Mash skrev:lilleman skrev:Fick svar från Peter:
"Hej!
Jag gör ett undantag eftersom det är omöjligt för mig att svara på alla mejl.
Jag kan bara konstatera att både du och Aftonbladet har fel eftersom buren är ur läge när pucken passerar mållinjen.
Sen är jag otroligt trött på alla dessa synpunkter på att videomåldomare ska sparkas. Det har begåtts fel två gånger under denna säsong - en i elitserien och en i allsvenskan. Utöver det så har det granskats jättemånga situationer som bedömts rätt. Jämför det med hur många misstag våra spelare, ledare och målvakter gör under dessa matcher. Vi får leva med det och det är en del av spelet.
Avseende domarstandarden så har vi Europas bästa domare. Självklart gör de ibland mindre bra insatser precis som vi alla gör ibland.
Tyvärr finns det en djupt ingrodd syn på domare i allmänhet. Den grundläggs redan när åskådarna är barn via äldre vuxna.
Med vänlig hälsning/Best regards"
Det är väl inte direkt så att det där svaret fick mig att känna mig det minsta trygg. Varför fan ska han börja jämföra med våra spelare?
Nu ska han få så han tiger, dock på saklig nivå.
Samtliga domarbaser är likadana, går man på dom börjar dom jämföra både det ena och det andra. Europas bästa domare vette fan, är det därför vi tar upp tjecker och slovaker?
Mailade tillbaka till honom:
"Hej igen Peter,
Eftersom du säger att målburen är ur sitt läge så vill jag att du tar en titt på den här bilden: (Skickade den bilden Salas publicerade i Brynäs tråden) där man klart och tydligt ser att pucken är inne och att målburen INTE är ur sitt läge ännu = matchavgörande.
Du säger själv att du är trött på alla synpunkter på domare, tar du det inte som ett tecken för att vi faktiskt har problem med domarnivån i Sverige, eller blundar du bara för problemen? Du säger själv att om man jämför med Europa så är domarnivån i Sverige väldigt bra, vem säger det? Vad är källan på det?
Problemen är enorma, och så otroligt matchavgörande. Varför tar du inte in det som vi, betalande kunder, är vänliga och mailar in till dig?
Och sen har jag helt otroligt svårt att förstå VARFÖR ni vägrar dela med er av de bilder som videodomaren har? Varför, Varför, VARFÖR vill ni behålla dem för er själva? Vill ni skapa problem? Det finns inte en ENDA nackdel med att publicera alla bilder!
Mvh,
Jonathan
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.