Årets Järnkamin 10/11

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev: Känns fotfarande som ett "pity price" om man ger det till Nisse eller Falk. Jag vill ge det till någon som verkligen stått framför alla andra och gjort något extraordinärt.
Må va hänt men finns inte några andra riktiga alternativ som gjort sig förtjänta av utmärkelsen i mitt tycke. Falk kan med gott samvete ta emot utmärkelsen som tack för alla fantastiska år i klubben och allt han har gjort för DIF.
Tycker nog att Zibbe som gjort 0,26 poäng i snitt trots sin låga ålder förtjänar det. För att inte nämna han arbetsinsats! Visst, Josefson som har rekordet för B-junisar snittade 0,32 men så fick han spela 50 matcher också, Zibbe har bara spelat 19.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Efter lite tanke får jag nog säga fyra kandidater:

1. Christian Eklund - Har kämpat och slitit hårdare än alla och är samtidigt en av de stora överraskningarna den här säsongen. Jag var en av dem som skrek på att den killen måste bort så fort kontraktet är slut. Men tji fick jag och nu är han en av de jämnaste spelarna i truppen. Dessutom en Järnkamin enda in i själen!

2. Mika Zibanejad - Vore en skaplig hyllning till hela våran juniorfabrik. Mika kom upp som en fjunig 93:a och spelade som en storstjärna från första match. Den absolut största talangen vi fått fram på många många år och jag kan garantera att detta kommer bli en framtida NHL-stjärna och landslagsstjärna. Bara att be till högre makter att killen har hjärnstam och gör en Bäckström, det vill säga stannar till han är en av de största stjärnorna i Elitserien först.

3. Mathias Tjärnqvist - Våran egen Homer är en raritet i Elitserien. Klart bäst i Sverige på det han gör och har nu även börjat hitta nätmaskorna själv. Kul att han fått utdelning och detta vore en uppskattning på det. Dessutom fruktansvärt trevlig och alltid respektfull mot fansen!

4. Tim Eriksson - Kanske Elitseriens mest underskattade spelare? Gör alltid sitt jobb och gör det med den äran. Knappast fansens favorit då han inte kör över spelare, då han inte sprutar in kassar och för att han inte är den mest kaxiga uttåtriktade personen. Men hur bra är ett lag med enbart sådana spelare? Tim förtjänar uppskattning modell större då han är en av få som nästintill aldrig gör en dålig match. Inga dumma utvisningar, inga dumma indianare och inga tappade puckar runt eget mål. Dessutom har en fantastisk sällsynt( i det här laget) förmåga att få fast pucken i offensiven och även hålla fart i anfallen. Återigen en raritet!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

Har ändrat mig angående Nisse, tycker fan att han ska få priset. Jag tittade på Daniels fantastiska film: , och läste Johannas inlägg i "Hälsningar till Nisse Ekman"-tråden:
johannaekman skrev:Hej hej. Jätte fin film. Den visade jag så klart för nisse. Han blev också rörd. Han mår mkt bättre och kommer snart skrivas ut. Lite problem med dubbelseende och yrsel fortfarande. Vi gick ner till isen häromdan (nisse har permis på helger), vår son ville åka lite och Nisse tog med sina skridskor. Han bestämde sig för att prova och vilken lycka för honom. Hela familjen stod tårögda och tittade när han tog sina första skär på snart 2 månader. Jo, ville berätta en sak för er alla. Nisse klagar aldrig någonsin på något överhuvudtaget. Han är den mest positiva människa jag känner och snällaste också för den delen därför tycker jag nästan det är lite komiskt att han alltid beskrivs som någon form av riksbuse i media. Iaf....när han vaknade och var dålig den 27/12 och jag sa att jag skulle ringa ambulans så sa han att jag absolut inte skulle ringa för han skulle minsann åka och träna. Då var han så sjuk att han inte kunde stå på benen och hade svimmat av några gånger. Sådan är han, kämpar och biter ihop jämt. Synd att denna säsong blev så här. I början av säsongen så var nisse väldig sjuk i astma som han tampats med hela livet. Han kunde knappt andas vissa dagar och tog dubbla doser av sina mediciner. Ni ska veta att han flera gånger sa till mig att han var väldigt besviken på sitt dåliga spel. Bara så ni vet att han verkligen bryr sig. Oj, det här blev långt....tack alla för fint stöd. Mvh Johanna.
Efter att ha tänkt igenom allt detta, och veta hur han har kämpat, så är det fan en skandal om han inte får den.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Finns Printz med så kommer han att få min röst. En kille som alltid fått oförtjänt mycket skit genom åren men som varit riktigt bra i år, han kommer till jobbet varje dag och jobbar i det tysta, men står alltid upp för sina lagkamrater och visar andan av en järnkamin.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det som får mig att tveka litet till Printz är hans ojämnhet och totala förmåga att göra självmål och ta dumma utvisningar i avgörande lägen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Nisse alla dar i veckan

Han får min röst för den person han är och att han är en tvättäkta järnkamin i mina ögon.
Och efter att läst Johannas inlägg finns inget annat alternativ.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Har nog också börjat luta åt Nisse även för mig. Vore en enormt fin gest och något som han med all säkerhet skulle uppskatta. Med tanke på "avsaknaden" av andra klara kandidater känns det mer och mer som ett givet val.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Johannas inlägg får mig att välja Nisse faktiskt. Blir rörd.
Att kämpat så som han har gjort - En riktig Järnkamin.

Astman förklarar en del av det dåliga spelet.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nisse it is. Fimpen som god 2a på listan. (jag ändrar mig efter att ha läst Johanna Ekmans inlägg.)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Seriöst, kan vi inte "spara" Nisse ifall han gör comeback? Då är han ju århundradets järnkamin. I år känns det bara fel..? Skulle verkligen bara kännas som ett tröstpris.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Seriöst, kan vi inte "spara" Nisse ifall han gör comeback? Då är han ju århundradets järnkamin. I år känns det bara fel..? Skulle verkligen bara kännas som ett tröstpris.
Om han inte gör comeback då?
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:Seriöst, kan vi inte "spara" Nisse ifall han gör comeback? Då är han ju århundradets järnkamin. I år känns det bara fel..? Skulle verkligen bara kännas som ett tröstpris.
Hur tänker du här? Det är väl en omröstning. Det finns hur många definitioner av vad en Järnkamin är för något. Någonstans bottnar det väl i någon som krigar. Jag anser att Nisse har krigat och visat att han är en järnkamin.

Att sitta och säga att "vi" ska spara priset känns sådär. Det ska väl ändå spegla vad supportrarna tycker. Det är ju ingen valkampanj.

Det finns ingen annan självklart riktigt tycker jag. Visst Fimpen är väl ganska självklar.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mäklaren skrev:Det som får mig att tveka litet till Printz är hans ojämnhet och totala förmåga att göra självmål och ta dumma utvisningar i avgörande lägen.
Vänta nu, det där är väl FÖRRA årets Printz du beskriver?

Jag har aldrig riktigt uppskattat honom tidigare men just den här säsongen har han faktiskt varit väldigt bra och höjt sig otroligt mycket. Slipat bort just de där sakerna man irriterat sig på.

Nisse då... Alltså klart han kämpat, han har haft en HJÄRNBLÖDNING, trodde ni det var en dans på rosor eller? Men ja...jag vet inte, tycker faktiskt det är det sportsliga som ska belönas med det här priset och där finns det andra som gjort det bättre. Skicka honom ett personligt brev och en blombukett istället, ni som vill, det skulle nog uppskattas minst lika mycket.
Rufus

Inlägg av Rufus »

Owuya tycker jag är årets årets järnkamin. Den resa han har gjort denna säsong efter matchen mot AIH (4/10) är beundransvärd. Det krävs ett oerhört stark psyke för att klara sig igenom den press som kom från både media, tränare och framförallt fansen. Han fortsätter kriga och visar att han inte nöjer sig med att ha första spaden just nu. Han vill hela tiden bli bättre!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag har tagit till mig många av de synpunkter som har skrivits här och har nu även #3 Ekman på min lista tillsammans med Printz.

Skitår fyllt med elände för övrigt, två av mina 4 favoritspelare förmodligen permanent borta, en långtidsskadad och en kroniskt bakteriesjuk.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar