Årets Järnkamin 10/11

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av sensei »

Finns Printz med bland alternativen så får han sannolikt min röst. Hoppas fler resonerar som jag!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Wayne

Inlägg av Wayne »

Mash skrev:I laget

1. Nisse Ekman! Kämpar på, fick en stroke och nu är kanske hans karriär borta. Han är värd priset men ändå inte..
2. Ölvestad, är djupt besviken vid förluster och dåliga insatser och vet hur en slipsten ska dras.
3. Owuya, jag är emot honom men det är han som är en bidragande faktor till att vi ligger i tabellen som vi gör.
Förstår inte varför Ölvestad nämns som kandidat till ÅRETS Järnkamin. Jag menar; visst är han en riktig jävla DIF-hjälte men alltså... vad har han presterat i år/denna säsong för att ens vara påtänkt som Årets Järnkamin? När han väl spelade tidigare denna säsong så stod han varken för tacklingar eller poängproduktion (iofs var han väl kanske lite hämmad av sina dåliga ljumskar).

Nej, min Årets Järnkamin - i brist på annat/andra - är Fimpen, som enligt mig har gjort en riktigt stark säsong hittills.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Raus ger en utomordentlig nominering på förra sidan angående Mark Owuya. Han har varit så jävla stark psykiskt och på isen den här säsongen att jag kommer hysa full respekt för honom resten av hans karriär.

Som alternativ säger jag Fimpen. Han känns som DIF in i själen och symboliserar också en Järnkamin med hans sätt att vara och spela. Big up, Fimp!
---------------
Jag är på nej-sidan angående Nisse. Han var bedrövlig innan avstängning och stroke, och bar väl inte alls skölden med stolthet eller vad ni skrev? Tyckte snarare att han sket i den. Helt ointresserad och långt från min bild av en Järnkamin denna säsong. Sen lider jag såklart med honom nu och hoppas att han kommer tillbaka till ett bra liv. Det är förjävligt det som hänt men det är liksom en annan grej, nu snackar vi om den här utmärkelsen. Krya på dig Nisse.

Brodin har ju solklar Järnkaminkapacitet men jag tycker inte riktigt att han nått den än. Jag sätter honom istället som kandidat till nästa års pris redan nu. :)

Jag är imponerad av Tims säsong hittills trots att Hardy inte gett honom den istid han förtjänar (den fick Widing och Nisse när de forfarande sög vilket jag fortfarande tycker är helt uppåt väggarna). Däremot ser jag inte Tim ta emot Järnkaminspriset. Där krävs det något mer än att vara en ettrig liten forward som åker fort och gör poäng ibland.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Varför inte Zibanejad?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Varför inte Zibanejad?
Kanske för han är gnagare? ;)

njae.. men känns lite tidigt va? Kanske om han kommit in efter 5-10 matcher och levererat hela tiden.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Zibbe, Claesson och Owuya får väl ses som årets mest positiva överraskningar iaf (med Norman, Printz och Tjärnqvist som backups)! 8)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Att nominera Nisse Ekman är faktiskt ett jävla skämt. Hans säsong var usel och han gjorde nästintill inget rätt. Man ska nominera en spelare som skött sig bra på isen för Djurgården, inte någon som råkade bli sjuk. Isåfall kan man döpa om allting till "Årets Tröstpris" istället.

Nisse Ekman vet att vi bryr oss - han vet att han har vårt stöd oavsett. Som någon skrev, inte ens Nisse kommer fatta varför han får priset. Att få ett pris "bara för att man är sjuk" höjer knappast moralen.
Nej, låt oss fokusera på några spelare som förtjänar det på grund av en bra insats på isen.

Jag funderade på Ragge med tanke på hans uppoffring och försök att spela vidare, men som när karriären var över visade sitt DIF-hjärta och stannade kvar i föreningen.

Mika Zibanejad ska givetvis nomineras och helst också vinna. Zibanejad har till skillnad från övriga spelare gett 100% i varje byte och är faktiskt i nuläget bara 2 poäng ifrån Josefsons rekord för B-juniorer, trots att Mika spelat färre matcher.

Staffan Kronwall för att han har räddat backbesättningen från total katastrof.

Tjärnqvist för sitt ovärderliga slit framför kassen (även om hans 5-5 inte varit det allra bästa), och för sitt målrekord.

Jag tycker också att David Printz är värd att nomineras. Han är den back som varit mest jämn genom hela säsongen och har gjort enormt slit i det tysta. Har även utvecklat sin skridskoåkning och puckbehandling enormt. Tycker verkligen han ska finnas i tanken.

Tänkbara är också Owuya, Fimpen, Brodin. Men är det NÅGON som stått ut mer än någon annan, och det är det man bör hyllas för, så är det Mika Zibanejad.
Säg den glädje som varar
Mash

Inlägg av Mash »

Wayne skrev:
Mash skrev:I laget

1. Nisse Ekman! Kämpar på, fick en stroke och nu är kanske hans karriär borta. Han är värd priset men ändå inte..
2. Ölvestad, är djupt besviken vid förluster och dåliga insatser och vet hur en slipsten ska dras.
3. Owuya, jag är emot honom men det är han som är en bidragande faktor till att vi ligger i tabellen som vi gör.
Förstår inte varför Ölvestad nämns som kandidat till ÅRETS Järnkamin. Jag menar; visst är han en riktig jävla DIF-hjälte men alltså... vad har han presterat i år/denna säsong för att ens vara påtänkt som Årets Järnkamin? När han väl spelade tidigare denna säsong så stod han varken för tacklingar eller poängproduktion (iofs var han väl kanske lite hämmad av sina dåliga ljumskar).

Nej, min Årets Järnkamin - i brist på annat/andra - är Fimpen, som enligt mig har gjort en riktigt stark säsong hittills.
Där har du det ;) Ont i ljumskarna, fortsatte spela och stred för laget. Han vek aldrig ner sig.
Åh Jimmie jimmie!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Att nominera Nisse Ekman är faktiskt ett jävla skämt. Hans säsong var usel och han gjorde nästintill inget rätt. Man ska nominera en spelare som skött sig bra på isen för Djurgården, inte någon som råkade bli sjuk. Isåfall kan man döpa om allting till "Årets Tröstpris" istället.
Tycker verkligen inte det är fel att nominera Nisse. Det handlar om att ge han maximal uppskattning i den svåra kampen mot sjukdomen. Kriga som en järnkamin!

Hade det funnits någon självskriven som tagit tag i taktpinnen på isen så hade den personen antagligen, alla dar i veckan, gått före. Men den här säsongen har vi inte något sådant exempel. Tycker som jag nämnde förut Falk så fall är det enda vettiga alternativet. Ställer alltid upp för DIF och är oerhört viktig för våra unga grabbar som kommer upp. 40-år, för evigt lojal mot DIF och med stor sannolikhet hans sista säsong...
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Lite förvånad över att t.ex. Falken inte ens kommit på tal. Skulle väl vara en jävligt fin gest av oss fans att visa att vi uppskattar hans kärlek till oss fans och till klubben.
Jag skulle antingen rösta på Fimpen eller på Falken.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Fimpen - Hjärtat i Djurgården 10/11
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Att nominera Nisse Ekman är faktiskt ett jävla skämt. Hans säsong var usel och han gjorde nästintill inget rätt. Man ska nominera en spelare som skött sig bra på isen för Djurgården, inte någon som råkade bli sjuk. Isåfall kan man döpa om allting till "Årets Tröstpris" istället.
Tycker verkligen inte det är fel att nominera Nisse. Det handlar om att ge han maximal uppskattning i den svåra kampen mot sjukdomen. Kriga som en järnkamin!

Hade det funnits någon självskriven som tagit tag i taktpinnen på isen så hade den personen antagligen, alla dar i veckan, gått före. Men den här säsongen har vi inte något sådant exempel. Tycker som jag nämnde förut Falk så fall är det enda vettiga alternativet. Ställer alltid upp för DIF och är oerhört viktig för våra unga grabbar som kommer upp. 40-år, för evigt lojal mot DIF och med stor sannolikhet hans sista säsong...
Känns fotfarande som ett "pity price" om man ger det till Nisse eller Falk. Jag vill ge det till någon som verkligen stått framför alla andra och gjort något extraordinärt. I denna miserabla säsong finns det bara ett namn som uppfyller det, och det är för mig Mika Zibanejad.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Jag vill rösta på Mäklaren! Det är en järnkamin minsann! Knäpptyst vid seger, är bara stolt och lyser med sin frånvaro. Men vid förlust går han lös på allt och alla! Det är så en järnkamin och en Djurgårdare ska vara ;) ACCEPTERAR ALDRIG EN FÖRLUST!
Du verkar vara dum i huvudet på riktigt. Jag är en av få som även efter vinster kan göra konstruktiva och genomtänkta inlägg där jag inte bara hyllar allt och alla och skriver DIF ÄR BÄST , SM-GULD, HEJA HEJA... osv.

Om spelare som Kempe, Krüger eller Cehlin nomineras så lägger jag en pizza och går ut.

Finns för mig knappt en jävel som gjort sig förtjänt av priset. De enda jag kan tänka mig att rösta på är Printz, Fimpen och Zibanejad.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-02-17 11:12:14, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Jag vill rösta på Mäklaren! Det är en järnkamin minsann! Knäpptyst vid seger, är bara stolt och lyser med sin frånvaro. Men vid förlust går han lös på allt och alla! Det är så en järnkamin och en Djurgårdare ska vara ;) ACCEPTERAR ALDRIG EN FÖRLUST!
Du verkar vara dum i huvudet på riktigt. Jag är en av få som även efter vinster kan göra konstruktiva och genomtänkta inlägg där jag inte bara hyllar allt och alla och skriver DIF ÄR BÄST , SM-GULD, HEJA HEJA... osv.

Om spelare som Kempe, Krüger eller Cehlin nomineras så lägger jag en pizza och går ut.

Finns för mig knappt en jävel som gjort sig förtjänt av priset. De enda jag kan tänka mig att rösta på är Printz och Zibanejad.
Såja, nog var det väl skrivit med glimten i ögat?
OnT så tycker jag väl att det skulle vara fimpen som får priset, finns väl inte så många fler alternativt enligt mig.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: Känns fotfarande som ett "pity price" om man ger det till Nisse eller Falk. Jag vill ge det till någon som verkligen stått framför alla andra och gjort något extraordinärt.
Må va hänt men finns inte några andra riktiga alternativ som gjort sig förtjänta av utmärkelsen i mitt tycke. Falk kan med gott samvete ta emot utmärkelsen som tack för alla fantastiska år i klubben och allt han har gjort för DIF.
Skriv svar