lilleman skrev:
Vad hade du sagt om det där hade varit ett mål som gjort att vi vunnit SM Guld? Hade du fortfarande suttit här och sagt att vi ska vara "lite finare, lite bättre" och vägrat klaga på domaren? Det kan mycket väl bli så, att en domare/videodomare avgör hela jävla Elitserien. Ska vi sitta här och kolla på då?
Jag tyckte det var katastrof att SSK fick sitt mål bortdömt.
Det här med videodomare ska inte behöva "jämna ut sig i längden"... De ska inte bli några misstag.
Tycker du på fullaste allvar att det är en bra domarnivå i Elitserien?
Fast förlåt, nu ska jag inte öppna den dörren och klaga så grovt som jag just gjorde, vi är ju "lite finare, lite bättre" och vi klagar inte på domaren.
Haha...ja då hade nog stroken garanterat lurat bakom hörnet
Men grejen är ju den att Mikas mål förmodligen inte var mål.
Vi har ju inte tillgång till samma bilder som videodomaren, det enda vi kan konstatera är att det är hårfint.
Kanada vann VM-guld 2003 efter en sisdådär 30min videogranskning, när Tellan misslyckats med att täppa till köksvägen.
Jag tror & hoppas att OM ditt scenario uppstår med granskning i en avgörande SM-final (dit DIF med dagens spel & lag aldrig kommer nå) så kommer man ta betydligt längre tid på sig att hitta "rätt domslut".
Ett eventuellt inlämnat överklagande för omspel skulle nog också övervägts seriösare efter en miss i en helt avgörande match.
Säger ingenstans att domarnivån i ES är bra.
Tycker bara det är komiskt att på allvar tro att översta domarbasen skulle lyssna på en skock upprörda supporters.
Men jag tror vi släpper diskunionen nu, jag har aldrig tidigare & kommer aldrig orka lägga energi på domarmissar.
Är mer förbannad på DIF:s loja uppträdande, där förlorar vi matcher som den igår mot brynäs.