Djurgårdens IF - Luleå HF, 26/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 26/2 2011

Inlägg av kaminor »

:( Så jävla trist. Tycker vi gör en bra första period, men sen går det bara utför. Owuya kan ju inte lastas för målen, det är i försvaret vi brister. Offensivt tycker jag ändå att det ser hyfsat ut i långa stunder, men vi skjuter på tok för lite i både andra och tredje. Usch. Där rök fjärdeplatsen. Som lök på laxen vinner gnihet också.

Kul att se Nisse och höra publiken hylla honom.

Edit: Och detta när Lule lirar med fem backar då de saknar sin typ viktigaste back (Niinimaa) typ hela matchen. Bedrövligt.
Senast redigerad av kaminor den 2011-02-26 18:23:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Kommer inte bli roligt i slutspelet eftersom vi ALDRIG kan hålla en ledning........
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Vi försöker spela på ledningen ända fram tills Luleå sätter tvåan. Efter målet tycker jag att vi börjar spela igen men så blir det ridå när Luleå sätter ett för stunden oförtjänt ledningsmål.

Sen kan jag för mitt liv inte förstå varför Mackan får spela överhuvud taget. Ge tillbaka honom till Bålsta.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

kaminor skrev::( Så jävla trist. Tycker vi gör en bra första period, men sen går det bara utför. Owuya kan ju inte lastas för målen, det är i försvaret vi brister. Offensivt tycker jag ändå att det ser hyfsat ut i långa stunder, men vi skjuter på tok för lite i både andra och tredje. Usch. Där rök fjärdeplatsen. Som lök på laxen vinner gnihet också.

Edit: Och detta när Lule lirar med fem backar då de saknar sin typ viktigaste back (Niinimaa) typ hela matchen. Bedrövligt.
Sluta gulla med Owuya.. Ett av målen var en riktig målvaktstabbe.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sjukt att se hur livrädda DIF blev för att tappa 2-0 (igen)när man släppte in reduceringen. Syntes på en gång att det inte skulle hålla tyvärr...
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
kaminor skrev::( Så jävla trist. Tycker vi gör en bra första period, men sen går det bara utför. Owuya kan ju inte lastas för målen, det är i försvaret vi brister. Offensivt tycker jag ändå att det ser hyfsat ut i långa stunder, men vi skjuter på tok för lite i både andra och tredje. Usch. Där rök fjärdeplatsen. Som lök på laxen vinner gnihet också.

Vilket?

Friläget, skotten från några meter när han har Kronwall framför sig, eller styrningen från 1 meter?
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:

Vilket?

Friläget, skotten från några meter när han har Kronwall framför sig, eller styrningen från 1 meter?
2-4 målet tycker jag han borde tagit...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
2-4 målet tycker jag han borde tagit...
I och för sig, knappt styrfart på den.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

NorpaN skrev:Kommer inte bli roligt i slutspelet eftersom vi ALDRIG kan hålla en ledning........

Det är ju precis det där som är grejen.
Man kan inte "hålla en ledning" efter ledning 2-0 med 7min spelade.
Hade det funnits kunnande i detta lag så skulle man fortsatt spela efter tagen ledning.
Nu stannar allt av & så blir man passiva & ställer sig och väntar.
Efter 52 spelade omgångar så är det bara konstatera att DIF är inte bättre än så här, man kan sprattla till i nån match här & där men i det långa loppet är vi ett topp 8 lag som bäst, inget annat.
Men årets forwards uppsättning känns det helt absurt.

En klockren & väldigt rättvis Luleå-vinst, man borde avgjort redan efter 2:a perioden.
Tror Luleå blir giftiga i slutspelet, man har verktygen som behövs.
En tät defensiv framför en stabil målvakt, snabba kvicka forwards & ett fantasifullt & bra PP.
Är avundsjuk på "lappjävlarna", dom spelar precis som jag önskar att DIF kunde.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Fyra matcher blir det i slutspelet.
Sen kan dom åka och spela golf.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Varför bänkas inte Mackan? Han tabbar sig väldigt ofta och har ingen fart i benen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mackan gled bara runt idag. De bänkade fel person.
DIF!
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Bänka Mackan för resten av säsongen och låt honom börja träna inför nästa redan nu. Han verkar vara i mental och fysisk obalans och tillför absolut ingenting till laget för närvarande, förutom negativ energi.
Avgå DJ Yes!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mindrocker skrev:Bänka Mackan för resten av säsongen och låt honom börja träna inför nästa redan nu. Han verkar vara i mental och fysisk obalans och tillför absolut ingenting till laget för närvarande, förutom negativ energi.
+100000000000000000000

Vilket sportlsigt bottennapp Marcus Nilson är för närvarande. 2an han tog för roughing var sinnessjuk!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Magnutz skrev:
Mindrocker skrev:Bänka Mackan för resten av säsongen och låt honom börja träna inför nästa redan nu. Han verkar vara i mental och fysisk obalans och tillför absolut ingenting till laget för närvarande, förutom negativ energi.
+100000000000000000000

Vilket sportlsigt bottennapp Marcus Nilson är för närvarande. 2an han tog för roughing var sinnessjuk!
Blev det förövrigt inte kasse på den?
Skriv svar