Magnutz skrev:Ja, vafan ska man säga.. När någon vill se pendeln svänga ska den oftast svänga rejält åt det andra hållet..
Puckat.
Kärnfamilj är numera ett negativt laddat ord medan "regnbågsfamilj" är ett positivt?!?! omfg.. Ja, det är väl egentligen bäst att barn växer upp i samkönade familjer. Det måste bli normen. Vafan...
Tillägg: Jag har absolut inget emot hbt-personer. Sexuell läggning är vad var person gör den till och inget jag lägger mig i eller värderar. En idiot kan vara straight eller gay eller mitt emellan.. Det har inte med vem man gillar att göra. Så..

Precis. Lägg ned alla fåniga jävla namn och kalla det istället för
Familj. Vad hon gör är ju att själv skilja på familjer och särbehandlar kärnfamiljer som något negativt när hon själv förmodligen tillbringat hela sitt liv med att argumentera för regnbågsfamiljer som något som inte bör särbehandlas. Hyckleri?
Jag förstår inte logiken i att först kräva jämställdhet och sedan likt fan särbehandla olika typer av familjer med en namnstämpel som inte gör något annat än just avskiljer. Familj som familj. Ska det va jämställt så ska det - inte nåt jävla hycklande mellanting.
Och Magnutz, du kan sluta ursäkta dig hela tiden! Gör det först när någon anklagar dig för hets mot folkgrupp eller liknande. Det är så tröttsamt att det har blivit en norm att utgå ifrån att man är rasist för att man riktar kritik mot något eller någon som tagit stryk back in the days.
"...men jag är inte rasist eller så. Jag tycker att alla är lika... blablabla"
"Eh, ja? Det hade jag väntat mig också - jag utgick ifrån att du inte var sjuk i huvudet"
Normen
borde istället vara den att alla utgår från att man är för jämställdhet, att man inte är rasist och så vidare. Eftersom det är... friskt. Du kallar ju inte folk för icke-rasister - antingen är man rasist eller så
är man bara. Tagga ned och utgå istället ifrån att majoriteten är friska i huvudet, så kan vi basha muppjävlarna först när de yttrar sig.
Anledningen till att folk måste ursäkta sig hela tiden tyder ju på att jämställdhet i själva verket inte anses som en norm, och det är tragiskt. Plus det klassiska adelsmärket
"Den Fega Svensken" givetvis.