Modo Hockey - Djurgårdens IF, 19/2 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 19/2 2011
Well...jag hoppas DIF inser att man möter ett lag som ligger nedanför oss i tabellen och inser vikten av att inte förlora. Med det nyvunna självförtroendet som verkar ha infunnit sig så känns poäng inte omöjligt. Spelar vi tllräckligt kyligt och utnyttjar de misstag som MoDo oundvikligen kommer göra så finns det möjligheter till mer än 1 pinne. Gäller ju dock att inte spela för passivt och dansa efter hemmalagets pipa, a 'la Brynäs fajten i Gävle för några veckor sedan.
Meeeeeeeeen samtidigt är traditionens makt stor. Tror vi får svårt i Fjällröven center - precis som vanligt med andra ord...
But why not tippa lite positivt?
MoDo - DIF
2 - 3
1 - 0 Timander (Rävskabb)
1 - 1 Ottoson (Nilson, Brodin)
2 - 1 Nagy (Bartecko)
2 - 2 Tim Eriksson (Fimpen)
2 - 3 Hannula (Zibanejad, Holmqvist)
Skott: 32 - 27
Utvisningar: MoDo 4x2 DIF 5x2
Meeeeeeeeen samtidigt är traditionens makt stor. Tror vi får svårt i Fjällröven center - precis som vanligt med andra ord...
But why not tippa lite positivt?
MoDo - DIF
2 - 3
1 - 0 Timander (Rävskabb)
1 - 1 Ottoson (Nilson, Brodin)
2 - 1 Nagy (Bartecko)
2 - 2 Tim Eriksson (Fimpen)
2 - 3 Hannula (Zibanejad, Holmqvist)
Skott: 32 - 27
Utvisningar: MoDo 4x2 DIF 5x2
Känns som vi är i en positiv sväng nu, ska bli intressant att se om vi kan vinna några matcher i rad, och kanske hita en formtopp lagom till kvartsfinal!
1-3
Honken, Tjärna och Mackan!
1-3
Honken, Tjärna och Mackan!
- SkönaDjurgårn
2-3 om Mark står men det kanske är dags att vila honom en match? Då får dock Riddarn en ganska svår uppgift känns det som.
Målskyttar: Honken, Mackan, Cehlin.
Målskyttar: Honken, Mackan, Cehlin.
Modo kommer spela desperat och kommer nog vinna men inte så klart som vissa tror. Vi förlorar med uddamålet. 3-2 till Modo
Nu snackar spriten helt klart men........... 1-5 DIF
Järnkaminer x 5
Publik 3005
Järnkaminer x 5
Publik 3005
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- norrlandsgold
Hoppas verkligen på vinst.
Men man får väl se de som det är.. 2 vinster i rad. Men se då vilka lag..
Gnagarna okej , men hv som har nästan alla topspelare skadade .. de är väl som att spela mot knattehockey.
Tror modo kan ge tufft motstånd.
Kommer nog inte spekulera i några siffror eller vem som vinner. Jag ska till fjällräven arena och skrika fram gubbarna.. Så får vi inte göra annat än att hoppas på vinst.
Trevlig helg på er alla
Men man får väl se de som det är.. 2 vinster i rad. Men se då vilka lag..
Gnagarna okej , men hv som har nästan alla topspelare skadade .. de är väl som att spela mot knattehockey.
Tror modo kan ge tufft motstånd.
Kommer nog inte spekulera i några siffror eller vem som vinner. Jag ska till fjällräven arena och skrika fram gubbarna.. Så får vi inte göra annat än att hoppas på vinst.
Trevlig helg på er alla

Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Proppen ur. Fullständigt.
1-6
Mika x2
Galler-Mika
Honken x2
Tjärna
EDIT: Missade en skytt.
1-6
Mika x2
Galler-Mika
Honken x2
Tjärna
EDIT: Missade en skytt.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-02-19 09:43:49, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu är det slut på leken !!
Om DIF skall komma i form till slutspel så är det nu man ska vakna.
Inom den närmaste veckan måste alla cylindrar i motorn tända som de ska.
DIF har gjort bra matcher mot de ledande lagen vilket känns riktigt bra inför slutspelet.
Men en sak i taget, först ska vi dit.
Så kvällens stalltipps 3-4 Printz sätter avgörandet, låter det korkat, nja av de få mål David har gjort under sin tid i DIF så är de flesta gjort just mot MODO.
Nu är det dags att ge sig ut i kylan
Om DIF skall komma i form till slutspel så är det nu man ska vakna.
Inom den närmaste veckan måste alla cylindrar i motorn tända som de ska.
DIF har gjort bra matcher mot de ledande lagen vilket känns riktigt bra inför slutspelet.
Men en sak i taget, först ska vi dit.
Så kvällens stalltipps 3-4 Printz sätter avgörandet, låter det korkat, nja av de få mål David har gjort under sin tid i DIF så är de flesta gjort just mot MODO.
Nu är det dags att ge sig ut i kylan

Det blir en "sån där" match igen, tät, sunkiga målchanser och tillknäppt tråkigt spel... från båda lagen... Lite en reaktion på senaste 2 matchernas hyggliga underhållning!
1-1 slutar den och straffar där jag faktiskt tror vi vinner igen, verkar som de lagt OT-spöket bakom sig och har lite självförtroende nu när vi stegar in i övertids-spelet!
Skulle inte förvåna mig om Mackan hittar målet igen av bara farten, det är han eller Mika H som stänker dit vår, se avgör Norman med enda målet i straffläggningen!
1-1 slutar den och straffar där jag faktiskt tror vi vinner igen, verkar som de lagt OT-spöket bakom sig och har lite självförtroende nu när vi stegar in i övertids-spelet!
Skulle inte förvåna mig om Mackan hittar målet igen av bara farten, det är han eller Mika H som stänker dit vår, se avgör Norman med enda målet i straffläggningen!
Skadeläget
Daniel Widing missar matchen efter kollisionen med stolpen i matchen mot HV71. Han tror däremot på spel i måndagsmatchen mot Frölunda.
Daniel Widing missar matchen efter kollisionen med stolpen i matchen mot HV71. Han tror däremot på spel i måndagsmatchen mot Frölunda.
Nu har vi hittat spelet igen så nu blir det lekstuga, 2-6. Det blir två baklänges mål tack vare att vi inte kan byta på rätt sätt (BP).
Nilson
Norman
Hannula
Holmqvist
Tjärnqvist x2
Nilson
Norman
Hannula
Holmqvist
Tjärnqvist x2
Han såg trött ut mot hv så det är nog bara positivt att han står över idag, hoppas bara det är en lätt lårkaka eller dylikt.Wayne skrev:Skadeläget
Widing om någon kan väl kosta på sig lite vila. Han har ju trots allt spelat samtliga matcher fram tills nu. I och med att han missar matchen så har samtliga spelare i truppen nu missat minst en match denna säsong. (Avdelning: Ointressant fakta)
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
- diftobbe89
Detta känns ju som en av seriens klaraste förluster, där vi inte är vakna från start och Modo har 2-0 efter 5 min, ungefär
MEN
3-3 efter 60min
4-3 efter straffar Per-Åge Schöder-tröska
MEN
3-3 efter 60min
4-3 efter straffar Per-Åge Schöder-tröska
Spela fult
-
Trist att Widing som spelat varenda match hela säsongen inte är med i kväll. Han var den ende som gjort det.
- Datsyuk_13
Widing är revbensskadad, om nu någon undrar...Mash skrev:Han såg trött ut mot hv så det är nog bara positivt att han står över idag, hoppas bara det är en lätt lårkaka eller dylikt.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård