Palle skrev:LU
Jag har inga som helst problem med att stödja och hålla på andra lag i GBG när de spelar mot utomstående lag. Självklart har jag ju ett favoritlag som jag alltid har hållit på och kommer att fortsätta göra. Men vill ju att det skall gå bra för de övrig lagen i regionen.
Så här brukar det vara på landsorten och det är ett tydligt tecken på att ni inte har begripit er på rivaliteten mellan de tre stora stockholmslagen. Jag tror att de flesta som håller på DIF/AIK/HIF kan glädjas lite när det går bra för Huddinge, Vallentuna eller något annat av regionens smålag. Internt däremot är rivaliteten knivskarp. Att glädjas åt de andas framgång finns bara inte.
Medan många Modo-supportrar håller på Luleå eller Timrå efter att deras eget lag är utslaget ur slutspelet och helt enkelt önskar en framgång för norrland istället så brukar många djurgårdare snarast önska framgång åt laget som slog ut oss så vi åtmistone föll mot de bästa. När även AIK spelade i högsta serien kan man även önska deras motståndare framgång så att ingen råtta ska kunna glädjas mer än absolut nödvändigt.
Att du inte förstår bekräftar bara att Göteborg är en stad i mängden, motståndare som motståndare. AIK och HIF däremot är fiender!
Nog fan finns det rivalitet utanför Stockholm med.
Kolla bara på Daniel Back, centern som blev ratad av Mora IK nyss.
Daniel Back utan kontrakt
ishockey/mora
Häromdagen fick han veta att han inte tar en plats i laget.
- Klart jag är besviken. Det har fungerat bra, säger Daniel.
Förra säsongen spelade den Morafostrade 31-åringen i allsvenska Nyköping.
När Mora IK inledde försäsongsträningen dök Daniel upp.
- Han frågade själv om han fick vara med oss och träna. Det är en bra kille på alla sätt så vi sa ja. Men det har aldrig varit aktuellt att han skulle ta en plats i laget, säger Mora IK:s klubbdirektör Jan Simons.
Daniel spelade några matcher och berättar själv att han lovades besked från Mora IK efter Ålandsturneringen.
- Men jag hörde inget förrän här om dagen.
Daniel och hans sambo har köpt hus och de har barn tillsammans. Något som försvårar en flytt.
-Min tjej har dessutom fått jobb, så det är inte bara att åka, som det var tidigare. Det finns ju inte så många lag här omkring, säger Daniel.
Jo, ett: Leksand. Vad säger du om Leksand erbjuder kontrakt?
I Stockholm känns det som att spelarna hoppar mellan Huddinge, DIF, SSK, Bajen och AIK hursomhelst.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Palle skrev:LU Fattar inte att en Dif supporter ex inte håller på AIK eller Hammarby när de möter andra lag. Att de går bra för Stockholmslagen gynnar ju hela regionen och det måste ju vara positivt.
Då håller du förmodligen på Finland i VM också? För det gynnar ju oss i Norden..
Har inte själv läst änglarnas hemsida, men det är väl någon mindre intelligent person som skrivit det.
De borde ju hylla dif som tog honom i stället för att han gick till GBG.
Han var ju slut som fotbollsspelare långt innan han gick till dif.
Du plockar något enstaka fall, någon enstaka åsikt. Det finns ju sjävklart dårar överallt som tycker si och så. Men jag pratar om en stor majoritet och en generell syn på saken. I GBG kommer man inte i närheten av de propotioner många övergångar skapat i STH. Lynchstämmningar och förföljelser av spelare och anhöriga. Även flera ledare/tränare har råkat illa ut när det gått dålig.
Det tog mig ungefär 30 sekunder att hitta dessa inlägg på änglarnas sida vilket tyder på att det finns gott om liknande kommentarer. Jag skulle kunna ge dig ett antal exempel till men du verkar inte inse att du är långt ifrån verkligheten så låt oss vända på det. Ge mig fakta om dessa spelare och ledare som har fått utså hot från oss.