Djurgårdens IF - Färjestads BK, 3/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Färjestads BK, 3/2 2011

Inlägg av Crashmash »

MATCHINFORMATION
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

SYNPUNKTER PÅ ARRANGEMANGET?
Här kan du lämna dina synpunkter
Magnutz

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 3/2 2011

Inlägg av Magnutz »

aj aj aj.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Det är hemskt vad viktiga alla kvarvarande matcher plötsligt har blivit :x
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF-FBK 0-4.

Skott: 8-39

Publik: 3671
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det här kan bli en smärtsam match.

Dels troligtvis rätt lite publik, och om vi förlorar den här matchen ligger vi rätt illa till.

Kom igen nu DIF, vänd på skutan! Ni visade idag att ni kan göra mål!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

tomten skrev:Det är hemskt vad viktiga alla kvarvarande matcher plötsligt har blivit :x
Visst är det härligt?

Var lite tråkigt vid den här tidpunkten förra året när man bara gick och väntade på slutspelet.

HEEELT annan situation i år. Nu hoppas alla på slutspel. Blir det slutspel kommer vi komma in med en jääävligt negati publik.

"Vi tog oss till slutspel. Nåja, så som vi har spelat så blir det nog 4-0 till frölunda."

Det kommer folk ta med sig in på läktaren och profetian blir sann.

Det är samma sak på matcherna nu. Folk är så jävla ängsliga och uppgivna redan från start.

Ser gärna lite adrenalin på läktaren. Nu gäller det att minimera förlusterna.

Vi har sparkapital i:
Nilson
Hannula
Widing
Kruger
Holmqvist
Boumedienne
Ottosson
Järnkaminerna

Vilket annat lag har det?

Lite jävla attityd, särskilt från klacken, tack.

Lite jävla attityd på planen vill jag se också. Vill inte att det kommer ytterliggare ett jävla bondelag som får sätta tempot på matchen.

Sätt lite press på domaren. Sätt press på motståndarna.

Dom senaste matcherna har vi på läktaren endast lyckats sätta press på Djurgården. Det är ju ett katastrofalt utfall.

Det har varit spridda burop när typ ssk entrar isen. Någon kanske kastar in en peng när domaren tar en skitutvisning för DIF.

Fan vilken jävla skitsäsong. Bakis är jag också. Fortfarande.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

På torsdag kommer den stora vändningen. Det är jag helt säker på. Vi har så mycket sparkapital och har bara haft otur hela tiden: stolpe ut, dåliga domare, osv. Alla spelare kommer höja sig två snäpp och då finns det inget lag som kan rubba oss.

Eller inte...

1-3 FBK
Tjärna
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja....vi har kört med floskler som "säsongens viktigaste match" 100 gånger tidigare den här säsongen men här kommer den. Trots att FBK ligger ovanför oss i tabellen skulle jag vilja påstå att den här drabbningen kan vara helt avgörande för resterande del av säsongen. Gäller att visa 110% fokus, vilja, energi, målmedvetenhet och ett jävlar anamma på plan på torsdag. Allt annat är ICKE GODKÄNT.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Ja....vi har kört med floskler som "säsongens viktigaste match" 100 gånger tidigare den här säsongen men här kommer den. Trots att FBK ligger ovanför oss i tabellen skulle jag vilja påstå att den här drabbningen kan vara helt avgörande för resterande del av säsongen. Gäller att visa 110% fokus, vilja, energi, målmedvetenhet och ett jävlar anamma på plan på torsdag. Allt annat är ICKE GODKÄNT.
Och så ett tips? :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Pm Mäklaren.

OnT.

Det värsta just nu är nog att jag inte ser fram mot att komma till hovet. Känner ingen som helst glädje. Har några dagar på mig att tagga till.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Ja....vi har kört med floskler som "säsongens viktigaste match" 100 gånger tidigare den här säsongen men här kommer den. Trots att FBK ligger ovanför oss i tabellen skulle jag vilja påstå att den här drabbningen kan vara helt avgörande för resterande del av säsongen. Gäller att visa 110% fokus, vilja, energi, målmedvetenhet och ett jävlar anamma på plan på torsdag. Allt annat är ICKE GODKÄNT.
Och så ett tips? :wink:
0-6, alla mål tabbar av en fladdrande Owuya.

.... ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Pm Mäklaren.

OnT.

Det värsta just nu är nog att jag inte ser fram mot att komma till hovet. Känner ingen som helst glädje. Har några dagar på mig att tagga till.
:shock:

t.om android börjar tappa tron?!?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
android skrev:Pm Mäklaren.

OnT.

:shock:

t.om android börjar tappa tron?!?
Jag såg Tron för ett par dagar sen och han såg att ha tappat sig själv. Baserat på de senaste 4 matcherna är är vi lite i skiten nu. We're up Shit Creek and lost our fuckin' paddles. Om vi kan få fart på grillorna så kan det bli match.

Tippar: Dyngstryk 1-7 Kronwall nätar från blå.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är positiv som fan för stunden. Vet inte om det är pga de 10% biror jag svepte i ren frustration efter straffläggningen tidigare i kväll eller om jag helt enkelt har gått helt bananas så här på kvällskvisten.

Det finns några saker som talar för DIF i det långa loppet;
Vi har en grym potential på forwardssidan....Mackan, Hannula (som förövrigt varit sämre än sämst sen sitt intåg, men jag ger honom 5-6 omgångar till innan sågen kommer fram...trots allt knappt spelat något alls innan under den här säsongen. Undrar om han fortfarande lider av ljumsken? Ser lite så ut), Widing etc.etc. Att Nilson kommit igång ser jag som helt avgörande. Han har varit riktigt bra under 3-4 matcher nu och om både Otto & Tjärna kan höja sig till samma nivå kan det här lösa sig. Att vi sen har grymma juniorer som exempelvis Zibanejad ökar våra chanser ytterligare.

Backsidan kan fungera om vi försöker spela lite mer resolut och lugnt i egen zon. Dock enormt frapperande att se alla motståndarforwards stressa våra backar så kopiöst match efter match. Lär er spela enkelt, danke!

På målvaktssidan är ändå Owuya en helt OK puckmotare. Kan våra backar se till att ligga rätt och rensa returer har vi en rätt bra målvakt. Ridderwall ser dock mer osäker ut än väntat.

In alles ser inte allt så jävla mörkt ut (eller?). Skål!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Jag är positiv som fan för stunden. Vet inte om det är pga de 10% biror jag svepte i ren frustration efter straffläggningen tidigare i kväll eller om jag helt enkelt har gått helt bananas så här på kvällskvisten.

Det finns några saker som talar för DIF i det långa loppet;
Vi har en grym potential på forwardssidan....Mackan, Hannula (som förövrigt varit sämre än sämst sen sitt intåg, men jag ger honom 5-6 omgångar till innan sågen kommer fram...trots allt knappt spelat något alls innan under den här säsongen. Undrar om han fortfarande lider av ljumsken? Ser lite så ut), Widing etc.etc. Att Nilson kommit igång ser jag som helt avgörande. Han har varit riktigt bra under 3-4 matcher nu och om både Otto & Tjärna kan höja sig till samma nivå kan det här lösa sig. Att vi sen har grymma juniorer som exempelvis Zibanejad ökar våra chanser ytterligare.

Backsidan kan fungera om vi försöker spela lite mer resolut och lugnt i egen zon. Dock enormt frapperande att se alla motståndarforwards stressa våra backar så kopiöst match efter match. Lär er spela enkelt, danke!

På målvaktssidan är ändå Owuya en helt OK puckmotare. Kan våra backar se till att ligga rätt och rensa returer har vi en rätt bra målvakt. Ridderwall ser dock mer osäker ut än väntat.

In alles ser inte allt så jävla mörkt ut (eller?). Skål!
Helt jävla 110% klart att det är ölen som pratar... alkolås Daniel... :roll:
Skriv svar