Djurgårdens IF - Färjestads BK, 3/2 2011
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 3/2 2011
Äntligen 3 poäng! Om vi inte tappar det här..
Jimmie Ölvestad!
Det jag menar är att fjärde får för lite, så ja man kan säga att de tre forwards som du nämner skulle kunnat "dela med sig" av sin tid. I en sådan här match kan jag acceptera en fördelning på ca 17min till de 6 i första och andra linen och ca 13 till de andra 6. Nu ligger t.ex. Tim på 6 min, vilket iof kan ha att göra med att han byter snabbt. Hade varit intressant och se stats på hur många byten per match killarna gör.Mäklaren skrev:Vad syftar du på?crike skrev:Jag vet att det var en del utvisningar i första men istiden i det här laget är så djävla snedfördelad så man kan tro att Hardy umgåtts med kidsen och smakat på lite spice
Det jag kan tycka är att Otto, Mackan, Tjärna och Boumedienne spelar för mycket.
Tim förtjänar mer istid överlag. Han är grymt underskattad. Var ser du denna statistik för övrigt?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Själv så är jag mest glad över att Djurgården spelar bra och leder med 5-0...Enbom skrev:Mest glad över att Dicken är så jävla dålig.
Dicken är en jävla barnunge som fortfarande är i trotsåldern. Man riktigt ser hur nära lipet han är när han sitter i utvisningsbåset och fejkskrattar när han filmas. "PETAD I DJURGÅRN"
För övrigt har jag oerhört svårt för Christian Berglund. Han tillsammans med Martin Thörnberg ligger på delad förstaplats på min lista över hatobjekt i serien. I Berglunds fall sitter det nog fortfarande kvar i minnet när han helt oprovocerat armbågade Nichlas Falk i ansiktet så denne fick utgå i ett slutspel för typ 10 år sedan.
Edit. FY FAN va bra Zibanejad kommer bli. Och är redan nu...
Senast redigerad av jensa85 den 2011-02-03 20:42:20, redigerad totalt 1 gånger.
Aftonbladet har istiden i sin livetjänst, det enda som jag litar på att dom har rätt påMäklaren skrev:Tim förtjänar mer istid överlag. Han är grymt underskattad. Var ser du denna statistik för övrigt?

Bedrövligt av klacken...
Helt ärligt. FBK-klacken dominerar på Hovet trots att vi leder med 5-0. Fruktansvärt pinsamt.
Idag är Otto så där megadålig som bara han kan vara.
PP är fortsatt patetiskt.
PP är fortsatt patetiskt.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag kan inte påminna mig själv när man senast hade den oerhörda lyxen att kunna sitta till synes helt avslappnad och se Djurgården spela ishockey. Passa nu därför på att njuta riktigt ordentligt! Ta vara på detta unika tillfälle!
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-03 20:53:26, redigerad totalt 4 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Som Mäklaren brukar säga, vårt PP är ju inte speciellt bra.
Edit. Jaha det sa du också.
Edit. Jaha det sa du också.
Senast redigerad av crike den 2011-02-03 20:51:36, redigerad totalt 1 gånger.
Firade de inte Falken inför matchen?
Hörde kommentatorn på sr säga det.
Hörde kommentatorn på sr säga det.
There is no I in TEAM!!!!
fpk-spelarnas tröjor ser tunna ut. fpk, om något lag, borde väl ha råd med BRA bortatröjor?
Hur som helst: Vi spelar bra - fpk spelar dåligt. Därför leder vi med 5-0. Hoppas Mark får hålla nollan nu.
En analys i positiv anda för en gångs skull.
Ikväll spelar DIF med understöd på samtliga positioner. Laget hjälps åt överallt. Underbart att se. Vi åker också skridskor som furier! Så skönt att se. Även om fpk inte bjuder upp till dans så spelar vi BRA. Sen har vi bra effektivitet.
Och jag älskar Widing för det han säger i intervjun: "Jag är så trött att jag inte orkar tänka.." som svar på en fråga,.. Så ska de svara. Så ska det vara! Widing 4 President!!
Edit: Det jag önskar är att vi spelar på riktigt alla 60 minuterna. Jag gillar INTE "kan inte matchen dö snart.."-grejen.
Marks nolla kan ju ryka bara för att vi slutar spela.. Inte juste.
Hur som helst: Vi spelar bra - fpk spelar dåligt. Därför leder vi med 5-0. Hoppas Mark får hålla nollan nu.
En analys i positiv anda för en gångs skull.
Ikväll spelar DIF med understöd på samtliga positioner. Laget hjälps åt överallt. Underbart att se. Vi åker också skridskor som furier! Så skönt att se. Även om fpk inte bjuder upp till dans så spelar vi BRA. Sen har vi bra effektivitet.
Och jag älskar Widing för det han säger i intervjun: "Jag är så trött att jag inte orkar tänka.." som svar på en fråga,.. Så ska de svara. Så ska det vara! Widing 4 President!!
Edit: Det jag önskar är att vi spelar på riktigt alla 60 minuterna. Jag gillar INTE "kan inte matchen dö snart.."-grejen.
Marks nolla kan ju ryka bara för att vi slutar spela.. Inte juste.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-02-03 20:59:47, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det blir alltid tryck framåt när Tim är inne. Bara SirDIFalot kan inse det också...
Mackan ser ut som han gjorde för några veckor sedan. Enormt genomdålig.
Vi måste för övrigt ha världshistoriens mest horribla Power Play. Andra lag med dålig statistik kommer åtminstone in i anfallszonen och etablerar spel.
Mackan ser ut som han gjorde för några veckor sedan. Enormt genomdålig.
Vi måste för övrigt ha världshistoriens mest horribla Power Play. Andra lag med dålig statistik kommer åtminstone in i anfallszonen och etablerar spel.
Mäklaren, jag hoppas verkligen att du inte på riktigt är en sån sorglig människa som du verkar vara här på forumet. Är du aldrig glad eller? Vi leder med 5-0 mot det näst äckligaste laget i Sverige och du sitter o klagar på enstaka spelare och pp:t? Visst, ppt e inte bra, men för fan NJUT idag.
Mark är grym. Vilken räddning. 
Och: Krismöte för klacken. Det här är sorgligt att se och höra. Vad är det för pannben som buar och visslar istället för att sjunga?! begåvningsreserven.. fan skärp er!
Och: Sedär. Fan stackars Mark - så jävla dåligt av laget.

Och: Krismöte för klacken. Det här är sorgligt att se och höra. Vad är det för pannben som buar och visslar istället för att sjunga?! begåvningsreserven.. fan skärp er!
Och: Sedär. Fan stackars Mark - så jävla dåligt av laget.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.