan bra att de gjorde det i den här matchen, de vill nog inte göra sådana blundrar i slutspelet och skärper sig ett par procent extra!

För övrigt hoppas jag Norrena blir skadad till slutspelet. Inte för att han är jättebra men för att det där laget alltid matchar sina stjärnor så pinsamt hårt. Det är liksom ALLTID Norrena, Mange J, Hlavac, Hlinka, blablabla... Det blev deras fall mot oss förra året och jag hoppas få se det igen. Sen tycker jag synd om deras andrakeeper också - kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul.

Tack för idag Djurgårn!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Förresten så var Tim och Krüger bra också, och hela lagets offervilja! Var rädd hela tiden att någon skulle gå sönder när de täckte skott. :P
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Såg dessvärre inte matchen idag, men verkar ju helt klart ha varit ett rejält steg i rätt riktning. Kryckan täcker skott, Widing slåss, Mackan blixtrar till, Bom-Bom regerar och Riddarn håller hyfsat tätt bakåt.

Härliga Djurgårn!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sidney Crosby skrev:Såg dessvärre inte matchen idag, men verkar ju helt klart ha varit ett rejält steg i rätt riktning. Kryckan täcker skott, Widing slåss, Mackan blixtrar till, Bom-Bom regerar och Riddarn håller hyfsat tätt bakåt.

Härliga Djurgårn!
...ändå gör du bästa sammanfattningen - snyggt! :D
Skriv svar