Djurgårdens IF - Frölunda HC, 5/9 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Vi ska kanske inte lita allt för mycket på den där chatten. Den verkade ju inte allt för "seriös". Synd att inte Swehockey.se satsat på att täcka den här turneringen, intresset verkar ju finnas.
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Men detta känns väldigt skönt iaf.
Nu vet vi att vi har en stor chans att fightas bland de bästa platserna i ES vinner har ju vunnit mot Frölunda o nästan mot Färjestad.. Imponerande :D
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

FBK-segern bekräftad: http://www.linkopinghc.com
GOGO FIMPEN!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

okej, okej, jag måste medge att jag är besviken och ledsen på att vi inte fick final platsen och att vi inte kommer spela om de där 250 000 kr.

MEN jag måste säga att det här var ett styrke besked, vi har spelat mkt jämt mot topplagen och t o m lyckats slå och även krossa topplagen. Jag ser inte slut spelet som ngt problem.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Nån som vet hur mkt folk det var på plats?
Sjunger avgå Johnny...
darthchubby

Inlägg av darthchubby »

ser ut som vi har bra powerplay och boxplay :p
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Men detta fattar jag inte..

Djurgården jagar finalplatsen i Nordic Trophy. Ikväll möter Djurgården Frölunda. Vid vinst är Djurgården helt klara för final.

Står på svenskafans.. hmm :roll:
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

4 insläppta mål idag.. vilket ger 24 insläppta mål på 7 matcher, ett snitt på 3.42GAA.

Det är inte speciellt bra. Men det kanske blir bättre när serien kommer igång.

X3M: Nån måste väl ha räknat fel.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

4136 personer på Hovet måste ses som godkänt.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

En mycket bra siffra för en träningsmatch! (Ja, jag vet att det var gratis entré)
Användarvisningsbild
Jojje

Jojje Summerar kvällens match

Inlägg av Jojje »

Hade idag tid att se DIF spela mot sillarna från götet. jag var laddad, DIF hade presterat bra resultat innan och de som sett de matcherna talade sig varma för hur bra DIF spelat.

Jag har ett par saker att säga om det. Antingen är de blinda, eller så gjorde DIF en skitmatch. Trots att vi vann så var vi sämre än frölunda på allt. Vi vart totallt utspelade i 5-5, vi skapade knappt ett skit i 5-4, där var frölunda nästan också starkare. i 4-5 så hade de lekstuga med oss. Enda gången vi verkligen skapade och förde spelet var i andra när vi spelade 5-3 och 5-2 (var egentligen 5-3 men en frölundait blev av med klubban och stod mest i vägen).

Det var PINSAMT att se hur lätt de åkte ifrån våra tröga backar, hur lätt de vann närkamp efter närkamp, hur usla vi var i offensiven och hur förvirrade vi var i defensiven. Det är ingen tillfällighet att vi släpper in 3-4 mål per match i snitt. Riktigt uselt!

Hyffsat med publik, strax över 4000. Undra hur många vi skrämde bort i kväll.

Vi var bara bättre på en punkt, målvakten. Men eftersom frölunda spelade någon junis som var helt usel så säger det inte så mkt, hade vi bytt målvakter så hade vi förlorat med 13-2.

Efter kvällens uppvisning så ser det riktigt illa ut för DIF, tveksamt om vi håller oss kvar.

Satt och skämdes på läktaren och gick hem efter andra perioden.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

X3M skrev:Men detta fattar jag inte..

Djurgården jagar finalplatsen i Nordic Trophy. Ikväll möter Djurgården Frölunda. Vid vinst är Djurgården helt klara för final.

Står på svenskafans.. hmm :roll:
Det är ju Tomas "noll koll" Hedlund som skrivit det. Han är smart som en fiskmås.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Jojje, du som e så rik, smart och aldrig gör fel kan ju köra liveuppdateringen nästa gång.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Man får leta länge om man ska hitta en mer odräglig människa än Jojje.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Emil svelander skrev:Jojje, du som e så rik, smart och aldrig gör fel kan ju köra liveuppdateringen nästa gång.
Då missar ni ju tredje perioden :P
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar