Intro
Re: Intro - 2011
Fattar bara inte varför inte Heroes-introt används varje säsong. Det är verkligen helt sjukt. ALLA supportar älskar filmsnutten och låten är helt perfekt. Istället väljer DIF:s fiasko-evenemangsansvariga (som jag antar löser frågan) att år efter år lägga ner pengar på massa bonnigt jävla skräp som man kan tro att lag som Timrå, Luleå och HV71 använder sig av. Riktig jävla känga till de dårar som sysslar med introt. Vi vill ha Heroes och inte någon IQ-befriad tönt-film med massa jävla techno och urlöjliga klipp.
Förra säsongens intro var något underhållande dock, där Ragge var den stora behållningen. Men fortfarande inte i närheten av ovan nämnda Heroes-intro. Dessutom kostade det förmodligen multum, vilket än mer belyser vikten av en offentlig ursäkt från ansvariga, alternativt omedelbar avgång.
Förra säsongens intro var något underhållande dock, där Ragge var den stora behållningen. Men fortfarande inte i närheten av ovan nämnda Heroes-intro. Dessutom kostade det förmodligen multum, vilket än mer belyser vikten av en offentlig ursäkt från ansvariga, alternativt omedelbar avgång.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Exakt, ALLA älskar Heroes och får gåshud, tårar och allt möjligt av det introt! Vem är det som har tagit det ifrån oss och vem vänder man sig till för att få det ordnat?
Säg den glädje som varar
En intressant kompromiss mellan britpop och hårdrock är Primal Screams låt Accelerator.
http://www.youtube.com/watch?v=DEVg9F2B-g8
Introt bör ju isf självklart fokusera på hur våldsamt motståndarna kommer möta sitt öde. Tunga DIF-tacklingshighlights osv. Den där Hardy Nilsson-låten behövar jag inte ens kommentera utöver, skämtuselt.
http://www.youtube.com/watch?v=DEVg9F2B-g8
Introt bör ju isf självklart fokusera på hur våldsamt motståndarna kommer möta sitt öde. Tunga DIF-tacklingshighlights osv. Den där Hardy Nilsson-låten behövar jag inte ens kommentera utöver, skämtuselt.
Senast redigerad av AMMC den 2011-02-23 22:35:34, redigerad totalt 1 gånger.
kan tänka att denna funkar rätt bra?! Hear Me Out!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Heroes ska det vara, så jävla enkelt är det.
Jag menar, titta bara på den. Gåshud garanterat varje gång och 0 i bondefaktor. Och som Mäklaren påpekar så är det ju inte någon som tycker att den är dålig.
Jag menar, titta bara på den. Gåshud garanterat varje gång och 0 i bondefaktor. Och som Mäklaren påpekar så är det ju inte någon som tycker att den är dålig.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Sen är ju t.o.m. både Hardy och Micke med i det introt, vilket gör det ännu bättre.Edin skrev:Heroes ska det vara, så jävla enkelt är det.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker de borde spela Heroesintrot först, sedan slå över till någon tyngre låt med bilder/videos på dagens spelare, i typ en minut, sedan entré vid elden.Edin skrev:Heroes ska det vara, så jävla enkelt är det.
Lite samma upplägg som introt i året efter, där man hade klassiska bilder, sen över till dagens spelare.
http://www.youtube.com/watch?v=3Ni0Nqu2MOg (Inte bra intro, men eftersöker samma upplägg)
Expert.
Denna då?
På par med den där "låten" DIF har ystat fram ur Tjurmjölkens skummande vita i alla fall....
På par med den där "låten" DIF har ystat fram ur Tjurmjölkens skummande vita i alla fall....
Senast redigerad av Magnutz den 2011-02-23 22:52:45, redigerad totalt 1 gånger.
Den andra delen kan göras väldigt mycket bättre. Idén med att bild och namn på varje spelare kan funka. Ser framför mig att man typ tar tacklingar, målgester, finter och liknande och sen freeze-framar med namn och nummer.SirDIFalot skrev:Tycker de borde spela Heroesintrot först, sedan slå över till någon tyngre låt med bilder/videos på dagens spelare, i typ en minut, sedan entré vid elden.Edin skrev:Heroes ska det vara, så jävla enkelt är det.
Lite samma upplägg som introt i året efter, där man hade klassiska bilder, sen över till dagens spelare.
http://www.youtube.com/watch?v=3Ni0Nqu2MOg (Inte bra intro, men eftersöker samma upplägg)
Måste vara lite tempo på det hela, tycker att andra delen av heroes-intro:na alltid varit så sömnig.
Föreslår den här isåfall:Magnutz skrev:Denna då?
Senast redigerad av Edin den 2011-02-23 22:54:25, redigerad totalt 1 gånger.
Få in Galler-Mikas bås-propp så är jag nöjd. Den och ett par Ölvestad-rusher mot motståndarmål...Edin skrev:Den andra delen kan göras väldigt mycket bättre. Idén med att bild och namn på varje spelare kan funka. Ser framför mig att man typ tar tacklingar, målgester, finter och liknande och sen freeze-framar med namn och nummer.SirDIFalot skrev:Tycker de borde spela Heroesintrot först, sedan slå över till någon tyngre låt med bilder/videos på dagens spelare, i typ en minut, sedan entré vid elden.Edin skrev:Heroes ska det vara, så jävla enkelt är det.
Måste vara lite tempo på det hela, tycker att andra delen av heroes-intro:na alltid varit så sömnig.
Jag ångrar mig, tror inte riktigt att idén med freeze-frame och namn kommer funka.Magnutz skrev: Få in Galler-Mikas bås-propp så är jag nöjd. Den och ett par Ölvestad-rusher mot motståndarmål...
Såhär gör vi:
Del 1. Klassiska Heroes-introt
Del 2. Typ en del som hon Jenny Borg gjort, lite action och bilder på nuvarande spelare.
Är vi överens?
- SirDIFalot
Exakt det jag tänkte.Edin skrev:Jag ångrar mig, tror inte riktigt att idén med freeze-frame och namn kommer funka.Magnutz skrev: Få in Galler-Mikas bås-propp så är jag nöjd. Den och ett par Ölvestad-rusher mot motståndarmål...
Såhär gör vi:
Del 2. Typ en del som hon Jenny Borg gjort, lite action och bilder på nuvarande spelare.
Är vi överens?
Expert.
-
Ja, något i den stilen låter alldeles utmärkt.Edin skrev:Jag ångrar mig, tror inte riktigt att idén med freeze-frame och namn kommer funka.Magnutz skrev: Få in Galler-Mikas bås-propp så är jag nöjd. Den och ett par Ölvestad-rusher mot motståndarmål...
Såhär gör vi:
Är vi överens?
Så länge jag slipper en massa techno på högsta volym är jag nöjd. Det finns en tid och plats för högljudd techno och liknande, men det är inte DIFs matcher.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
HahahahaMäklaren skrev:.... Dessutom kostade det förmodligen multum, vilket än mer belyser vikten av en offentlig ursäkt från ansvariga, alternativt omedelbar avgång.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Låten är otroligt välkomponerade och den är ju en riktig stämningshöjare! Sådan här hipp, tysk, trashtechno hör ju hemma på Johanneshov. Det finns absolut ingenting att klaga på!