Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:Ska vi istället hålla oss till diskussioner där alla håller med? Ganska ensidigt och tråkigt, tycker du inte? Min kritik gällde dessutom inte dig eftersom du inte tycker att Widing är kung.
Du ska helt klart få tycka olika om saker här på forumet, det är helt rätt. Men, du vill att folk ska sluta byta åsikter. Det är inte OK och det har du egentligen inte med att göra.
Jag har aldrig i mitt liv yttrat en sådan önskan. Nu är du ute och cyklar. Var någonstans har jag sagt eller antytt att man inte har rätt till att byta åsikt? Ingenstans.

Jag har bara simpelt påpekat att åsikterna vänder som natt och dag utan minsta verklighetsförankring åt båda håll. Problemet jag har är att när man yttrar en gravt felaktig synpunkt i första läget så minskar trovärdigheten och sundheten när man har bytt åsikt, helt enkelt för att utgångssynpunkten varit helt oproportionerlig, vilket stämplar åsikten som hyckleri.

Många åsikter gällande spelares insatser stämplas av användaren som absolut sanning, eftersom man ofta medvetet har valt att fokusera enbart på nackdelarna istället för fördelarna, när det bästa vore att väga in båda sidor i resonemanget. Enkelt uttryckt handlar det om att vara resonlig i sin utgångspunkt, annars har man skjutit sig i foten om man väljer att ändra sig eftersom det inte funnits en gnutta substans av sitt nya åsiktstagande i tidigare yttranden.
:) Och resonliga kommer människovalparna aldrig att vara/bli, åtminstone inte alla, kanske några. Jag tycker att helt onyanserade inlägg som bara nedvärderar spelare i DIF borde modereras bort. Sen är det ju alltid en dans på knivens egg, när man ska moderera eller inte, men i rena påhopp tycker jag det är självklart att man raderar inlägget och varnar inläggsskaparen.
Att folk byter åsikt abrupt är inget jag tänker lägga mig i, för sån är människan. Jag med i vissa lägen. :) Nu ska jag packa trunken för grabben ska träna hockey imorgon, tidigt som fan.

OnTopic: Jag hoppas Hannula börjar matchas in nu och förhoppningsvis håller han hög klass från skär #1. Imorgon fortsätter säsongen med MoDO på menyn. Undrar om den rätten blir segtuggad eller mör och lättsmält?!

FULL FART FRAMÅT - HÅLL TÄTT BAKÅT!!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Wayne

Inlägg av Wayne »

Matchvinnar-Deilert!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Ros rätt på det för en gångs skull:

"För övrigt kräver jag att Djurgårdens danske back Stefan Lassen petas i nästa match. Att göra en "flamingo" istället för ett slänga sig rejält i ett viktigt läge i den sista perioden ska föra med sig bänken."

Det får räcka nu. Två nya missade markeringar i kväll och nu -13.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8416589.ab
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fricke skrev:Ros rätt på det för en gångs skull:

"För övrigt kräver jag att Djurgårdens danske back Stefan Lassen petas i nästa match. Att göra en "flamingo" istället för ett slänga sig rejält i ett viktigt läge i den sista perioden ska föra med sig bänken."

Det får räcka nu. Två nya missade markeringar i kväll och nu -13.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8416589.ab
+1

Lassen är en grov miss och en fara i defensiven.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-12 på Mackan. Det är inte så jävla maxat. Hoppas han tar sina vitaminer och ber frugan att hon tar med sig barnet och flyttar hem till mormor ett tag. :)
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Magnutz skrev:-12 på Mackan. Det är inte så jävla maxat. Hoppas han tar sina vitaminer och ber frugan att hon tar med sig barnet och flyttar hem till mormor ett tag. :)
Ja, det syns ganska tydligt att förra säsongens succékedja inte riktigt kommit igång än om man kikar på plus/minus:

Då: +26 (Ölve), +24 (Mackan), +17 (Otto).
Nu: -6, -12, -7

Ändå ser det hyggligt ut i tabellen. Vi har enorm potential om grabbarna kommer igång...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Angående Krüger

Jag fattar inte hur han ska lyckas i AHL/NHL om han spelar som han gjort denna säsong. Det är ju inget bländande spel han visat upp. Vad tror ni andra?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Magnutz skrev:Angående Krüger

Jag fattar inte hur han ska lyckas i AHL/NHL om han spelar som han gjort denna säsong. Det är ju inget bländande spel han visat upp. Vad tror ni andra?
Inte jag heller. Han ligger ju ner efter varje närkamp..
Användarvisningsbild
PatteW
Säsongskort: Ja

Inlägg av PatteW »

Håller helt klart med Ros om att peta Lassen. Han gör ALLDELES för många misstag! Brukar följa honom under vissa matcher bara för att se vilka typer av beslut han tar och antalet rätt beslut går nästan att räkna på ena handens fingrar. Han har väldigt många insläppta baklängesmål på sitt samvete där han missat markering eller helt enkelt inte hängt med i tempot motståndarens anfallare håller.

Jag föredrar Cleasson istället för Lassen, alla dagar i veckan!
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Jag såg inte matchen igår, men jag vet att Hannula blev intervjuad i nån paus. Nån som vet när han kommer göra sin första match? Sa han nånting om det?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

PatteW skrev:Jag såg inte matchen igår, men jag vet att Hannula blev intervjuad i nån paus. Nån som vet när han kommer göra sin första match? Sa han nånting om det?
Trodde att han skulle få köra på torsdag mot Kaffe BK.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lajjnus skrev:
PatteW skrev:Jag såg inte matchen igår, men jag vet att Hannula blev intervjuad i nån paus. Nån som vet när han kommer göra sin första match? Sa han nånting om det?
Trodde att han skulle få köra på torsdag mot Kaffe BK.
Han sa något i stil med "Bör kunna komma igång med match någon gång i slutet av nästa vecka" så det är lite oklart om det blir mot FBK eller mot Brynäs på lördag.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

lajjnus skrev:

Statistik är sällan sanningen men det kan vara värt att nämna att Krüger är den spelare i laget som gör flest poäng i spel 5/5. På länken nedan finns en poängliga där gjorda poäng i powerplay är borträknade. Topp 5 är intressant.

http://bit.ly/ggB0HU
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

antti-pekka skrev:
lajjnus skrev:

Statistik är sällan sanningen men det kan vara värt att nämna att Krüger är den spelare i laget som gör flest poäng i spel 5/5. På länken nedan finns en poängliga där gjorda poäng i powerplay är borträknade. Topp 5 är intressant.

http://bit.ly/ggB0HU
För min del har jag "bedömt" Krüger utifrån vad jag sett på plats i/på Hovet/Globen. Många bortslagna passningar och en tendens att trilla som en säck potatis ibland. Sen är han grymt bra också, men han blandar och ger. Gott & Blandat! ;)
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Krüger är magiskt bra, han kan slå bort en del passningar men det hör till hans spelstil. Hans styrka vid sargerna är sjuk han kan hålla bort motståndare hur enkelt som helst. Han visar hjärta och kämpaglöd på isen dessutom och hans defensiv är minst lika bra som Ottos.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Skriv svar