Sluta tolerera domarmissar!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sluta tolerera domarmissar!

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:Om du inte gör det har du heller ingen rätt att gnälla.
Precis, tycker inte vi ska gnälla.

Hur många här inne var missnöjda efter att Ssk:s tydliga 1-1 mål dömdes bort mot oss?
Inte så många va? då skrattade det flesta bara.

Det jag menar är bara att sånt här jämnar alltid ut sig i slutändan.
Det är ett systemfel som inte är välkommet. Visst jämnar det ut sig men problemet kvarstår. Du har visselpipebärare på isarn som inte gör sitt jobb. Videogranskning som inte funkar för att granskaren är mindre begåvad...

Synd om ssk att ingen såg målet, men om vi visar vårt missnöje borde alla andra supportergrupper göra likadant. Det kan ju vara läge att, på deras forum, uppmana till protest när det är alldeles åt helvete på isen..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:Om du inte gör det har du heller ingen rätt att gnälla.
Precis, tycker inte vi ska gnälla.

Hur många här inne var missnöjda efter att Ssk:s tydliga 1-1 mål dömdes bort mot oss?
Inte så många va? då skrattade det flesta bara.

Det jag menar är bara att sånt här jämnar alltid ut sig i slutändan.
Jag skrattade inte jag tyckte det var totalt åt skogen. Då var det dock inte måldomaren eller vad fan han kallas som gjorde fel. Ingen begärde videokoll
Djurgårdens IF
lilleman

Inlägg av lilleman »

Ärligt talat förstår jag inte hur ni som inte tycker det är värt att gnälla på domaren tänker.

Vill ni ha grova domarmissar? Vill ni att domare ska få avgöra matcher, allt som oftast till vår nackdel? Vill ni att DIF förlorar på grund av det?

Vi ska sätta press på dem jävlarna. Dem gör sitt jobb felaktigt, gör man det ska man få sparken, så är det på vilket jävla jobb som helst.

Någon här uppe frågade vad vi egentligen kan göra åt misstagen dem gör... Jag har ett förslag på det där, framförallt när det gäller videodomare. Dem sitter uppe i sina jävla hytter och kollar på matchen, och enligt hockeyligan så har dem massa hemliga bilder som dem använder sig av för att kolla hurvida pucken var inne eller inte. Varför inte dela med sig av dem bilderna så att alla ser hurvida det verkligen är mål eller inte? Skulle helt klart minska klagomålen då man klart och tydligt ser vad dem ser.

Igår var det uppenbart att pucken var inne, där har vi att göra med ett pucko till videodomare. Jag skulle så hemskt gärna vilja se vilka bilder han använder sig av.

Jag tar det som en självklarhet att denna videodomaren blir sparkad för ett sånt avgörande fel är oförsvarligt.

Lee Harvey:
Vad hade du sagt om det där hade varit ett mål som gjort att vi vunnit SM Guld? Hade du fortfarande suttit här och sagt att vi ska vara "lite finare, lite bättre" och vägrat klaga på domaren? Det kan mycket väl bli så, att en domare/videodomare avgör hela jävla Elitserien. Ska vi sitta här och kolla på då?
Jag tyckte det var katastrof att SSK fick sitt mål bortdömt.
Det här med videodomare ska inte behöva "jämna ut sig i längden"... De ska inte bli några misstag.

Tycker du på fullaste allvar att det är en bra domarnivå i Elitserien?
Fast förlåt, nu ska jag inte öppna den dörren och klaga så grovt som jag just gjorde, vi är ju "lite finare, lite bättre" och vi klagar inte på domaren.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev:

Vad hade du sagt om det där hade varit ett mål som gjort att vi vunnit SM Guld? Hade du fortfarande suttit här och sagt att vi ska vara "lite finare, lite bättre" och vägrat klaga på domaren? Det kan mycket väl bli så, att en domare/videodomare avgör hela jävla Elitserien. Ska vi sitta här och kolla på då?
Jag tyckte det var katastrof att SSK fick sitt mål bortdömt.
Det här med videodomare ska inte behöva "jämna ut sig i längden"... De ska inte bli några misstag.

Tycker du på fullaste allvar att det är en bra domarnivå i Elitserien?
Fast förlåt, nu ska jag inte öppna den dörren och klaga så grovt som jag just gjorde, vi är ju "lite finare, lite bättre" och vi klagar inte på domaren.
Haha...ja då hade nog stroken garanterat lurat bakom hörnet :wink:

Men grejen är ju den att Mikas mål förmodligen inte var mål.
Vi har ju inte tillgång till samma bilder som videodomaren, det enda vi kan konstatera är att det är hårfint.

Kanada vann VM-guld 2003 efter en sisdådär 30min videogranskning, när Tellan misslyckats med att täppa till köksvägen.
Jag tror & hoppas att OM ditt scenario uppstår med granskning i en avgörande SM-final (dit DIF med dagens spel & lag aldrig kommer nå) så kommer man ta betydligt längre tid på sig att hitta "rätt domslut".
Ett eventuellt inlämnat överklagande för omspel skulle nog också övervägts seriösare efter en miss i en helt avgörande match.

Säger ingenstans att domarnivån i ES är bra.
Tycker bara det är komiskt att på allvar tro att översta domarbasen skulle lyssna på en skock upprörda supporters.

Men jag tror vi släpper diskunionen nu, jag har aldrig tidigare & kommer aldrig orka lägga energi på domarmissar.
Är mer förbannad på DIF:s loja uppträdande, där förlorar vi matcher som den igår mot brynäs.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är sen gammalt tillbaka en oskriven regel att det alltid skall dömas mot DIF. Jämför antalet bortautvisningar på Hovet med exempelvis hur det ser ut i Timrå, Skellefteå, Luleå och Gävle.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Säger så här, avskaffa måldomarna! Känslan är i vilket fall att istället för att dömma efter reglerna så dömmer han vad som passar matchen. På vilket sätt blir det mest spännande? Hur är känslan? 50/50 på varje målsituation med andra ord! Låt huvudomarna singla slant istället, det är samma odds på att det blir ett korrekt beslut.

Det värsta är att det här är ett problem som kommit den här säsongen. Tidigare säsonger har jag haft en väldig respekt mot måldomare och det har känns rättvist! Efter alla dessa misstag så kan man inte lita på dem längre. De har ett jävla jobb och de kan inte sköta det!

Gör måldomarna offentliga åtminstone, sätt press på asen. Nu kan det ju vara vilken jävla tomte som helst som sitter där med ostbågar i armhålorna och fingret upp i kranen. Blir dessa svin offentliga för publiken så lovar jag att nivån kommer bli högre.

Det är i alla fall något att börja med från Hockeyförbundets sida.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Till att börja med kan man ju istället för lokala tomtar (som automatiskt spär på jäv-frågan) se till att ha en central videodomarnämnd som sitter någonstans i landet och får in bilder från arenorna. Då slipper man åtminstone just det här med eventuell partiskhet i sakfrågan.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Bedömningssituationer har en tendens att jäma ut sig med tiden.

Det jag stör mig mer på är att domarna totalt blåste sönder matchen. Till följd kommer all onödig domaradministration med onödiga dubbelutvisningar för smågruff och matchtempot går ner. Det hela är fullständigt tragiskt. Spelarna i båda lagen vill bjuda på en show och visar känslor, publiken är med och engageras. Men domarna väljer då att blåsa sönder underhållningen med helt onödigt hårklyveri.

Trist, trist.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Bedömningssituationer har en tendens att jäma ut sig med tiden.
Så är det naturligtvis men just i de här frågorna så ska det inte behöva fattas felbeslut. Hur svårt skall det vara, liksom? Man har en videodomare som har en enda uppgift. Då skall man till 110% kunna lita på att han fattar ett korrekt beslut. Ifall de inte av någon anledning kan se pucken i vissa situationer (vilket fallet igår knappast var) så kan man ju diskutera frågan om utökad & förfinad teknik, men 99.9% av gångerna så torde det var ett extremt enkelt beslut att avgöra om en puck är inne eller inte.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev:
Jag har tröttnat.

Svensk domarnivå är så jävla usel, både från videodomare till vanliga domare. Det är misstag varenda jävla match. Felaktiga utvisningar, missar solklara utvisningar, dömer bort solklara mål. Detta drar ner kvalitén på matcherna, och det har tydligt bevisats i år att domarmisstag avgör matcher. I år har det varit värre än någonsin.

Några exempel:
* När Skellefteå fick sitt mål bortdömt på Hovet
* Aiks tveksamma mål i veckan
* Vårat bortdömda mål idag
* Tar totalt felaktiga utvisningar i stora delar av matcherna
* Missar helt galna sekvenser där det ska vara utvisningar.

Vi måste sätta press på den svenska domarbasen. Jag tänker inte tolerera dessa jävla misstag något mer.

Wolmer Edqvist, Lärking, Hovets videodomare(och Globens) är bara några av de vidriga människor som avgjort matcher för vårat Djurgården.

peter.andersson@swehockey.se
MAILA! Sätt press!
Har också tröttnat, men mest DIF:s oförmåga att överhuvudtaget skapa målchanser, eller omsätta 5-3 i mål, det ska man kunna på Elitnivå.
Det är bara bajen-losers skyller på domaren.
Men visst är nivån låg, jämnbördig med spelet tycker jag nog.

aik:s mål var mål.
Hannulas mål var inte mål.
(har kört sekvensen fram & tillbaka & med nån 10-del sek är målet flyttat innan hela pucken är över linjen, petigt javisst...men rätt.
Där har du fel LHO enligt mig, gjorde som du med att köra sekvensen fram och tillbaka och hela pucken är inne innan målet flyttar på sig.
DIF!
lefflan

Inlägg av lefflan »

jahapp då hade gnagarfittorna videodommaren med sig nyss då å inte vi!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

lefflan skrev:jahapp då hade gnagarfittorna videodommaren med sig nyss då å inte vi!
Den var solklart inne.

Sluta trolla.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Snazzi skrev:
lefflan skrev:jahapp då hade gnagarfittorna videodommaren med sig nyss då å inte vi!
Den var solklart inne.

Sluta trolla.
Var den inte. lustigkurre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

lefflan skrev:
Snazzi skrev:
Den var solklart inne.

Sluta trolla.
Var den inte. lustigkurre.
Sluta trolla nu.
DIF!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Ser ni ens matchen?
Skriv svar