Modo Hockey - Djurgårdens IF, 19/2 2011
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Modo Hockey - Djurgårdens IF, 19/2 2011
TV
Canal + Sport 1
Canal + Extra 3 18.30
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Canal + Sport 1
Canal + Extra 3 18.30
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Expert.
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 19/2 2011
Tackar tackar.
Jag är jävligt oviss inför den här matchen. Modo borta i Ö-vik är normalt sett en mardröm, och en förlust borde väl egentligen vara hur säker som helst. Men...
Modo har på de fem senaste matcherna endast mäktat med att inkassera en poäng, och målskillnaden -10 är väl ingen vacker syn för alla Modosupportrar.
Så som sagt, den här matchen kan nog sluta allt från:
Idag blir det dyngstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau...
Till...
2-7, varav 5 mål av Jimmie Ölvestad.
Så bara för att vara tråkig så säger jag att matchen slutar 3-3. Sen får Jesus Kritstus ge oss en hjälpande hand i förlängningen.
Jag är jävligt oviss inför den här matchen. Modo borta i Ö-vik är normalt sett en mardröm, och en förlust borde väl egentligen vara hur säker som helst. Men...
Modo har på de fem senaste matcherna endast mäktat med att inkassera en poäng, och målskillnaden -10 är väl ingen vacker syn för alla Modosupportrar.
Idag blir det dyngstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau...
Till...
Så bara för att vara tråkig så säger jag att matchen slutar 3-3. Sen får Jesus Kritstus ge oss en hjälpande hand i förlängningen.
Är Wesslau tillbaka? ;DSalas skrev:Tackar tackar.
Till...
Skämt åsido, jag känner som dig det kan gå hursomhelst men tror vi vinner med 3-2 till slut.
Modo har gått väldigt tungt ett tag och har, likt oss, ett lag som inte ens skall vara i närheten av bottenstriden. De har spetsspelare på varje position och har troligen en av seriens absolut bästa backsidor på pappret. Jag tror de kommer att knyta näven nu och vi kommer att möta ett fruktansvärt revanschsuget och taggat lag. Återstår att se om DIF uppträder lika trött och uselt som vi brukar göra efter ett antal vinster, eller om poletten kanske äntligen har trillat ner för spelarna, att det gäller att komma till jobbet varje dag.
Peter Wallin har mycket rätt i det han säger på Wikegårds videoblogg och jag vill hemskt gärna att laget bevisar för honom att han i grunden har fel.
Vi har några spelare som är i fin form som Krüger, Honken, Zibanejad, Owuya, Hannula, Tim och Fimpen. Om de kan konservera formen och spelare som Mackan, Widing, Otto, Boumedienne och Kronwall kan höja sig så tror till och med jag att vi går en ganska ljus vår till mötes. Det gäller dock att det mesta ska stämma och det finns fortfarande en hel del tveksamheter. Exempelvis om Owuya verkligen håller i längden, om Holmqvist kan bibehålla sitt spel och om Marcus Nilson kan visa att han verkligen är en vinnare och komma ur den koma som han befunnit sig i under hela säsongen. Han måste bevisa att han någon gång kan vara bäst när det gäller!
Åter till morgondagen. Det gäller att vi är riktigt vakna från start i alla tre perioder och inte gör några matchavgörane misstag/tar dumma utvisningar. Modo kommer vara riktigt bra imorgon och jag vill se ett DIF som visar upp att fjoårets bortaspel finns kvar. Denna match är fruktansvärt mycket viktigare än många tror och förlorar vi här så är vi illa ute igen.
Om man ska våga sig på ett tips så tror jag till syven och sist att Modo, med större motivation (tyvärr) vinner med ett par mål. Tror Owuya svajar lite för en gångs skull.
4-2
Kronwall
Fimpen
Peter Wallin har mycket rätt i det han säger på Wikegårds videoblogg och jag vill hemskt gärna att laget bevisar för honom att han i grunden har fel.
Vi har några spelare som är i fin form som Krüger, Honken, Zibanejad, Owuya, Hannula, Tim och Fimpen. Om de kan konservera formen och spelare som Mackan, Widing, Otto, Boumedienne och Kronwall kan höja sig så tror till och med jag att vi går en ganska ljus vår till mötes. Det gäller dock att det mesta ska stämma och det finns fortfarande en hel del tveksamheter. Exempelvis om Owuya verkligen håller i längden, om Holmqvist kan bibehålla sitt spel och om Marcus Nilson kan visa att han verkligen är en vinnare och komma ur den koma som han befunnit sig i under hela säsongen. Han måste bevisa att han någon gång kan vara bäst när det gäller!
Åter till morgondagen. Det gäller att vi är riktigt vakna från start i alla tre perioder och inte gör några matchavgörane misstag/tar dumma utvisningar. Modo kommer vara riktigt bra imorgon och jag vill se ett DIF som visar upp att fjoårets bortaspel finns kvar. Denna match är fruktansvärt mycket viktigare än många tror och förlorar vi här så är vi illa ute igen.
Om man ska våga sig på ett tips så tror jag till syven och sist att Modo, med större motivation (tyvärr) vinner med ett par mål. Tror Owuya svajar lite för en gångs skull.
4-2
Kronwall
Fimpen
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Lee Harvey Oswald
Typ så jaa.Mäklaren skrev: Om man ska våga sig på ett tips så tror jag till syven och sist att Modo, med större motivation (tyvärr) vinner med ett par mål. Tror Owuya svajar lite för en gångs skull.
4-2
Kronwall
Fimpen
Imorgon blir det -Djurgården lider med Challe istället för den sedvanliga -Challe Berglund håller på Djurgår'n
Så fort DIF tror att man är på väg att uppnå nån sorts stabilitet denna säsong så tippar allt ner i dyn igen.
Jag menar nu har man ju våldtagit världslaget aik med 2-1 (efter straffar) & kört skiten ur ett skadedrabbat lojt Hv med "stolpkramare" Larsson på bästa bjudhumör.
Klart man är King on Ice då i rävskabb-center.
Tror Modo vinner för att man måste helt enkelt, precis som DIF förlorar för att "det kanske löser sig ändå".
MoDo-DIF 5-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tror för en gångs skull att vi förlorar rätt klart här. Matchen betyder klart mer för MoDo och det är därför vi förlorar.
4-1 där Markus Nilsson gör vårat mål.
4-1 där Markus Nilsson gör vårat mål.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Vad tror ni andra om denna intressanta match?
Nu åker whiskyn fram.
Trevlig helg alla Djurgårdare!
Nu åker whiskyn fram.
Har en känsla av att Ridderwall slängs in till denna match, bara en magkänsla.lilleman skrev: 4-1 där MarCus NilSon gör vårat mål.
5-5, 6-5 efter straffar.
1-6, allt känns bara positivt.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det där får mig att tänka på när Wikegård önskade alla DIFare en god jul i DIFTV. Härliga tider.Mäklaren skrev:Vad tror ni andra om denna intressanta match?
Nu åker whiskyn fram.
DIF!
Haha ja, den var fantastisk.Daniel942 skrev:Det där får mig att tänka på när Wikegård önskade alla DIFare en god jul i DIFTV. Härliga tider.Mäklaren skrev:Vad tror ni andra om denna intressanta match?
Nu åker whiskyn fram.
Tror på en riktig nagelbitare, 3-4 efter att Honken dunkar in en i 57:eMäklaren skrev:Vad tror ni andra om denna intressanta match?
Nu åker whiskyn fram.
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror det blir tufft tyvärr.. Poängen är som sagt viktigare för Modo och känslan är då att dem vinner med ett par puckar på ren motivation. Menmen, chansen finns helt klart.Mäklaren skrev:Vad tror ni andra om denna intressanta match?
Nu åker whiskyn fram.
Tack detsamma! Ta det lugnt med whiskyn bara.. eller inte. Det är ju trots allt fredag.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård