Sluta tolerera domarmissar!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sluta tolerera domarmissar!

Inlägg av Snazzi »

lefflan skrev:
Snazzi skrev:
lefflan skrev:jahapp då hade gnagarfittorna videodommaren med sig nyss då å inte vi!
Den var solklart inne.

Sluta trolla.
Var den inte. lustigkurre.
Är du blind eller bara efterbliven? TV-bilderna ljuger inte, även om det nu råkar gynna horungarna.

Om du vill fortsätta så finns jag i PM.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

lefflan skrev:Ser ni ens matchen?
Varför ska man kolla ajk vs HiV?!?! Vill man kräkas går det bra med en tesked YES! och lite ananas.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Magnutz skrev:
lefflan skrev:Ser ni ens matchen?
Varför ska man kolla ajk vs HiV?!?! Vill man kräkas går det bra med en tesked YES! och lite ananas.

För vissa är det viktigt att hänga med i hockeyn i sin helhet... Dessutom är det en väldigt bra match... Hockey behöver inte va kul bara för det inte är Djurgården som spelar. Jag har hela paketet från Csports. Såklart man passar på att kolla då.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag såg Solna / HV matchen i sin helhet och att det var en bra match var ju att ta i...HV gör nog sin sämsta insats någonsin, första perioden i synnerhet. Gäsp.

Men man måste ju vara bra blind om man inte tyckte gnagets puck var inne.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Skit samma om ajks mål var mål. Det behövs en översyn, jäääävligt noggrann översyn, av domarrekrytering och videodomar-skiten...

Det måste löna sig att döma elithockey. Det lockar fler av de som är kapabla att döma bra. Gratis resor och bra betalt... och sen ska de som är dåliga bort från elithockeyn. De kan döma skräphockey nånstans.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

För er som undrar över skillnaden mellan NHL och ES hänvisar jag dels till dokumentären 24/7 road to winter classic där man får höra lite domare och annat sen någon nyhet där jag tror Bäckström sa att käftar man med en domare käftar han tillbaks. NHL domarna viker sig inte för tryck och press. Självklart finns det undantag, men jag bedömer det så att dom läser och känner av spelets flyt mer än i ES. Därav helt klart jämnare nivå överlag.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
911

Inlägg av 911 »

varför skydda domarna gör som NHL låt TV-bolagen visa bilderna så det blir skärpning bland domarna eller är de rädda för granskningen i bland känns det som domarna ska leva i skyddad zon utan behöva så till svars för sina beslut
lilleman

Inlägg av lilleman »

Fick svar från Peter:

"Hej!
Jag gör ett undantag eftersom det är omöjligt för mig att svara på alla mejl.
Jag kan bara konstatera att både du och Aftonbladet har fel eftersom buren är ur läge när pucken passerar mållinjen.
Sen är jag otroligt trött på alla dessa synpunkter på att videomåldomare ska sparkas. Det har begåtts fel två gånger under denna säsong - en i elitserien och en i allsvenskan. Utöver det så har det granskats jättemånga situationer som bedömts rätt. Jämför det med hur många misstag våra spelare, ledare och målvakter gör under dessa matcher. Vi får leva med det och det är en del av spelet.
Avseende domarstandarden så har vi Europas bästa domare. Självklart gör de ibland mindre bra insatser precis som vi alla gör ibland.
Tyvärr finns det en djupt ingrodd syn på domare i allmänhet. Den grundläggs redan när åskådarna är barn via äldre vuxna.

Med vänlig hälsning/Best regards"

Det är väl inte direkt så att det där svaret fick mig att känna mig det minsta trygg. Varför fan ska han börja jämföra med våra spelare?
Nu ska han få så han tiger, dock på saklig nivå.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Mash

Inlägg av Mash »

lilleman skrev:Fick svar från Peter:

"Hej!
Jag kan bara konstatera att både du och Aftonbladet har fel eftersom buren är ur läge när pucken passerar mållinjen.
Sen är jag otroligt trött på alla dessa synpunkter på att videomåldomare ska sparkas. Det har begåtts fel två gånger under denna säsong - en i elitserien och en i allsvenskan. Utöver det så har det granskats jättemånga situationer som bedömts rätt. Jämför det med hur många misstag våra spelare, ledare och målvakter gör under dessa matcher. Vi får leva med det och det är en del av spelet.
Avseende domarstandarden så har vi Europas bästa domare. Självklart gör de ibland mindre bra insatser precis som vi alla gör ibland.
Tyvärr finns det en djupt ingrodd syn på domare i allmänhet. Den grundläggs redan när åskådarna är barn via äldre vuxna.

Det är väl inte direkt så att det där svaret fick mig att känna mig det minsta trygg. Varför fan ska han börja jämföra med våra spelare?
Samtliga domarbaser är likadana, går man på dom börjar dom jämföra både det ena och det andra. Europas bästa domare vette fan, är det därför vi tar upp tjecker och slovaker?
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mash skrev:
lilleman skrev:Fick svar från Peter:

"Hej!

Samtliga domarbaser är likadana, går man på dom börjar dom jämföra både det ena och det andra. Europas bästa domare vette fan, är det därför vi tar upp tjecker och slovaker?
Mailade tillbaka till honom:

"Hej igen Peter,

Eftersom du säger att målburen är ur sitt läge så vill jag att du tar en titt på den här bilden: (Skickade den bilden Salas publicerade i Brynäs tråden) där man klart och tydligt ser att pucken är inne och att målburen INTE är ur sitt läge ännu = matchavgörande.
Du säger själv att du är trött på alla synpunkter på domare, tar du det inte som ett tecken för att vi faktiskt har problem med domarnivån i Sverige, eller blundar du bara för problemen? Du säger själv att om man jämför med Europa så är domarnivån i Sverige väldigt bra, vem säger det? Vad är källan på det?

Problemen är enorma, och så otroligt matchavgörande. Varför tar du inte in det som vi, betalande kunder, är vänliga och mailar in till dig?
Och sen har jag helt otroligt svårt att förstå VARFÖR ni vägrar dela med er av de bilder som videodomaren har? Varför, Varför, VARFÖR vill ni behålla dem för er själva? Vill ni skapa problem? Det finns inte en ENDA nackdel med att publicera alla bilder!

Mvh,
Jonathan
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Hahaha skapligt drygt svar du fick! Fattar inte heller varför de inte kan visa de bilder de säger sig ha. Enda anledningen som jag kan se att detta inte görs är att man internt ifrågesätter sig den kompetens som finns.
Istället för att bara vinka av målen borde de likt NHL säga varför, vilket också görs i NFL. Känns som om svenska domare vill vara hatade och ifrågasatta, det gör ju att de än mer får stå i centrum.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vill verkligen ha mer öppenhet om sådana här beslut. Visa åskådarna alla tillgängliga bilder, inför ett war room dit alla tveksamma mål skickas och beslut tas av FLERA personer (så ingen ensam mupp kan avgöra matcher) och som Jepe skriver borde domaren även i mic förklara för publiken varför ett mål dömts inne/ute.

Med det sagt så tror jag att ni stångar er blodiga mot Peter just nu. Dessutom kanske han har rätt? Vi har fortfarande inte sett deras bilder ju... Sen undrar man ju vad definitionen av "flyttad målbur" är. Ska den vara flyttad, eller räcker det med att den tippats bakåt en millimeter?
sten

Inlägg av sten »

Hur mycket får målet flyttas innan det räknas som flyttat? Måste det lyftas bort från piggarna eller räcker det med att det börjat flyttas?
Bild

På de tre första bilderna står målet på sin rätta plats, men på den fjärde och framåt har det börjat flyttas, även om det inte rört sig mycket. Hela pucken har passerat mållinjen på den sjätte bilden, kanske även på femte, men på den fjärde är en liten del kvar på mållinjen.

Kan det vara anledningen till att målet underkändes?
Bilderna kommer från http://www.tv4play.se/sport/hockeyklipp ... id=1203972
lilleman

Inlägg av lilleman »

SkönaDjurgårn skrev:Vill verkligen ha mer öppenhet om sådana här beslut. Visa åskådarna alla tillgängliga bilder, inför ett war room dit alla tveksamma mål skickas och beslut tas av FLERA personer (så ingen ensam mupp kan avgöra matcher) och som Jepe skriver borde domaren även i mic förklara för publiken varför ett mål dömts inne/ute.

Med det sagt så tror jag att ni stångar er blodiga mot Peter just nu. Dessutom kanske han har rätt? Vi har fortfarande inte sett deras bilder ju... Sen undrar man ju vad definitionen av "flyttad målbur" är. Ska den vara flyttad, eller räcker det med att den tippats bakåt en millimeter?
Du ser...
Allt är oklart när det gäller den här jävla amatörligan och ett rikspucko till domarbas.

Vad trygg jag kommer känna mig i ett eventuellt slutspel...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, vad ska man göra... Det kommer alltid att förekomma missar. Men som vi sagt förut så är de otroligt skickliga i NHL. Studieresa till Nordamerika kanske? Våga förbättra er, SHL.

Sen blir jag jävligt lack på domare som Morgan Johansson med flera som ringer så fort puckjäveln är i närheten av mål. Använd ögonen ffs. Tycker de ska ta tuffare beslut redan nere på isen så man slipper avbrott hela tiden och dessutom sitta med hjärtat i halsgropen stup i ett, trots att det inte ska behövas. Måldomarna är uppenbarligen inte helt perfekta. Ring dem i nödfall, inte så fort spelarna ber om det eller det finns en promilles risk att du missat ett mål/dömt mål felaktigt.

Har väl hänt ett par ggr att DIF gjort mål på en hög styrning men som man ändå sett varit mål...ändå ska de ringa "bara för att få det bekräftat". Döm mål för i helv-e om du tycker att det är mål.
Skriv svar