Vi trampar på den tå som är mest ömtålig. Jag är född på Danderyds sjukhus och bodde mina första små år på Söder. Sen utvandrade jag till en byhåla. Jag är född i Stockholm och känner mig hemma när jag är där. Sen kan man ju tvista om jag är en Stockholmare eller inte. Mitt pass säger att så är fallet.sensei skrev:DIF_Soldier,
för mig är det inte tydligt vad ditt budskap är. Men jag kan kommentera det du skriver bit för bit.
Mig veterligen har ingen här sagt att sporten är till för män, däremot är det ett faktum att det i stort sett bara är män på arenorna. Jag tycker att det är väldigt synd -- det är betydligt mer mixad publik på de NHL-matcherna som jag går på.
Sedan gör du en minst sagt haltande jämförelse med kvinnliga domare i fotboll, och förutsätter att jag är emot det: Kvinnor har naturligtvis inte någon inbyggd egenskap som gör dem mindre lämpade än män som domare! Domare skall uteslutande väljas utefter kompetens i sakfrågan. Däremot förderar jag manliga speakers på matcherna -- på samma sätt som att jag t ex tycker att hårdrock/rock passar bättre som pausmusik på matcherna.
Sedan är det väldigt tacksamt att göra referenser till din hemvist. Om du tänker efter hur du reagerar här på forumet så förstår du säkert varför. Ta inte allt på så blodigt allvar. Jag är själv född och uppvuxen i Kimstad, en liten närliggande byhåla som du säkert har bra koll på.

Sen har de grym kägel i Finnspång..

Vidare kan jag tycka att det är fel plats att jaga dumhet, den är oförstörbar och speciellt osårbar är den i ett forum. Om vi talar om för folk hur de ska göra och inte göra kommer vi få skit för det. Jag försökte leka polis i "Välkommen Mika Hannula"-tråden och blev genast våldtagen där. Det gör jag inte om.

Sen vill jag ha Wille som speaker på alla hemmamatcher. Vidare vill jag ha en DIF-tv-kanal som ÄR PARTISK när matcherna visas.