Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

Doyle skrev:Fan börjar känna KRISFROSSA kring 2010-2011 års DIF.

TEXT

Jag är djupt orolig att lagets prestationsångest kan komma att bli DIF:s fall men med ett magiskt stöd så kommer DIF att klara detta...

Sååå är ni man or mouse...

Sist den klackturist som törs ställa sig i klacken o käka mumsmums o pilla på mobilen och inte bidrar till stämningen skall bäras ut tillsammans med sin rabatterade biljett och placeras i en snödriva....

KÄMPA O DIF....
Egentligen är vi fel ute när vi grinar (jag och många med mig) efter förluster och tabelläge men sett till vad som skett i truppen är det inte alls oförklarligt. Det saknas komponenter i lagbygget. Om du är ute och ror i din lilla roddbåt och tappar ena årklykan, ersätter du den med ett paket mjöl funkar inte åran. Du måste ha en ny årklyka. (najsig liknelse va?)

Vi, jag, förväntar mig spel som liknar det vi hade förra säsongen men det är nog en smula orättvist. Vi har inte spelare till det.

Visst, om alla forwards producerade framåt skulle det se annorlunda ut men, ärligt talat, ska verkligen alla forwards leverera för att ett lag ska gå bra? Jag tycker inte det, för är det på det sättet är laget orimligt sårbart. Det ska räcka med att ett par spelare har toppar i laget. Det ska räcka för 3poängare. Med långsamma backar/oskickliga backar och en avsaknad av bra centrar ser det ut som det gör. Det är min fasta övertygelse.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Dragan till Frölunda http://www.magazin24.se/ishockey/2011/0 ... l-frolunda Skulle vilja se han i dif igen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

roj skrev:Dragan till Frölunda http://www.magazin24.se/ishockey/2011/0 ... l-frolunda Skulle vilja se han i dif igen.
Tydligen en humörspelare som inte funakr bra när laget inte spelar bra. Medgångsspelare var det någon som kallade honom.
Stummo

Inlägg av Stummo »

Håller med Magnutz! Lagbygget håller tyvärr inte! Brist på centrar och en bra målvakt! Försvarspelet skulle vara bra mycket bättre med en lugn och bra målvakt!
Kommer inte gnälla för mycket på backarna när man tänker tillbaka till åren med Ryman,Mattson,Ribbenstrand och dyl.
Vi har ju världsbackar om man jämför med nu och då!
Men DIF har värvat konstigt så e det bara!
Kommer aldrig förstå att Linkan lirar i Hiv! Sen att släppa NickyD!
Bara bryta ihop! Hoppas vi tar till slutspel för där kan ju allt hända!
Härliga Djurgår´n
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tessan »

Magnutz skrev:Det saknas komponenter i lagbygget. Om du är ute och ror i din lilla roddbåt och tappar ena årklykan, ersätter du den med ett paket mjöl funkar inte åran. Du måste ha en ny årklyka. (najsig liknelse va?)
Klockren liknelse - håller fullständigt med!!! :roll:
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

[quote="Stummo"] Försvarspelet skulle vara bra mycket bättre med en lugn och bra målvakt!

Jag tror det är tvärtom att målvaspelet skulle vara bättre om backarna var mer spelskickliga och hade lite speed. Bom-bom och lassen har ju inte ersatt Kyle och timmy sådär jätte bra elr vad säger ni?
mb81

Inlägg av mb81 »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... guld-i-var

Man kan ju fortfarande hoppas! Bara vi tar oss till slutspel kan vad som helst hända! Även fast vi förlorar mot allalag så vinner vi även mot alla lag! Så jag tror vi int är någon favoritmotståndare i ett eventuellt slutspel för nåt la! Men ta er till slutspel bara! Nu hoppas jag färjestadslirarna blir riktigt slitna och skadade samtidigt som vi vilar oss i form tills på torsdag. De har 2 mtcher i veckan nu innan de möter oss!
Stummo

Inlägg av Stummo »

bastis7 skrev:
Stummo skrev: Försvarspelet skulle vara bra mycket bättre med en lugn och bra målvakt!

Jag tror det är tvärtom att målvaspelet skulle vara bättre om backarna var mer spelskickliga och hade lite speed. Bom-bom och lassen har ju inte ersatt Kyle och timmy sådär jätte bra elr vad säger ni?
Det e såklart sant! Men det vore ju bra om våra målvakter skulle kunna hålla en puck! Bägge två e ju bara puckmotare!
Staffan och Bom-bom har iaf varit okey. Ingen kommentar angående Lassen =)
Men vi har inte ersatt Ante,Josef,Ziggo! Vi har ju ingen balans laget! Vi har en jäkla massa hockeyarbetare som inte jobbar! Dom tror iofs att dom e nhl-stjärnor!
Det enda Hardy gör e att bänka Tim! Han e fan mig nästan den enda som e godkänd varje match!
Härliga Djurgår´n
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... guld-i-var[/u][/b]

Man kan ju fortfarande hoppas! Bara vi tar oss till slutspel kan vad som helst hända! Även fast vi förlorar mot allalag så vinner vi även mot alla lag! Så jag tror vi int är någon favoritmotståndare i ett eventuellt slutspel för nåt la! Men ta er till slutspel bara! Nu hoppas jag färjestadslirarna blir riktigt slitna och skadade samtidigt som vi vilar oss i form tills på torsdag. De har 2 mtcher i veckan nu innan de möter oss!

Mmm, det händer mycket på några veckor (artikeln publicerad 12 Jan).
Sedan dess har DIFs spel rasat ihop totalt.
Snacka om dålig tajming att dyka ner i säsongens värsta formsvacka precis när vi går in i avslutningen.

Tror absolut att DIF är bättre än plats 9-12, men nu är det psykiskt.
Spelarna tvekar, litar inte på varandra & tar en mängd felbeslut som får helt matchavgörande konsekvenser. (neej, jag menar inte BomBoms puck out, för sånt händer även Hv71).

Den där tappade 3-poängaren mot Saik är verkligen blytuuuuuuuung.
Hoppas spelarna kan tagga till & ta med sig det som var bra från den matchen, att vi faktiskt tog poäng trots att vi blev sönderskjutna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... guld-i-var[/u][/b]

Mmm, det händer mycket på några veckor (artikeln publicerad 12 Jan).
Sedan dess har DIFs spel rasat ihop totalt.
Snacka om dålig tajming att dyka ner i säsongens värsta formsvacka precis när vi går in i avslutningen.

Tror absolut att DIF är bättre än plats 9-12, men nu är det psykiskt.
Spelarna tvekar, litar inte på varandra & tar en mängd felbeslut som får helt matchavgörande konsekvenser. (neej, jag menar inte BomBoms puck out, för sånt händer även Hv71).

Den där tappade 3-poängaren mot Saik är verkligen blytuuuuuuuung.
Hoppas spelarna kan tagga till & ta med sig det som var bra från den matchen, att vi faktiskt tog poäng trots att vi blev sönderskjutna
Puck-outten var symptomatisk för Bombom. Hans första 2a (tripping i period 2) gav ju saik 3-1. Med en sån prestation av en enskild spelare är det grymt svårt att vinna matcher. Laget måste nolla Bomboms 2 bakåtmål förutom de som saik gör utan Bomboms hjälp. Svärt läge.

Nu tror jag på DIF fortfarande men det är lite mer nervöst nu.
AndreasA18

Inlägg av AndreasA18 »

Börjar kännar riktigt oroligt just nu, som flera har nämnt, avsaknaden av en riktigt stabil målvakt och center. Vi kan inte förlora mot tälje utan vidare på hemmaplan etc.

Till slutspel skall vi gå, frågan är hur? Vad jag har sett på highlights och lite sådant så verkar Tjärnqvist komma igång ännu mer nu, och Nilsson (eller vad säger ni som följt det mer)?

Kämpa DIF
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

AndreasA18 skrev:Börjar kännar riktigt oroligt just nu, som flera har nämnt, avsaknaden av en riktigt stabil målvakt och center. Vi kan inte förlora mot tälje utan vidare på hemmaplan etc.

Till slutspel skall vi gå, frågan är hur? Vad jag har sett på highlights och lite sådant så verkar Tjärnqvist komma igång ännu mer nu, och Nilsson (eller vad säger ni som följt det mer)?

Kämpa DIF
Tycker helt ärligt att just Tjärnqvist blivit sämre. Han sänkte intensiteten enormt i sin kedja med Nilson och Otto, iallafall mot Tälje. Samma sak med första perioden mot SAIK, såg tyvärr inte de två sista (nej jag gav inte upp, jag var tvungen att gå!)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tjärna har inte vågat dela ut en tackling sen incidenten i kvalserien.
http://www.youtube.com/watch?v=QY_n3kYpqM0

Tidigare var han ju som Ölvestad, nu är han nog den som spelar minst aggressivt i hela laget.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:
AndreasA18 skrev:Börjar kännar riktigt oroligt just nu, som flera har nämnt, avsaknaden av en riktigt stabil målvakt och center. Vi kan inte förlora mot tälje utan vidare på hemmaplan etc.

Kämpa DIF
Tycker helt ärligt att just Tjärnqvist blivit sämre. Han sänkte intensiteten enormt i sin kedja med Nilson och Otto, iallafall mot Tälje. Samma sak med första perioden mot SAIK, såg tyvärr inte de två sista (nej jag gav inte upp, jag var tvungen att gå!)
Håller med dig. Tycker att han är larvigt seg på rören. Har påpekat det förr här, men fick då höra att han hade så mycket benmuskler att han inte behövde/kunde skrinna fortare, ehhh... Nej du Tjärna, Holmströmrollen framför mål gör du fantastiskt bra, men annars är man lite besviken.
Rufus

Inlägg av Rufus »

Om man tittar hur många poäng Djurgården har tagit månadsvis såhar det pendlat från bra till dåligt varrannan månad. Inom parentesen står det vilken "plats" vi låg på om man bara räknar med den månaden.

September: 4 poäng (12)
Oktober: 18 poäng (5)
November: 12 poäng (10)
December: 17 poäng (4)
Januari: 13 poäng (10)
Februari: ? Vi vet inte än, men vad talar egentligen emot att mönstret fortsätter och vi tar upp mot 18 poäng? (3?)

Förresten, på tal om kris. Vi spelade ju mycket sämre i början av säsongen där vi faktiskt låg sist ett tag. Nu krigar vi och tar den här slutspelsplatsen!
Skriv svar