lilleman skrev:Nu ska jag fan in och analysera detta. Mest för att jag har så jävla mycket jag måste få ur mig.
Matchen:
Första perioden är sömnig som fan, förutom Zibbe(orkar inte skriva hela namnet) som gör ett riktigt smart mål. Vilken talang han är!
Andra perioden: Modo dominerar faktiskt här, men ett riktigt snyggt mål av Tjärna.
Tredje perioden: En underhållande period, och man får ge MoDo cred för upphämtningen, men också ruskigt starkt av oss att komma igen än en gång. Tack, råttslaktaren!
Stämningen:
Det är så fruktansvärt jävla dåligt i de två första perioderna, för att i tredje, som vanligt, blomma ut och så blir det bra stämning. Riktigt bra ljudtoppar på "Kämpa Djurgården". Den tillresta MoDo klacken får mig att skämmas över att vara svensk. Det är alltid "bla bla klapp klapp, bla bla klapp klapp"
Domarna:
Wolmer Edqvist och herr Lärking är ju rena drömmen om man jämför med dessa patetiska , urusla, äckliga, enögda jävla pajaser. Det är så fruktansvärt jävla pinsamt att se dem dömma. Dem har ingen aning om vad dem gör. Anton Hedman kan ju snöra av sig skridskon, slänga den i Marks huvud, för att sedan hämta upp den igen, slänga den upp på läktarplats, varpå Oscar Eklund blir förbannad och stampar försiktigt på isen och åker ut 5 X 20 för crosschecking. Svensk domarnivå är så ytterst låg så jag finner inte ord för att beskriva det.
Kommentatorn:
Ja, vad fan ska jag säga? Det går ju att göra en parodi på denna jävel. Till att börja med så pratar han riktigt jävla äckligt. För det andra så har han ingen aning om någonting.
Några citat från denna äckliga pajas:
"Och i bild ser ni Mads Madsen... MAEEEDSSS MAEEEDSSEEEEN... kul namn det där"
"OCH MODO GÖR 2-3. VILKEN HELT JÄVLA MAKALÖS UPPHÄMTNING. DET ÄR HELT SJUKT. 2-3!!! MODO HAR VÄNT. MODO HAR VÄNT!!!!!"
för att 40 sekunder senare säga
"Och där kommer 3-3. Men MoDO har hämtat upp det. MoDo har gjort en helt makalös upphämtning. Jag har aldrig sett något liknande. Daniel Widing gör målet. Men MoDo hade 2-3, och vilken upphämtning det var"
inför förlägningen...
"Och det kommer bli spel 4-3... MYCKET MÄRKLIGT. Vad är det som händer? Jag förstår ingenting"
5 sekunder senare...
"Förlängningen är igång... och som jag visste så är det spel 4-3"
Efter att vi vunnit...
"Djurgården vinner alltså matchen, men vilken upphämtning MoDo gör. Vilken lagmoral de visar"
Det var ord och inga visor...
Lägg därtill att han verkar vilja småprata med Challe under intervjun, och verkar lixom vägra att låta Challe gå därifrån.
Med andra ord,
Han fick sitt livs orgasm vid Modos 2-3...
------------
Hur som helst,
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Frågan är hur du kan ge ett betyg på stämningen och kommentatorn samtidigt? Är du en sån där som sitter hemma och bedömmer stämningen genom tv-rutan? Jag tycker dom som var på plats ger en något bättre bedömning.