Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Leijon skrev:

Bajsenfans börjar blåsa upp sig! Självklart ska vi vara med i deras reklam...
När Bajen vill är de riktigt jävla sångstarka.

http://www.youtube.com/watch?v=9Numt1BDLJw

Bra flow, hög volym och sångerna klappas inte sönder. Trumma eller ej så gör de det väldigt bra här och det måste man ge dem.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev:
Leijon skrev:

Bra flow, hög volym och sångerna klappas inte sönder. Trumma eller ej så gör de det väldigt bra här och det måste man ge dem.
Lite skillnad att sjunga mot ett knäpptyst Hovet också... Vi har ju alltid publik vid sidan om klacken.
Dock inte sagt att det är dåligt drag.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

VARNING för läktarstämning!
DIF!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Daniel942 skrev:VARNING för läktarstämning!
Härligt! Vet att det kanske är för mycket begärt, men antar att du sitter på tv-sändningen. Filmade dom någonting när vi hoppade och sjöng efter deras guldmål eller filmar dom bara alla äckelbönder som firar?
Losing all hope was freedom.
Biaas

Inlägg av Biaas »

Raus skrev:
Daniel942 skrev:VARNING för läktarstämning!
Härligt! Vet att det kanske är för mycket begärt, men antar att du sitter på tv-sändningen. Filmade dom någonting när vi hoppade och sjöng efter deras guldmål eller filmar dom bara alla äckelbönder som firar?
Såg final 6 för en stund sen faktiskt och tyckte att nån kunde lägga upp lite från den matchen. Tack. :)

Raus: Nej, dom filmar inte klacken så mycket direkt men det hörs och syns i bakgrunden...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ottossons kvittering måste fanimig vara ett av de skönaste och snyggaste målen någonsin. Så skönt att se killarna i publiken dampa ur totalt, haha... :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
Leijon skrev:

Man kan säga vad man vill om Bajen och det här är nästan som att svära i jävla kyrkan men helvete vad Kentas "Just i dag är jag stark" är sanslöst bra som intro sång...*ryser*. Utklassar i mitt tycke vekrligen alla andra intros.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:
Leijon skrev:

Man kan säga vad man vill om Bajen och det här är nästan som att svära i jävla kyrkan men helvete vad Kentas "Just i dag är jag stark" är sanslöst bra som intro sång...*ryser*. Utklassar i mitt tycke vekrligen alla andra intros.

Kan inte hålla med dig där, tycker "Snart skiner poseidon" är snäppet vassare. http://www.youtube.com/watch?v=FOuAI48tMVo

Dock är SFGD den vassaste i Sverige när den sjungs i rätt ton och med kraftig styrka.
http://www.youtube.com/watch?v=BFRMnWMhaSg
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev: Man kan säga vad man vill om Bajen och det här är nästan som att svära i jävla kyrkan men helvete vad Kentas "Just i dag är jag stark" är sanslöst bra som intro sång...*ryser*. Utklassar i mitt tycke vekrligen alla andra intros.
Be om ursäkt.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Raus skrev:
Kan inte hålla med dig där, tycker "Snart skiner poseidon" är snäppet vassare. http://www.youtube.com/watch?v=FOuAI48tMVo
Den är också helt klart mäktig, men Knarkar-Kentas är strået vassare i mitt tycke.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Det var en jäkla massa hyllande åt Bajen här nu.

Nä, det är det här jag tänker på när jag hör ordet Bajen

Men visst kan dom få bra tryck ibland, men det kommer sakta försvinna medan de ramlar ut division efter division.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Talar vi rena introlåtar så är det inget snack i min värld. Det tar emot att säga, men Färjestad har klart Sveriges bästa. "På den sköld du klär" går i perfekt tempo, har vacker text och är en allmänt vass låt. Färjestad som klubb förtjänar inte den, och den låten kommer aldrig kunna framföras mäktigt på en läktare. Varför? Enkelt, det är fbk-supportrar vi snackar om. Feta kärringar och tandlösa bonnlurkar som aldrig någonsin upplevt riktig läktarkultur. Men låten är likförbannat snuskigt bra!

100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jockmaniac skrev:Talar vi rena introlåtar så är det inget snack i min värld. Det tar emot att säga, men Färjestad har klart Sveriges bästa. "På den sköld du klär" går i perfekt tempo, har vacker text och är en allmänt vass låt. Färjestad som klubb förtjänar inte den, och den låten kommer aldrig kunna framföras mäktigt på en läktare. Varför? Enkelt, det är fbk-supportrar vi snackar om. Feta kärringar och tandlösa bonnlurkar som aldrig någonsin upplevt riktig läktarkultur. Men låten är likförbannat snuskigt bra!

Dagens word. Det tar som sagt emot att säga det, men den låten är riktigt jävla bra. Hade Färjestad haft en bra klack så hade dom kunnat skapa en riktigt bra stämning med det introt.

Världens överlägset bästa intro sjungs dock på Anfield, och även om jag har älskat Manchester United i hela mitt liv så är jag mer eller mindre förälskad i YNWA. En underbar låt är vad det är.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
Jockmaniac skrev:Talar vi rena introlåtar så är det inget snack i min värld. Det tar emot att säga, men Färjestad har klart Sveriges bästa. "På den sköld du klär" går i perfekt tempo, har vacker text och är en allmänt vass låt. Färjestad som klubb förtjänar inte den, och den låten kommer aldrig kunna framföras mäktigt på en läktare. Varför? Enkelt, det är fbk-supportrar vi snackar om. Feta kärringar och tandlösa bonnlurkar som aldrig någonsin upplevt riktig läktarkultur. Men låten är likförbannat snuskigt bra!

Dagens word. Det tar som sagt emot att säga det, men den låten är riktigt jävla bra. Hade Färjestad haft en bra klack så hade dom kunnat skapa en riktigt bra stämning med det introt.

Världens överlägset bästa intro sjungs dock på Anfield, och även om jag har älskat Manchester United i hela mitt liv så är jag mer eller mindre förälskad i YNWA. En underbar låt är vad det är.
Testa uppleva den från The Kop med en halsduk i luften. Då är det inte bara nackhåren som reser sig... om du förstår vad jag menar.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Testa uppleva den från The Kop med en halsduk i luften. Då är det inte bara nackhåren som reser sig... om du förstår vad jag menar.
Hehe, jag ska se till att se Pool - United på Anfield en vacker dag när jag har den ekonomin, det är ett måste. Men jag vet dock ungefär vad jag har att vänta, ett besök på ett nästintill slutsålt Boleyn Ground räckte för att jag skulle få uppleva den mest sinnessjuka stämningen som jag har upplevt live. Fy helvette vilken gåshud jag hade till och från, och med tanke på att YNWA är bättre än West Hams klassiker till intro så bör jag nog räkna med ytterligare en höjning stämningsmässigt.

Men fan, nu när vi ändå beger oss Off Topic så måste jag ju bara få dela med mig av mitt absoluta drömresmål när det gäller fotbollsmatcher (bortsett från VM/CL final då förstås):

BJK ?nönü Stadium, för att se Be?ikta? - Fenerbahçe.
Dags att värma upp inför matchen grabbar = :shock:
Senast redigerad av Salas den 2011-02-03 02:13:30, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar