Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Salas »

DIF_Soldier skrev:Klockrent, Salas. Men byt ut Riddarn mot mot en vessla :)
Haha, ja, men först får vi se till att värva hem honom. :)
Men om man ska göra historiens dream team så är ju vesslan given, helt klart! :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Salas skrev:
DIF_Soldier skrev:Klockrent, Salas. Men byt ut Riddarn mot mot en vessla :)
Haha, ja, men först får vi se till att värva hem honom. :)
Men om man ska göra historiens dream team så är ju vesslan given, helt klart! :)
Ja, isåfall kan du ju även byta ut Lassie mot Fredde Granberg :D
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

DIF_Soldier skrev:Ja, isåfall kan du ju även byta ut Lassie mot Fredde Granberg :D
Nu hänger jag dock inte med i svägarna, haha. Vilken gammal Djurgårdare ska föreställa Fredde Granberg? :lol:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Salas skrev:
DIF_Soldier skrev:Ja, isåfall kan du ju även byta ut Lassie mot Fredde Granberg :D
Nu hänger jag dock inte med i svägarna, haha. Vilken gammal Djurgårdare ska föreställa Fredde Granberg? :lol:
Fredde Granbergs mest kända karaktär; "Ronny &...(?)" :D
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:
Salas skrev:
Fredde Granbergs mest kända karaktär; "Ronny &...(?)" :D
Hahaha.. :lol:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

DIF_Soldier skrev:Fredde Granbergs mest kända karaktär; "Ronny &...(?)" :D
Haha, nu förstår jag. Han är given! :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror nog att Nisses stroke har gjort mer skada än vad vi tror på Mackan. Som jag förstår det är de mycket goda vänner, och när de äntligen får lira ihop igen så händer något såhär hemskt. Känns som att Marcus går igenom en svårare period än de flesta hade trott.

Jag tror iallafall att det är anledningen till att han spelar så dåligt. Hellre det än att han vantrivs i DIF eller nåt sånt.

Säsongen i sin helhet har i ärlighetens namn bara varit jobbig. Att behöva sitta och hoppas på att man inte ska bli sviken i snart 55 omgångar har fler nackdelar än fördelar. Säga vad man vill om trupperna vi har ställt på benen de senaste åren, men inställningen att jobba hårt har alltid funnits där - ända sedan 05/06. Men iår? Smärtsamt att se.

Usch, jag vill nästan redan nu glömma den här säsongen. Det är ett smärre mirakel om DIF helt byter ansikte i ett slutspel. Men som sagt - likt fan hoppas man match efter match efter match...

Varje säsong som varit de senaste åren har jag oavsett placering kunnat blicka tillbaka på saker som gjorde just den säsongen minnesvärd, och saker man kunde vara stolt över. Jag bävar för att inte kunna göra det när den här säsongen når sitt slut.

Djurgårdsspelarna måste helt enkelt försvara sin heder. Dessutom frukar jag att övriga lagets inställning påverkar Mika Hannulas beslut att skriva nytt kontrakt. Med tanke på att han har den högsta högstanivån bland alla spelare i laget när han är som bäst kan det bli ödesdigert för DIF Hockeys tillväxt mot toppen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Dessutom frukar jag att övriga lagets inställning påverkar Mika Hannulas beslut att skriva nytt kontrakt. Med tanke på att han har den högsta högstanivån bland alla spelare i laget när han är som bäst kan det bli ödesdigert för DIF Hockeys tillväxt mot toppen.
.................................................................................................................................

Ja... inte har han blivit imponerad av vad han sett hittills iaf. Synd att han inte var kvar i truppen förra säsongen han hade kunnat bli tungan på vågen att vi tagit hem SM-guldet.

Men, hoppas DIF bygger för GULD nästa säsong. Det kan nog få Mika att stanna ett bonusår hos DIF.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En sak jag vill förändra. Staffan Kronwall ska inte spela med David Printz. Gillar inte den konstellationen.

Kronwall skulle må bra av att INTE ta den puckförande rollen, utan att ta en mer defensiv roll och spela bredvid en puckförande back, som Honken. Skulle bli ett ruskigt bra backpar tror jag.

Kronwall-Printz gillar jag inte alls och förstår inte varför de envisas med att spela dom hela tiden. När Kronwall tar den puckförande rollen blir han både slitnare och sjabblar allt mer med pucken hela tiden.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:En sak jag vill förändra. Staffan Kronwall ska inte spela med David Printz. Gillar inte den konstellationen.

Kronwall skulle må bra av att INTE ta den puckförande rollen, utan att ta en mer defensiv roll och spela bredvid en puckförande back, som Honken. Skulle bli ett ruskigt bra backpar tror jag.

Kronwall-Printz gillar jag inte alls och förstår inte varför de envisas med att spela dom hela tiden. När Kronwall tar den puckförande rollen blir han både slitnare och sjabblar allt mer med pucken hela tiden.
Ja, Honken-Kronwall skulle bli extremt bra tror jag också. Hoppas de provar det, och att de pusslar ihop resten bra också såklart...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Skönt att det inte bara är jag som är frågande till Printz - Kronwall. Känns som tårta på tårta.

Visst spelade inte Kronwall med Printz i början? Var det inte då Kronwall var som bäst?
i
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag är den största supportern av Kronwall men han är på tok för snäll!!! Speciellt framför mål. Har hoppats i hela säsongen att han ska bli lite elakare men icke. Tror han helt enkelt är för sympatisk för sitt eget bästa.

Därför skall han spela med mästaren i ämnet, nämligen Bombom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev: Därför skall han spela med mästaren i ämnet, nämligen Bombom.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!! Inte Kronwall och Boumedienne i samma. Jag orkar inte se det backparet tillsammans. Det kommer schabblas något kopiöst i egen zon, och skridskoåkningen kommer lämna en del övrigt att önska.

Gäller att Kronwall hittar tillbaka till den nivå han hade i början när han kom, då är han garanterat den bärande parten i ett backpar men som det är nu så är formen inte där och således känns det i mitt tycke katastrof att spela våra två för stunden sämsta backar ihop.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

I likhet med de flesta här inne så är jag inte utbildad elitserietränare, det är jag först med att erkänna men jag har ändå några större invändningar mot tränartrojkans coachning (läs Hardy då han har huvudansvaret). Det jag tänker fokusera här på är deras sätt att använda petningar på.

Man ska först och främst komma ihåg att alla hockeyspelare vill spela så mycket som möjligt och de flesta spelar bättre ju mer dom får spela (okej inte Honken då ;) )

Petningar innan match

I matchen mot Luleå fick Widing börja på bänken, vi kan vara överrens om att han inte varit så het de senaste matcherna och således kanske förtjänade att stå över en match. Det finns två huvudanledningar i mitt tycke till varför en spelare ska stå över och det är:

• Han har urusel form och behöver kanske bara träna/vila och inte vara inne på planen och ”sabba”.
• Han visar ingen vilja alls och ska bänkas för att lära honom en ”läxa”.

I Widings fall tror jag mer på att han har en urusel form. I det fallet skulle han inte ha spelat alls mot Luleå. Endast ett fåtal gånger har Hardy bänkat någon en hel match, bl.a. Fimpen, Tim och Kempe. I matchen mot Luleå kommer dock Widing in efter ett tag (så här är det oftast). Vem vid sina fulla sinnens bruk kan påstå att om Widing kommer in och gör ett byte efter 10 min ett till efter 18 och några fler under matchen, så att han slutar på totalt 3:57 min i speltid, kommer att spela bättre än i föregående match? Jag ser ingen som helst anledning till att han som redan har en dålig form kommer kunna prestera efter att fått sitta still i 10min. Om han bestämt ska få speltid, gör då som i fotbollen. Bänka han hela matchen och om det är så att man märker i slutet att alla andra (framförallt motståndarbackarna) börjar bli trötta, släng då in honom och låt honom köra vartannat byte sista 5 min. Förhoppningsvis är han pigg och får då spela så mycket på kort tid att han hinner komma in i det och faktiskt kan göra något matchavgörande mot trögare och tröttare motståndare. Det jag kan garantera dock är att han som hade dålig form innan matchen inte har druckit någon mirakeldryck i båset och blivit bra under de första 10 min som matchen har pågått, han har troligen ej heller lärt sig sin läxa.

Petningar under match

Det andra jag irriterar mig på i deras petningar är systemet man använder för att peta spelare under pågående match. Hardy har i detta några hackkycklingar, Kempe, Tim och Norman för att nämna några, mot Luleå (och de flesta andra gånger) var det Tim som efter ett tag fick stiga åt sidan. Tycker Hardy att han är ur form innan matchen (vilket han inte synes vara) så ska han i likhet med Widing-fallet inte spela alls. Nu när han fick starta så får han totalt 3:47 min i speltid. I Tim´s fall bedömer jag detta vara detsamma som ca 6-8 byten. Jag tror inget var i BP men är lite osäker, dock var inget i PP. Detta innebär att han med stor sannolikhet inte fick spela mer efter första perioden (jag kommer inte ihåg exakt hur det var). Återigen, vem vid sina fulla sinnens bruk kräver att Tim som lever på sin skridskoåkning ska leverera på sina första 4 min? Kan du inte ge honom som absoluta minimum 8 min (helst 12) tycker jag inte att du som tränare ska ta med honom överhuvudtaget. Detta gäller alla spelare, om dom inte är med för att se och lära eller varit skadade och behöver ”testa” kroppen.

Ska man peta någon under pågående match så tycker jag precis som i fotboll att då ska du göra det tidigast efter halva matchen, dock kan jag anse att det är lämpligast någon gång i den sista tredjedelen. Visst, har spelaren legat bakom 3 mål i fel kasse så kan man sätta han tidigare (stackars Lassie). Det finns vissa spelare som kan vara osynliga i 95 % av matcherna och ändå var den där avgörande spelaren, vi har ett fint exemplar i Linkan. I fotboll var det Ronaldo (den äldre), tänk om hans tränare alltid hade bytt ut honom efter 20 min, då hade det saknas några stycken riktigt fin fotbollshistoria. Jag vet inte vad Hardy förväntar sig av t.ex. Tim. Ska han göra en massa mål? Ska han kötta ner motståndarna? Med tanke på att han inte ens förtjänar 4 min så måste det iaf vara något som ska hända i början av matchen…

Nej, tränartrojkan anno 2010/2011 har jag inte mycket för när det kommer till matchning av spelare. Man bänkar inte dom som verkligen behöver det, t.ex. Mackan, visst han fick sitta 2 min i en match precis som Widing, istället ger man fjärdelinans spelare 4 byten på sig att bevisa att dom kan producera bäst i laget när ”stjärnspelarna” inte gjort det på 10 matcher. Hål i huvudet!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:I likhet med... SNIP TEXT SNIP ...
Nej, tränartrojkan anno 2010/2011 har jag inte mycket för när det kommer till matchning av spelare. Man bänkar inte dom som verkligen behöver det, t.ex. Mackan, visst han fick sitta 2 min i en match precis som Widing, istället ger man fjärdelinans spelare 4 byten på sig att bevisa att dom kan producera bäst i laget när ”stjärnspelarna” inte gjort det på 10 matcher. Hål i huvudet!
+1

Många knepiga beslut har tagits - tänker på Mackan framför allt men också andra spelare som borde matchats mindre (Kronwall) eller ibland mer (Tim)... Fattar inget. Det i sig är väl inte konstigt men nu har ju resultaten uteblivit väldigt många gånger och det betyder väl att coachningen inte funkar?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar